claudio Geplaatst 12 Oktober, 2014 Geplaatst 12 Oktober, 2014 hallo ik zit met een raadsel zowel voor als achter werk de ruitensproeiers niet meer. heb in het instructieboekje gezien dat er voor voor en achter een aparte zekering in zit en de ruitenwissers werken wel. heb zelf geen idee waar ik moet zoeken om dit optelossen. iemand een idee ? gr, claudio Quote
Miked Geplaatst 12 Oktober, 2014 Geplaatst 12 Oktober, 2014 Misschien te kortzichtig, maar hier een simpele gedachte: - Genoeg ruitensproeiervloeistof in de tank? - Misschien zijn de leidingen verstopt. Heb ik ook gehad. Heb het door laten spuiten door de dealer en werkt weer prima Verder weet ik het ook niet Quote
Crum Geplaatst 12 Oktober, 2014 Geplaatst 12 Oktober, 2014 zo uit mn hoofd heeft een rio maar 1 pompje voor de sproeiers, dat kan 2 kanten op draaien. ik gok er dan ook op dat t pompje kapot is. Als je iemand laat sproeien, hoor je dan rechts voor iets zoemen? eventueel zou je rechts voor het binnenscherm er een stukje uit kunnen halen en even een paar tikjes op het motortje geven, soms werkt dit (tijdelijk), maar dan weet je wat het is. Quote
claudio Geplaatst 13 Oktober, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Oktober, 2014 hallo er zit genoeg vloeistof in de tank. als ik de sproeier aan zet hoor ik het motortje niet,dus kan een defect zijn ik ben nog niet zo ver geweesd dat ik onder de auto heb gelegen om er bij te kunnen hoef ik dan niet de hele binnen scherm er af te halen ? en waarom zitten er 2 zekeringen op aan gesloten ? groetjes claudio Quote
Crum Geplaatst 14 Oktober, 2014 Geplaatst 14 Oktober, 2014 het resevoir zit rechts voor in de wielkuip (tenzij je 1 van de eerste rio's hebt, dan zit het echt in de motorruimte, en kan het er zo uitschroeven). Vaak is het voldoende om enkel de onderkant even los te maken (dus het stukje onder de voorbumper) en stuk voor het wiel. dan kan je het scherm wel wegtrekken en kan je net bij het pompje (zowiezo om er even een paar tikken op te geven) het pompje zelf heeft niet een eigen zekering, maar wordt aangestuurd via de wisserschakelaar/knop. zowel voor als achter zijn los gezekerd. Quote
claudio Geplaatst 14 Oktober, 2014 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2014 bedankt voor de reacties. hoop dat het aankomende weekend een beetje goed weer is , dan ga ik er op mijn gemak is na kijken groetjes claudio Quote
claudio Geplaatst 25 Oktober, 2014 Topic Starter Geplaatst 25 Oktober, 2014 het resevoir zit rechts voor in de wielkuip (tenzij je 1 van de eerste rio's hebt, dan zit het echt in de motorruimte, en kan het er zo uitschroeven). Vaak is het voldoende om enkel de onderkant even los te maken (dus het stukje onder de voorbumper) en stuk voor het wiel. dan kan je het scherm wel wegtrekken en kan je net bij het pompje (zowiezo om er even een paar tikken op te geven) het pompje zelf heeft niet een eigen zekering, maar wordt aangestuurd via de wisserschakelaar/knop. zowel voor als achter zijn los gezekerd. de pomp was defect heb er een nieuwe ondergezet en werkt weer perfect dankje crum voor je reactie Quote
Wimis on Geplaatst 26 Oktober, 2014 Geplaatst 26 Oktober, 2014 Kijk, dat is ook weer mooi opgelost! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.