seppes Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 hallo, kan iemand mij meer vertellen over winterbanden voor een sorento? ik weet niet of ik van de standaard maat kan afwijken, en ik weet ook niet of er nog andere banden van zeg maar andere merken op een sorento passen. kan ik bijvoorbeeld de winterbanden van mijn buur zijn mercedes ML(vorig model) gebruiken om te gaan ski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Winterbanden, maat 245/65 R17 (Sorento 3.3 V6 '08 originele wielmaat) zijn 144 euro per stuk nieuw op autobandenmarkt.nl. Dus 144 maal 4 is 576 euro. Moet je ze alleen nog laten monteren. Doe dit bij kwikfit ofzo, dat is lekker goedkoop wat dat aangaat. Balanceren is ten strenste aangeraden om snelle slijtage en trillen en koersafwijking te voorkomen. Maargoed, gelieve eerst de juiste bandenmaat hier te presenteren van de velgen waar je ze om wilt hebben. Ik adviseer altijd om een losse set velgen erbij te kopen, het liefst staal ivm corrosie van lichtmetaal door pekel, in dezelfde maat als de wielen die eronder zitten. Deze haal je bijvoorbeeld op de sloop, of je zoekt uit welke maat je nodig hebt, en besteld ze nieuw bij een of andere discounter in velgen. Je hebt er genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnold Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Ik had net een aanbod van ASB autobanden in Leusden voor 100 euro per stuk gemonteerd en gebalanceerd. Deze winterbanden Michelin Alpin zijn bijna nieuw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seppes Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 welke bandenmaat is het? ik heb mij laten wijsmaken dat ik 245/70 r16 of 225/75 r16 op moet laten leggen. op 16" velg. zijn dit 2e hands banden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnold Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 welke bandenmaat is het? ik heb mij laten wijsmaken dat ik 245/70 r16 of 225/75 r16 op moet laten leggen. op 16" velg.zijn dit 2e hands banden? de maat is 245/70 R16 107H en inderdaad gebruikt (bijna nieuw) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 En anders bel je voor de winterbanden eens Julian Groenendijk in Ridderkerk, zelf Sorento rijder Heeft bij mij Michelins gemonteerd op vrijwel nieuwe originele wielen van de Sorento1 terwijl ik zelf een Sorento2 heb (d.i. type na 10.06) Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bctm Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Hoe bevallen de winterbanden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bctm Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Michelin op Sorento beter dan Hankook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 A.s donderdag gaan de Michelins er weer op! Bevallen uitstekend in alle omstandigheden- Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts