ChicaPica Geplaatst 1 December, 2013 Geplaatst 1 December, 2013 Hallo, sinds 2 dagen zijn wij trotse eigenaar van een Kia Picanto 5drs basis... een mooie 2e auto die precies doet wat ie moet doen voor ons gezin met 2kleine kinderen: comfortabel, zuinig en betrouwbaar rijden! Mede vanwege alle info over het slechte geluid, vantevoren al nagedacht over het opwaarderen van het geluid in de Picanto. Mijn broer kan de werkzaamheden uitvoeren, maar zelf moeten we de boodschappen en het plan uitdokteren.. Dit is het plan zoals ik het nu heb uitgedokterd nav doorspeuren van dit forum (dank!): * 1x Audio/navigatiesysteem, wij zijn uitgekomen op de "Navigatie kia picanto dvd carkit touchscreen ipod us" van Dynavinonline * Actieve subwoofer onder passagierstoel: Excalibur x700.1 of de Pioneer TS WX110A * Achterspeakers van 16cm Ik ben nog niet helemaal uit een aantal dingen die ik hier heb kunnen vinden en hoop dat jullie me kunnen helpen: 1) Zijn beide subwoofers even makkelijk aan te sluiten? is er verschil in kwaliteit? Is onder de bestuurdersstoel makkelijker dan onder de passagierstoel? Is er nog verloopplug nodig oid buiten deze subwoofers? 2) Ik heb nog geen achterboxen gemonteerd in de basisversie... hoe sluit ik de boxen aan? De bedrading loopt er heb ik gelezen (toch)... is het een kwestie van de juiste maat boxen kopen en vastmaken? 3) welke achterboxen (maat/merk) zijn het eenvoudigst om te plaatsen (met redelijk geluid)? Ik lees dat 13cm past en 16cm past ook maar met aanpassingen in de bvestiging oid? Kortom: ik ben op zoek naar de meest eenvoudige te plaatsen oplossing want mijn broer heeft niet veel tijd (ik moest alles uitzoeken ) en ik heb gelezen over solderen, openhalen van dashboard, zelf maken van verlengstukken deuren etc... Zou iemand me op weg kunnen helpen/adviseren? Jose Quote
ChicaPica Geplaatst 1 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2013 Lees net uitvoeriger over de navigatiesystemen die hier op het Forum wordt gebruikt.. allemaal de Witson of Vigo uitvoering met de A8-processor... Was hier aan het zoeken naar boxjes enz... dacht dat navsystemen allemaal hetzelfde waren en zag door de bomen het bos niet meer.... Lees nu dat het nieuwste van het nieuwste de Witson met Android incl verzendkosten slechts 220eur importeren is en het lijkt me een stuk stabieler dan de Windows CE versie... Gewoon een beetje IT-kennis/ervaring Wat raden jullie aan: de nieuwe Witson? of sowieso de Witson bestellen ipv degeen die ik in bestelling heb staan en daarna upgraden naar Android? Zie nu echt door alle gelezen forumdraadjes en websites met aanbieders het bos niet meer... 1 Quote
Picawhite Geplaatst 1 December, 2013 Geplaatst 1 December, 2013 Als ik het goed hebheb je de Vigo besteld maar let op hier zit geen telefoonboek in het systeem, niet bij mij in ieder geval daarom ook geruild . Windows ce werk perfect hoor . zou voor de Witson C-217 of de Vigo 217 gaan zijn exact de zelfde. Quote
ChicaPica Geplaatst 1 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2013 Iemand ervaring met Navistore.nl? Kan helemaal niets op Internet vinden qua ervaring... Ze hebben een mooie aanbieding voor Picanto maar ze antwoorden ook niet op mijn vragen. Heb hele slechte verhalen gelezen over navaudio.nl dus bn beetje huiverig in zee te gaan met partij die alleen op Internet is zonder postadres... Quote
ChicaPica Geplaatst 1 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2013 Als ik het goed hebheb je de Vigo besteld maar let op hier zit geen telefoonboek in het systeem, niet bij mij in ieder geval daarom ook geruild . Windows ce werk perfect hoor . zou voor de Witson C-217 of de Vigo 217 gaan zijn exact de zelfde. mmm ik zie het allemaal nog niet zo goed welk type ik heb besteld... ik ga dan maar voor zeker en de Witson S100 met A8 processor waar iedereen blijkbaar goede ervaringen mee heeft! Nog goed adresje om deze te bestellen? Quote
xtra40 Geplaatst 1 December, 2013 Geplaatst 1 December, 2013 gewoon bij witson direct is ng steeds het goedkoopste let wel op dat je alles goed doorgeeft ff een maitje sturen naar bob@witson.com duurt meestal een dag of twee en dan krijg je keurig de pijs incl verzenden en met een beetje massel ook nog eens geen invoer rechten dan is het helemaal een koopje Quote
biancaa Geplaatst 1 December, 2013 Geplaatst 1 December, 2013 Ik heb mijn witson s100 bij caraudioexpert besteld, prima levering al de volgende dag. Ik had gemaild of het apparaat op voorraad was en kreeg binnen enkele uren al een reactie. Prima service, navigatie was zeer goed ingepakt. Quote
junkiesietze Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 http://www.caraudioexpert.nl/a-158703/kia-picanto-2011-heden-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen/ is dat deze? Hoe makkelijk is dit zelf in te bouwen? want ik las ergens dat dat rooster er zeer lastig af te krijgen is? Quote
biancaa Geplaatst 8 December, 2013 Geplaatst 8 December, 2013 Ik heb deze http://www.caraudioexpert.nl/a-451075/kia-picanto-radio-navigatie-multimedia-8-inch-touchscreen-s100-a8-cortex-3g-wifi/ . Inbouwen heb ik bij de dealer laten doen kostte 95 euro. Quote
ChicaPica Geplaatst 9 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2013 http://www.caraudioexpert.nl/a-158703/kia-picanto-2011-heden-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen/ is dat deze? Hoe makkelijk is dit zelf in te bouwen? want ik las ergens dat dat rooster er zeer lastig af te krijgen is? Nee dat is niet hetzelfde als die Biancaa heeft... Dit is het vorige model. Let op dat je de Witson S100-platform C217 bestelt: deze heeft 8" scherm, snellere processor (A8 dual core, 1Mhz) en kan meer CD's opslaan in interne geheugen. Deze heb ik vorige week ook besteld en ben nu e.e.a. aan het ontdekken... binnenkort meer! Hoewel ik heb gehoord dat het vorige model ook prima werkt, heb geen ervaring ermee. Quote
ChicaPica Geplaatst 9 December, 2013 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2013 Kan iemand me helpen met info hoe ik de achterspeakers op een basis-Picanto kan inbouwen... ik heb gelezen hoe je de achterdeurpanelen er af krijgt (is niet makkelijk maar te doen) 1) De bedrading ligt er al toch? 2) Moet ik zelf een constructie maken voor de achterspeaker die ik daar wil plaatsen? Is dat ingewikkeld? Ik heb gelezen over vervanging van bestaande en uit het verwijderen van popnagels etc. Ik heb al verschillende opties voor speakers op het oog variërend van 16,5 tot 17cm... maar weet dus niet wat ik aantref als we de achterportier open maken... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.