rshofman Geplaatst 27 November, 2013 Geplaatst 27 November, 2013 De hemel van mijn Kia Picanto uit 2006 laat los. Aan de randen zit het nog vast, maar midden in is hij los boven de zitplaatsen Heeft iemand tips/trucs om dit zo goed mogelijk weer te herstellen? Quote
Coiz² Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 Even bij carglass ofzo langs, gewoon vragen of ze je hemel even met hun primer en ruitenkit vast kunnen zetten. Half uurtje werk voor hen. Succes Quote
Jack_z Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 carglas ??? ruiten kit voor een hemel van een picanto ? Quote
skoebidoe Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 De hemel? Misschien eens vragen aan Sinte Pieter Quote
John Kanon Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 Dan is 7 jaar garantie tegenwoordig dus geen overbodige luxe. Quote
Coiz² Geplaatst 9 December, 2013 Geplaatst 9 December, 2013 carglas ??? ruiten kit voor een hemel van een picanto ? Ik benoem enkel een manier om de hemel goed vast te zetten. Geheel naar de vraag van de TS. Quote
loupie Geplaatst 8 Januari, 2014 Geplaatst 8 Januari, 2014 De hemel van mijn Kia Picanto uit 2006 laat los. Aan de randen zit het nog vast, maar midden in is hij los boven de zitplaatsen Heeft iemand tips/trucs om dit zo goed mogelijk weer te herstellen? Hallo, Ik ben benieuwd of je een goede oplossing hebt gevonden? Vorige week is mij het zelfde overkomen bij mijn Picanto uit 2007. Het lijkt een duur grapje te worden... Ben benieuwd naar je antwoord. Met vriendelijke groet, Lourens Quote
xtra40 Geplaatst 8 Januari, 2014 Geplaatst 8 Januari, 2014 wij repareren het met kliteband hemel laten zakken en dan even een paar stripjes klittenband er op en plakken maar (is wel een heavy duty klitteband en niet die er ook bj kleding word gebruikt de kans op vlekken is met kit wel aanwezig maar is zeker ook mogelijk 1 Quote
Sonja77 Geplaatst 11 April, 2017 Geplaatst 11 April, 2017 Ben benieuwd of dit topic nog gelezen wordt, maar heb sinds kort hetzelfde probleem en kreeg een offerte van € 595,- die ik mijn 12 jaar oude KIA picanto niet meer waard vindt. Iemand recente tips? Het maakt mij niet uit als het niet meer helemaal spik en span wordt, maar veiligheid staat voorop dus wil het liever wel laten maken. Quote
xtra40 Geplaatst 11 April, 2017 Geplaatst 11 April, 2017 Tuurlijk word dit nog gelezen Maar 600 voor een nieuwe hemel met monteren valt me mee of doen ze alleen maar de boel vast plakken ??Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk Quote
Sonja77 Geplaatst 11 April, 2017 Geplaatst 11 April, 2017 De hele hemel met een tweedehands vervangen. Dat zou goedkoper zijn dan de loshangende vastlijmen. Misschien dat het meevalt, maar ik vind dat bedrag het niet waard voor een 12 jaar oude kia en wil het ook alleen maar vast hebben voor de veiligheid, dat het er niet meer mooi uit ziet maakt me niet uit. Vandaar dat ik naar de goedkoopste oplossing vroeg. Quote
xtra40 Geplaatst 11 April, 2017 Geplaatst 11 April, 2017 ik zou gewoon eens naar een algemene garage gaan dan en niet naar de dealer die is altijd duurder en anders misschien toch zelf doen alhoewel dat wel een hoop werk is Quote
Sandra1968 Geplaatst 10 Februari, 2020 Geplaatst 10 Februari, 2020 Ik vind dat Kia garage het maar moet vervangen dit is gewoon een productie fout een vriendin heeft een Picanto uit 2003 het stof hangt tot op haar hoofd. en ik sinds vrijdag een Picanto uit 2006 waar je ook het dak van los laat. Ik ga morgen toch maar voor een andere auto kijken Quote
johnnieb Geplaatst 11 Februari, 2021 Geplaatst 11 Februari, 2021 Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb het complete hemeltje eruit gehaald,via de achterzijde. Daarna de bekleding voor de helft los gemaakt, een zijde ingespoten met spraylijm. Toen weer terug geplakt,en daarna de andere helft. Zit perfect. 1 Quote
waardg Geplaatst 8 December, 2021 Geplaatst 8 December, 2021 Op 11-2-2021 om 02:46, zei johnnieb: Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb het complete hemeltje eruit gehaald,via de achterzijde. Daarna de bekleding voor de helft los gemaakt, een zijde ingespoten met spraylijm. Toen weer terug geplakt,en daarna de andere helft. Zit perfect. Quote
waardg Geplaatst 8 December, 2021 Geplaatst 8 December, 2021 Beste John heb jij dit eruit halen en weer opnieuw erin doen destijds. Elf uitgedoktert of is er engens een instructie te vinden? En de lijm weet je nog wat voor lijm je toen gebruikt hebt en of dit nog bestaat en waar dit te koop is? Ik ga het dan ook proberen. Ger Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.