Jump to content

Verbruik van de Rio.

Wilbert

Recommended Posts

Hey ik vroeg mij af wat de rio rijders hier op dit forum zo aan verbruik hebben.

Mijn 1.3 haalt gemiddeld 1 op 15 a 1 op 16, ik rijd 600 km op 1 volle tank, en dan alleen 80 wegen, ik kom zelden op de snelweg.

Ik ben benieuwd wat anderen hier verbruiken.

Gr,

Wilbert

Ik rij dan ook zeker met een zak watjes op het pedaal, maar goed met die 1.3 trek ik ook geen worst van tafel dus vol gas heeft geen zin. :-)

Hehehe... al zegt dat van die 1.3 natuurlijk niets. Ik heb ooit eens in zo'n oude Cuore 1.1 of 1.2 gereden... Gaan dat 'ie deed!! Alleen jammer dat zo'n ding een top van 75 km p/u heeft he... :P

Persoonlijk vind ik het uberhaupt ook wel wat hebben om een auto zo stil mogelijk te hebben. Neem bv nou de nieuwere Chevrolet Caprice (die je wel eens als taxi ziet).. echt fantastisch dat je op 10 meter achter iemand kan rijden zonder dat diegene het in eerste instantie door heeft!

Maar daarover gesproken: is er voor de 2002 Rio ook een dubbele uitlaat te verkrijgen (met een pijp links en een pijp rechts)?

En (sorry, maar nu komt toch weer de Amerikaanse auto-fan in me naar boven ;) ).. er gaat natuurlijk niets boven een V8 die spint als een opgewonden poes :D hehehe

Jammer ????? Je wou toch geen golfjes effect ;)

Absoluut niet! :D Had een leuk idee wat je denk ik bij nog geen Golf hebt gezien...

PS: mocht m'n Kia ooit op een Golf gaan lijken qua uitstraling of wat dan ook: kan iedreen dan plechtig beloven me ter plekke neer te schieten? :mrgreen:

... Volgens mij heeft dit inmiddels al niets meer van doen met het oorspronkelijke topic van dit draadje, namelijk het verbruik van de Rio...

Je hebt gelijk, dus...

Mijn Rio rijdt ondertussen 1 op ?? maar zeker is dat met de 17 inch velgen 'ie iets ongunstiger zou moeten zijn nu :D

1:10 was ik met m'n meeste auto's gewend (behalve de Lincoln die volgens mij 2:1 reed met z'n 7,5L V8 hehehe :) ) dus alles wat 'ie zuiniger is vind ik perfect :)

Edited by El-Rio-Grande

• 1 month later...

Met mijn rio sedan uit 2002 (1.3 8klepper) zit ik ongeveer op een 1 op 14. Daarbij maak ik wel gebruik van de 4baans en rij stevig. Tevens heb ik constant een kilo of 50 aan gereedschap in de kofferbak liggen wat hij ook meesleept.

• 5 weeks later...

Ik rijd ongeveer 1:15 / 1:16, opzich redelijk zuinig. Wat ik wel vreemd vind is dat de brandstofmeter op 0 staat terwijl er nog ongeveer 10 liter inzit. Ik tank altijd 35 liter...volgens mij kan er 45 liter in. Ik heb een KIA Rio 1.3 uit 2002. Heb het brandstoflampje ook nog nooit aan gezien.

Met mijn Rio afgelopen Zondag weer mooi resultaat geboekt..

1 liter op 16 km...

En dat terwijl ik niet eens rustig heb gereden.. Ja een deel...

Eerst rustig, tot de motor al zeker een 15 minuten op temperatuur is (volgens de meter). Dan, indien mogelijk, ff flink doorgassen, een 30

kunnen ze zo hard dan? :-D:grin::-D:grin::-D:grin:

geintje,

dat is een zeer net verbruik ik red het niet kom rond de 1:14 mogelijk bij lange ritten een betere score.

groet ronald

Of ze zo hard kunnen?? :roll: Als ik volgas ga en ie dus niet meer harder wil, wijst mijn teller de 190 aan. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat mijn TomTom ergens rond de 180 - 185 aangeeft...

Maar goed, da's lichtelijk off-topic..

Als aanvulling op mijn eerdere post: Die rit die ik afgelopen zondag reed was weer vanaf mijn ouders naar huis toe. Dus reken maar vanaf de N