Wilbert Geplaatst 19 Februari, 2009 Geplaatst 19 Februari, 2009 Hey ik vroeg mij af wat de rio rijders hier op dit forum zo aan verbruik hebben. Mijn 1.3 haalt gemiddeld 1 op 15 a 1 op 16, ik rijd 600 km op 1 volle tank, en dan alleen 80 wegen, ik kom zelden op de snelweg. Ik ben benieuwd wat anderen hier verbruiken. Gr, Wilbert Quote
kia-man Geplaatst 19 Februari, 2009 Geplaatst 19 Februari, 2009 Voor het aanpassen van mijn cylinderkop 1 op 14/15. Daarna bouwde in alle audio in toen ging het naar 1 op 12. Toen liet ik mijn Cylinderkop aanpassen en ging het verbruik naar 1 op 10. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik stevig rijd. Quote
Arckoo Geplaatst 19 Februari, 2009 Geplaatst 19 Februari, 2009 Voor het aanpassen van mijn cylinderkop 1 op 14/15. Daarna bouwde in alle audio in toen ging het naar 1 op 12.Toen liet ik mijn Cylinderkop aanpassen en ging het verbruik naar 1 op 10. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik stevig rijd. Hehehe... zo hoort 't Quote
Wilbert Geplaatst 19 Februari, 2009 Topic Starter Geplaatst 19 Februari, 2009 Ik rij dan ook zeker met een zak watjes op het pedaal, maar goed met die 1.3 trek ik ook geen worst van tafel dus vol gas heeft geen zin. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 19 Februari, 2009 Geplaatst 19 Februari, 2009 Ik rij met mijn Rio ongeveer 1 op 13 Quote
kia-man Geplaatst 20 Februari, 2009 Geplaatst 20 Februari, 2009 Hij kan wel zuiniger zijn maar het geluid is zo mooi. Volgens mijn kameraden klinkt hij precies hetzelfde als een evo. Alleen komt hij kwa prestaties "net" niet mee Quote
Wilbert Geplaatst 20 Februari, 2009 Topic Starter Geplaatst 20 Februari, 2009 Klinkt als evo? Hebben we het hier over een Lancer Evo? Ik heb dan niet veel verstand van wagens, maar mijn rio klinkt niet imposant als ik het gas instamp. Heb je er dan een andere demper op zitten of zo? Quote
kia-man Geplaatst 20 Februari, 2009 Geplaatst 20 Februari, 2009 Een kennis van mij heeft een evo lancer. Dat klinkt heel aardig als ik het lichtjes mag uitdrukken Ik heb foto's online staan van mij custom uitlaten (http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/1697-kia-rio-ls-ice.html). Maar het is metname het openluchtfilter wat zo'n gaaf geluid maakt Quote
scorpioshuma Geplaatst 20 Februari, 2009 Geplaatst 20 Februari, 2009 als je een spruitstuk hebt klinkt het nog veeel beter, werd wel vergeleken met een impreza als ik de straat inreed, vraag maar aan Philip die weet nog wel hoe het klonk dave Quote
kia-man Geplaatst 20 Februari, 2009 Geplaatst 20 Februari, 2009 Uitlaatspruitstuk is besteld. Dus ben benieuwd hoe hij daarna klinkt. 3-2-1 spruitstuk alleen super lange levertijd. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 20 Februari, 2009 Geplaatst 20 Februari, 2009 Hoi Christiaan, Waar heb je het spruitstuk besteld? Bij KFX Performance? Groeten, Peter Quote
kia-man Geplaatst 22 Februari, 2009 Geplaatst 22 Februari, 2009 Hallo Peter, Nee niet bij kfx. Een kennis van me heeft een autoshop hier heb ik hem besteld. Ik zal morgen even navragen van welk merk hij is. Quote
Arckoo Geplaatst 24 Februari, 2009 Geplaatst 24 Februari, 2009 Ik rij dan ook zeker met een zak watjes op het pedaal, maar goed met die 1.3 trek ik ook geen worst van tafel dus vol gas heeft geen zin. Hehehe... al zegt dat van die 1.3 natuurlijk niets. Ik heb ooit eens in zo'n oude Cuore 1.1 of 1.2 gereden... Gaan dat 'ie deed!! Alleen jammer dat zo'n ding een top van 75 km p/u heeft he... Persoonlijk vind ik het uberhaupt ook wel wat hebben om een auto zo stil mogelijk te hebben. Neem bv nou de nieuwere Chevrolet Caprice (die je wel eens als taxi ziet).. echt fantastisch dat je op 10 meter achter iemand kan rijden zonder dat diegene het in eerste instantie door heeft! Maar daarover gesproken: is er voor de 2002 Rio ook een dubbele uitlaat te verkrijgen (met een pijp links en een pijp rechts)? En (sorry, maar nu komt toch weer de Amerikaanse auto-fan in me naar boven ).. er gaat natuurlijk niets boven een V8 die spint als een opgewonden poes hehehe Quote
