200PKminder Geplaatst 28 December, 2014 Geplaatst 28 December, 2014 Wie heeft hier ook last van? Door vorst gaan de deuren vast zitten en dan kan ik mijn deuren ook niet meer openen met het drukknopje (key free system) want die vriest zo vasr dat ie niet meer ingedrukt kan worden. Openen d.m.v. de afstandsbediening werkt ook niet. Dan knipperen de lampen wel en je hoort ook het vertrouwde geluid van de automatische ontgrendeling maar de deuren blijven op slot! Sta je dan... Tot nu toe paar keer meegemaakt. Remedie: vinger net zo lang op drukknopje (key free systeem) houden totdat deze ontdooit en wel in gedrukt kan worden waarna deuren open gaan. Ik heb meerdere auto's gehad met centrale deurvergrendeling maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 December, 2014 Geplaatst 28 December, 2014 Bij mijn Picanto TA vriest het knopje ook vast, maar doet de remote zijn werk wel gewoon en zijn de deuren daarna ook gewoon te openen. Je moet soms iets harder aan de klink trekken, maar het lukt altijd. Tip van een wegenwacht van vroeger met "gewone" sloten is dat de andere kant vaak niet bevroren is. Probeer dat anders eens! 1 Quote
xtra40 Geplaatst 28 December, 2014 Geplaatst 28 December, 2014 ken dit probleem wel maar dat had ik alleen met me VW Vento dan moest ik een paar keer aan de deur hendel rammelen en dan pas ging die open met de rio,s heb ik dit nog nooit gehad wel het knopje bevroren wat ik wel eens heb gehad is de deur aan het rubber gevroren maar dat is simpel opgelost met een vaseline stick Quote
Freaky Geplaatst 29 December, 2014 Geplaatst 29 December, 2014 Of gewoon het sleuteltje pakken die in de key zit. Had ik laatst ook. Quote
200PKminder Geplaatst 3 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2015 Dank voor de reacties! Wat ik nog vergat te melden is dat de deur dan niet vastgevroren is aan het rubber en dat de klink dan aanvoelt alsof hij 'loos' is. Eerst volgende keer het sleuteltje van het 'key-free' systeem maar proberen... Quote
Murcielaygo Geplaatst 3 Januari, 2015 Geplaatst 3 Januari, 2015 Hou er wel rekening mee dat als je de sleutel gebruikt zonder de zender of het knopje te gebruiken het alarm af kan gaan! Quote
200PKminder Geplaatst 4 Januari, 2015 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2015 Hou er wel rekening mee dat als je de sleutel gebruikt zonder de zender of het knopje te gebruiken het alarm af kan gaan! Ja, das waar ook. Nooit gebruikt nog dus zal er op letten. Kan ik ook meteen testen of alarm werkt want die heb ik nog nooit gehoord Quote
xtra40 Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 Het is gewoon je claxon Nee hoor dat lijkt maar zo maar de rio heeft 2 claxons i achter je voor gril (dus je toeter) en 1 in de motor ruimte rechts naast je motor (en die is voor je alarm ) Quote
crazyboy Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 kan je een rio ook starten zonder de keyless entry sleutel? ik zie nergens een gat om de sleutel in te steken Quote
xtra40 Geplaatst 5 Januari, 2015 Geplaatst 5 Januari, 2015 NEE en ja er is geen extra contact slot verstopt of zo als er een storing of zekering stuk is dan kun je door middel van de start stop knop ingedrukt houden met de afstands bediening de motor starten Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.