Jump to content

winterbanden

seppes

Recommended Posts

hallo,

kan iemand mij meer vertellen over winterbanden voor een sorento? ik weet niet of ik van de standaard maat kan afwijken, en ik weet ook niet of er nog andere banden van zeg maar andere merken op een sorento passen. kan ik bijvoorbeeld de winterbanden van mijn buur zijn mercedes ML(vorig model) gebruiken om te gaan ski

Winterbanden, maat 245/65 R17 (Sorento 3.3 V6 '08 originele wielmaat) zijn 144 euro per stuk nieuw op autobandenmarkt.nl. Dus 144 maal 4 is 576 euro. Moet je ze alleen nog laten monteren. Doe dit bij kwikfit ofzo, dat is lekker goedkoop wat dat aangaat. Balanceren is ten strenste aangeraden om snelle slijtage en trillen en koersafwijking te voorkomen. Maargoed, gelieve eerst de juiste bandenmaat hier te presenteren van de velgen waar je ze om wilt hebben. Ik adviseer altijd om een losse set velgen erbij te kopen, het liefst staal ivm corrosie van lichtmetaal door pekel, in dezelfde maat als de wielen die eronder zitten. Deze haal je bijvoorbeeld op de sloop, of je zoekt uit welke maat je nodig hebt, en besteld ze nieuw bij een of andere discounter in velgen. Je hebt er genoeg. ;)

• 10 months later...