kia-man Geplaatst 24 Februari, 2009 Geplaatst 24 Februari, 2009 Nee bij mijn weten is die niet verkrijgbaar. Ik heb ook een tijdje zitten zoeken en uiteindelijk besloten voor een eigen fabrikaat. Quote
Arckoo Geplaatst 25 Februari, 2009 Geplaatst 25 Februari, 2009 Nee bij mijn weten is die niet verkrijgbaar. Ik heb ook een tijdje zitten zoeken en uiteindelijk besloten voor een eigen fabrikaat. Da's jammer!! Maar toch bedankt... scheelt me weer zoeken Quote
kia-man Geplaatst 25 Februari, 2009 Geplaatst 25 Februari, 2009 Jammer ????? Je wou toch geen golfjes effect Het voordeel bij kia is dat je behoorlijk ruimte hebt waardoor je makkelijk iets zelf kan maken. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 25 Februari, 2009 Geplaatst 25 Februari, 2009 Jammer ????? Je wou toch geen golfjes effect Het voordeel bij kia is dat je behoorlijk ruimte hebt waardoor je makkelijk iets zelf kan maken. Da's waar, maar dan moet je ook maar net weten hoe... D Quote
Arckoo Geplaatst 26 Februari, 2009 Geplaatst 26 Februari, 2009 (aangepast) Jammer ????? Je wou toch geen golfjes effect Absoluut niet! Had een leuk idee wat je denk ik bij nog geen Golf hebt gezien... PS: mocht m'n Kia ooit op een Golf gaan lijken qua uitstraling of wat dan ook: kan iedreen dan plechtig beloven me ter plekke neer te schieten? ... Volgens mij heeft dit inmiddels al niets meer van doen met het oorspronkelijke topic van dit draadje, namelijk het verbruik van de Rio... Je hebt gelijk, dus... Mijn Rio rijdt ondertussen 1 op ?? maar zeker is dat met de 17 inch velgen 'ie iets ongunstiger zou moeten zijn nu 1:10 was ik met m'n meeste auto's gewend (behalve de Lincoln die volgens mij 2:1 reed met z'n 7,5L V8 hehehe ) dus alles wat 'ie zuiniger is vind ik perfect 26 Februari, 2009 aangepast door El-Rio-Grande Quote
brouwer2001 Geplaatst 10 April, 2009 Geplaatst 10 April, 2009 mijn rio uit 2003 met 1.3 heb ik laatste keer 1:13,7 gereden. daarbij schuw ik niet om lekker vlot op te trekken en snelweg gemiddel 10 tot 20 km te hard gemiddeld. ongeveer 540/550km op een tank dan gaat het lampje aan. groet ronald Quote
Matt Geplaatst 15 April, 2009 Geplaatst 15 April, 2009 Met mijn rio sedan uit 2002 (1.3 8klepper) zit ik ongeveer op een 1 op 14. Daarbij maak ik wel gebruik van de 4baans en rij stevig. Tevens heb ik constant een kilo of 50 aan gereedschap in de kofferbak liggen wat hij ook meesleept. Quote
riobas Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Ik rijd ongeveer 1:15 / 1:16, opzich redelijk zuinig. Wat ik wel vreemd vind is dat de brandstofmeter op 0 staat terwijl er nog ongeveer 10 liter inzit. Ik tank altijd 35 liter...volgens mij kan er 45 liter in. Ik heb een KIA Rio 1.3 uit 2002. Heb het brandstoflampje ook nog nooit aan gezien. Quote
Rio-man Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Ik rij met een 1.5 hatchback uit 2002 gemiddeld 1 op 12/1 op 13 met relatief normale rijstijl. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 14 Mei, 2009 Geplaatst 14 Mei, 2009 Met mijn Rio afgelopen Zondag weer mooi resultaat geboekt.. 1 liter op 16 km... En dat terwijl ik niet eens rustig heb gereden.. Ja een deel... Eerst rustig, tot de motor al zeker een 15 minuten op temperatuur is (volgens de meter). Dan, indien mogelijk, ff flink doorgassen, een 30 Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 15 Mei, 2009 Geplaatst 15 Mei, 2009 kunnen ze zo hard dan? :grin::grin::grin:geintje, dat is een zeer net verbruik ik red het niet kom rond de 1:14 mogelijk bij lange ritten een betere score. groet ronald Of ze zo hard kunnen?? Als ik volgas ga en ie dus niet meer harder wil, wijst mijn teller de 190 aan. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat mijn TomTom ergens rond de 180 - 185 aangeeft... Maar goed, da's lichtelijk off-topic.. Als aanvulling op mijn eerdere post: Die rit die ik afgelopen zondag reed was weer vanaf mijn ouders naar huis toe. Dus reken maar vanaf de N Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.