willem1 Geplaatst 28 Februari, 2009 Geplaatst 28 Februari, 2009 Kwam via de Kia Duitsland site nog de volgende link tegen; Kia: Serviceaktion f Quote
Alex Geplaatst 1 Maart, 2009 Geplaatst 1 Maart, 2009 Bij mij werden de bouten waarmee de injectoren vastzaten (1 bout/injector) vervangen. Mijn Duits is niet goed; misschien wordt er wel iets heel anders bedoeld Alex Quote
Kiatech Geplaatst 1 Maart, 2009 Geplaatst 1 Maart, 2009 Hallo, In dat duitse berichtje praten ze over "Befestigungsschrauben im Einspritzsystem" lijkt er dus op dat daarmee de bevestigingsbouten van het injectiesysteem bedoeld worden. Dat is dus inderdaad dezelfde actie als ook in NL loopt. Groeten, Kiatech Quote
Alex Geplaatst 1 Maart, 2009 Geplaatst 1 Maart, 2009 Je kan de nieuwe bouten herkennen aan de putjes die in de inbuskoppen geslagen zijn. De oude bouten hadden die niet. Volgens mijn dealer moeten al de bouten vervangen worden omdat er problemen waren met gebroken bouten waardoor de injectoren door de druk uit de cilinderkop "gespoten" werden. Alex Quote
willem1 Geplaatst 2 Maart, 2009 Topic Starter Geplaatst 2 Maart, 2009 Ik weet nog van niets....zal de dealer eens bellen! Einspritz = injectie, nogal wat Duitse auto's maken reclame met deze E middels een typeplaatje i..t.t. de carburateurversie van (heel) vroeger en om zich hiervan te onderscheiden- Kennelijk kunnen de bouten van de Sorento het in de praktijk niet aan Waren er nog kosten aan verbonden of is het een coulance regeling?Nog bedankt voor de info! Quote
Alex Geplaatst 2 Maart, 2009 Geplaatst 2 Maart, 2009 Willem, Ik ken de term coulance regeling niet; wij Belgen zeggen dat het 'onder garantie' vervangen werd. Ik heb dus niets hoeven te betalen. De vervanging is bij mij gebeurd tijdens een routine-onderhoud. Blijkbaar oordeelt Kia Belgi Quote
willem1 Geplaatst 3 Maart, 2009 Topic Starter Geplaatst 3 Maart, 2009 Alex, coulance en onder garantie komen bijna op 't zelfde neer met dien verstande dat de eerste regeling doorgaans buiten de garantie valt maar dealer (of importeur) toch 'wat' wil doen zonder betaling te vragen... Inmiddels e-mail gestuurd naar mijn dealer, met 3000 km is de Sorento weer trouwens aan een beurt toe... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.