Jump to content

Pimp your Sorento

pcgrnvld

Recommended Posts

Op mijn zoektocht naar leuke accesoires voor mijn Sorento kwam ik terecht op de Amerikaanse site Customsorento.com

Geweldig wat ze daar allemaal aanbieden.

Redelijke prijzen en de verzendkosten bedragen slecht USD 18,95.

Aanradertje!

gr. Pim

Accesoires inmiddels ontvangen, vrij van invoerrechten of BTW!

Edited by pcgrnvld
Aanvulling ivm invoerrechten

Hoi , ik heb er al eens een complete stoelverwarming gekocht, de verzendkosten naar Europa waren wel een stukje duurder dan $ 18.95. Volgens mij kwam het rechtstreeks uit Korea ik denk dit Amerkaans bedijf ook als tussen persoon fungeert.

Ik moet er wel bij zeggen dat alles netjes is gegaan is wel aan te raden.

Trouwens van douane heb ik niks gehoord.

gr. Jos

Josua,

Dan had jij geluk en ik pech.

Van de douane web-site:

Hoeveel belasting moet ik betalen bij invoer?

Hoeveel belastingen (douanerechten, omzetbelasting en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. De belastingen die u moet betalen zijn meestal:

• omzetbelasting (19%, 6% of niets over de waarde van de goederen)
  • douanerechten (zoals invoerrecht). Dit varieert per goederensoort. Voor informatie: bel de BelastingTelefoon Douane
  • accijnzen (alleen voor goederen waarover u accijns moet betalen, bijvoorbeeld whisky en wijn).

Mag ik extra sierlichten op mijn auto aanbrengen?

Nee, dat is niet toegestaan. De wetgever is heel helder wanneer het gaat om extra lichtjes en sierlampen: dit is onnodige verlichting en is niet toegestaan. Dit geldt voor neonverlichting, stroboscoopverlichting, etc. etc.

Ook afwijkende kleuren zijn niet toegestaan. Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit zijn. Alle naar achter gerichte verlichting moet rood zijn. Alleen het achteruitrijdlicht mag geel of wit zijn. Onjuiste verlichting op het voertuig kan reden zijn voor afkeuring bij de APK.

Nu ik geen Sorento heb maar wel een sportage en ook nog weleens spullen wil bestellen uit het buitenland. En ik daar voor de douane heb gewerkt en nu als declarant werk kan ik wat kwijt.

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008 )

Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen

Mag ik extra sierlichten op mijn auto aanbrengen?

Nee, dat is niet toegestaan. De wetgever is heel helder wanneer het gaat om extra lichtjes en sierlampen: dit is onnodige verlichting en is niet toegestaan. Dit geldt voor neonverlichting, stroboscoopverlichting, etc. etc.

Sorry dat ik je tegen ga spreken :tt2: ja het mag wel, kijk maar naar de vrachtwagens die hebben soms hele kerstverlichtingen aan de voorkant hangen. Deze discussie heb ik en een tal van auto tuners al vaak genoeg gehad met de politie.

Dus ja het mag en Nee je mag ze niet aan tijdens het rijden, maar wel weer op meetings. Dus staan ze aan als je rijd en ze zien het dan ben je de pineut en krijg ie ook gelijk een flinke boete.

Wat betreft de angel-eye's zit er een E keurmerk op dan ja, zoniet dan heb je pech ;) Wij hebben nog nooit last gehad van angel eye's op een honda civic uit 96.

Greetz,

Ursin

Even een kleine reactie op de verlichting.

Iedereen weet dat onze Pica volledig voorzien is van allerlei verlichting, en alles wat er aanzit MAG.

MAAR, je mag het alleen gebruiken zoals ze mooi omschrijven: "for show only", dwz tijdens events, shows oid, maar dan NIET op de openbare weg.

Komt ook nog bij, dat tijdens de apk de verlichting NIET door de keurmeester aangezet kan worden dmv een schakelaar oid.

Daarom zit alles bij ons via een AB geschakelt, en dat mag wel, maar dan wel de AB tijdens de keuring thuis laten :wink:

Maar je mag wel wit of geel licht naar voren laten schijnen, elke andere kleur is verboden, zo ook de felblauwe Xenon.

Naar achter mag men oranje verlichting laten schijnen, maar dan niet teveel op rood gelijkend.

Ik heb destijds van de Koreancarstyling wel een mailtje gehad, dat alles voor stuntprijzen wegging, ivm een verhuizing.

Maar tot op heden weinig meer vernomen.

Idd even met de bandencentrale contact opnemen, vragen naar Julian.

Philip