Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Vandaag zijn de sneeuwkettingen binnengekomen voor de Sorento!

Maar nu zit ik met een vraag, wellicht heel simpel maar de dealer / automat / halfords had hier geen antwoord op...

Oostenrijk heeft kettingplicht, TENMINSTE om de aangedreven as.

Voor zover ik weet heb ik permanent 4 wiel aandrijving, dus om welke as moeten de kettingen?

a) Voor want bij de sturende wielen wil je wel graag grip hebben...

B) Achter want hiermee duw je het gewicht naar boven (maar hoe zit het dan als je naar beneden gaat) Dit was het antwoord van halfords

c) Zowel achter als voor Dit was het antwoord van automat

Ik zou vast niet de eerste zijn die met een Sorento de bergen in gaat, dus ben benieuwd naar jullie antwoord!

Michael

Geplaatst

In Oostenrijk zijn 4WD's met winterbanden vrijgesteld van sneeuwkettingenplicht, mocht je ze er toch op willen gooien dan zou ik dat op de voorwielen doen. Ondanks dat de auto permanent 4WD is gaan de achterwielen pas echt meewerken op het moment dat de voorwielen grip verliezen. 

• Like 2
Geplaatst

Als je een "oud model" Sorento hebt (tot 2009) dan is de auto een achterwiel-aandrijver! Bij permanent 4x4 wordt de voor-as naar behoeft mee in geschakeld.

• Like 1
Geplaatst

Achter, aangezien dat de hoofdaandrijving is, en de voor-as alleen bijspringt indien nodig.

Echter is de noodzaak voor sneeuwkettingen niet echt groot bij 4WD i.c.m. met goede winterbanden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...