Jump to content

Airco standaard UIT bij stand 'AUTO' van verwarming/ventilatie

Guest Pombal12

Recommended Posts

Guest Pombal12

Beste VENGA-fans,

Ik rijd nog steeds met mijn VENGA uit december 2009 (...). Slechts 54.000 km tot nu toe, maar wel blije kilometers!

Vandaag is 'ie bij de dealer geweest voor een kleine beurt. Bij die gelegenheid heb ik een vraag gesteld over de automatische klimaatregeling op mijn X-ecutive (handboek pagina 4-84 e.v.).

Als je 'AUTO' kiest op de klimaatregeling dan gaat standaard de A/C aan. Ik snap de logica écht wel, maar desondanks wil ik de A/C toch het liefst bewust zelf moeten bijzetten. 

Met andere woorden; ik zou graag de A/C standaard 'UIT' hebben bij het selecteren van 'AUTO'

Ondanks mijn uitgebreide zoekaktie op dit forum heb ik er niets (meer) over kunnen terugvinden. Wie kan mij helpen met het antwoord?

Groeten,

Pombal12

hallo

dit is een bekend probleem,ik zou er ook graag een oplossing voor vinden ,maar ik denk dat de dealer wel een antwoord op kan geven (hoop ik)

ik vind ook als je de stand op auto zet ,dat de aanjager flink begint met blazen ,dat zou toch ook anders moeten kunnen

misschien weet iemand hier een antwoord op 

gt john

Guest GreyGriffin

Hallo Pombal en John,

Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet helemaal. Ik rijd altijd met de klimaatregeling op 'auto',

maar met de A/C uitgeschakeld. Gewoon even op het aircoknopje drukken, het lampje gaat

dan uit, maar de 'auto'-stand blijft gehandhaafd. Als je de volgende rit de auto start, heeft het

systeem onthouden dat je op 'auto' verder wilt, maar zonder de A/C.

En dat geblaas van de aanjager vind ik juist wel prettig, want het betekent dat er bij deze lage

buitentemperaturen hard wordt gewerkt aan een aangenaam binnenklimaat!

hoi GreyGriffin

bedankt voor je heldere uitleg , maar ik heb nog een vraagje,waar heb je de aanjager dan op staan b.v  op de voorruit of gewoon op naar je toe gericht

gr john

Guest GreyGriffin

Hallo John,

Ik ben te lui om een voorkeursknopje in te drukken, dus ik laat het klimaatsysteem zelf uitzoeken waar

de warme lucht vandaan komt in de stand 'auto'. Dat betekent in de praktijk dan 'uit alle hoeken en gaten

een beetje'.

Prettige jaarwisseling!

GreyGriffin

Hallo John,

Ik ben te lui om een voorkeursknopje in te drukken, dus ik laat het klimaatsysteem zelf uitzoeken waar

de warme lucht vandaan komt in de stand 'auto'. Dat betekent in de praktijk dan 'uit alle hoeken en gaten

een beetje'.

Prettige jaarwisseling!

GreyGriffin

hoi GreyGriffin

bedankt voor je antwoord ,dan zal ik dit ook eens proberen

en voor jou ook nog de beste wensen in 2015

gr john

• 2 years later...

De airco in de automaat stand werkt perfect als de binnen tempratuur de ingestelde waarde heeft

bereikt gaat hij toch automatisch minder blazen.

En waar je hem laat blazen zitten toch de voorkeurs knopjes. 

Kost minder vermogen. Best van belang met -in mijn geval- een kleine motor. En vermogen kost ook brandstof...

Ik heb mijn CC altijd op Auto staan, maar dan met A/C uit en die setting blijft gelukkig bewaard.
Pas als het echt warm is tik ik de A/C erbij en voor de ontwaseming gaat 'ie toch al automatisch aan (en weer uit als je die uitzet).

Heb climaatregeling ook op "auto" staan

De airco staat ook uit

Werkt perfect

In de wintermaanden gaat de airco 1x per maand op "aan" om de compressor eens te laten werken

Als het buiten warm genoeg is zet ik de airco "aan" en de cc blijft gewoon op "auto"

Bij ontwasemen voorruit (knop indrukken) gaat de airco zowiezo automatisch mee op in de stand "auto" en schakelt terug uit bij "uit" zetten van ontwasemknop

• Like 1