Dries6951 Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Vandaag 1 augustus: heb ikeen aantal Kia dealers bezocht, en offertes laten maken voor de Kia Rio 1.2 ExecutivLine 5 drs Graphit Ik had twee auto's voor inruil; een Ford KA 1.3 van 2008 en een Kia Picanto 1.2 pluspakket. Het verschil tussen de goedkoopste en duurste is € 1.250,00 ! vreemd genoeg zat niet alleen het verschil in de inruil bedragen. Schoppen loont dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deante Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Zo zat er bij mij tussen de 5 verschillende garages zelfs meer dan 6000 euro. Ook 2 auto's inruil, 1 van 2012 en 1 van 2013. Bij 1 kreeg ik voor die van 2013 maar 4500, bij de garage waar ik uiteindelijk heb gekocht 9000. Je kon dus precies merken wie er wel en wie er geen interesse had in inruilen. En 1 garage gaf trouwens alleen een bepaald bedrag terug als ik voor de demo-auto ging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio Rio Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 1250 is absoluut geen hoog bedrag. Bij mij scheelde het bijna 5000 euro, ben bij 6 dealers geweest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dries6951 Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 @ Deante en Rio Rio Voordat hier de discussie losbarst wie de meeste korting heeft gehad: het ging mij niet om het bedrag, maar om het feit dat shoppen loont EN dat dit niet afhankelijk is voor wat je inruilt. (buiten dat: als ik zoveel korting had gekregen, had ik de Rio voor niets gehad ) Mij persoonlijk bevreemd dat, omdat de Kia dealer allemaal met dezelfde bedragen zouden moet werken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stief Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Nou nou... 1250 is nog steeds een hoop geld hoor. Misschien waren de bezochte dealers wel echt serieus en hebben ze allemaal een goed voorstel gedaan. Overigens vind ik een verschil van 5 a 6000 echt belachelijk op zoon auto. Dan weet je gewoon dat er een 'stealers' tussen zit. Echt belachelijk dat er nog bedrijven zijn die zo opereren. Maar gelukkig zijn wij hier van t shoppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio1972 Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 @ Deante en Rio Rio Voordat hier de discussie losbarst wie de meeste korting heeft gehad: het ging mij niet om het bedrag, maar om het feit dat shoppen loont EN dat dit niet afhankelijk is voor wat je inruilt. (buiten dat: als ik zoveel korting had gekregen, had ik de Rio voor niets gehad ) Mij persoonlijk bevreemd dat, omdat de Kia dealer allemaal met dezelfde bedragen zouden moet werken? Een dealer die veel verkoopt krijgt veel meer korting bij inkoop. Daar zit al een verschil in prijzen. Dan nog de afleverkosten die puur winst zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deante Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 @ Deante en Rio RioVoordat hier de discussie losbarst wie de meeste korting heeft gehad: het ging mij niet om het bedrag, maar om het feit dat shoppen loont EN dat dit niet afhankelijk is voor wat je inruilt. (buiten dat: als ik zoveel korting had gekregen, had ik de Rio voor niets gehad )Mij persoonlijk bevreemd dat, omdat de Kia dealer allemaal met dezelfde bedragen zouden moet werken?Absoluut niet gepost voor een discussie los te laten barsten wie het meeste korting heeft gekregen, alleen om te laten zien dat de verschillende dealers hier in de regio nogal verschillen van prijs. Hier in de regio loont shoppen dus al helemaal. Maar is ook zoals al wordt gezegd, dealers krijgen korting bij hoge verkoop, en rekenen dit gelukkig soms "onder t mom van hoge inruil" door aan de klant. Zo verkopen hun weer meer wat wederom resulteert in meer korting. Ik vond t in ieder geval niet erg, moest van de auto's af en hoefde ineens maar heel weinig bij te leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deante Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 En komt nog bij dat sommige dealers absoluut niet zitten te wachten op 2 auto's inruil, ook al zijn het beide auto's met nog geen 25000 op de teller. Dealers die dan langs t kia dealerschap ook veel doen met occasions betalen dan sowieso een stuk meer voor je inruilers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 @Deante . Ik vond t in ieder geval niet erg, moest van de auto's af en hoefde ineens maar heel weinig bij te leggen. als je ze mij had gegeven had je NIKS bij hoeven te leggen U moest er toch vanaf LOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts