Restyle07 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Hey Allemaal, Ik ben Tom ben 22 jaar en kom uit Nijmegen. Ik werk net bij een verzekeringsmaatschappij en heb op dit moment nog geen auto. De reden dat ik dan ook lid word van dit forum is dat ik meer wil weten over de Kia Rio. Voor dat ik bij mij huidige werk begon was ik automonteur bij de Volvo. (Henk Scholten). Ik hoop hier genoeg informatie te vinden en dan eventueel door te gaan met het aanschaffen van een Kia Rio. Groeten, Restyle07 Quote
Alex VB Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Hoi Restyle07, Allereerst welkom op dit gezellig Kia forum. Hopelijk vind je de informatie die je wilt. Vraag! Welke Rio zoek je? De oudere uitvoeringen of de nieuwe uitvoering die er nu is? Quote
El-Rio-Grande Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Hoi Tom, Da's in de buurt! Ikzelf kom uit Wijchen.. De Rio is een fijne auto hoor! Heb zelf een Rio uit 2004, dus het facelift model. Die bevalt me goed. De nieuwe Rio (met een knipoog lijkende op een opgerekte Opel Corsa ) is ook een prima auto. Heb er al eens een leuke proefrit mee gereden en dat beviel ook goed. Heb in het verleden al eens getwijfeld om mijn huidige Rio in te ruilen voor een nieuwe Rio, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Dat lag overigens niet aan de nieuwe Rio, maar meer aan mijn portemonnee. Als je iets specifieker kunt aangeven wat je wilt weten over de Rio en welk type dan kan ik je wellicht gerichter antwoorden... Verder welkom op het forum en v Quote
Restyle07 Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 Ik heb bij een autobedrijf een Rio 1.5 LS uit 2003 gezien dus daar zat ik een beetje naar te kijken alleen ik weet geen drol van Kia zelf. Groetjes Quote
El-Rio-Grande Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Ik heb bij een autobedrijf een Rio 1.5 LS uit 2003 gezien dus daar zat ik een beetje naar te kijken alleen ik weet geen drol van Kia zelf.Groetjes Hoi Tom, Dan kan het dus best eens de facelift versie zijn. Gaat het dan om een Sedan of een Hatchback uitvoering? Ikzelf heb tot nu toe geen opmerkelijke problemen met de auto. Tsja, de schokbrekers achter zijn al eens vervangen in het verleden, de distributieriem is een aandachtspuntje en tsja.. verder eigenlijk weinig bijzonders. Bij mij piepen sinds van de week de remmen weer een beetje, nadat 2 jaar geleden de remblokken zijn vervangen. Hoop dus niet dat de remblokken nu weer aan de beurt zijn, want dat komt me nu nog net even niet uit... Het is een fijne auto. Voor passagiers achterin net even wat minder ruim (is bij veel auto's een bekend probleem) maar verder weinig problemen mee. Groeten, Peter Quote
kelvin Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 hoi, welkom hier op het forum. het probleem wat ik met de kia rio had was dat ie heel zwaar schakelde. voor de rest rijd hij heel lekker vond ik zelf. jammer dat hij total los ging. suc6 met informatie zoeken hier. Quote
Tazteam Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Welkom op het forum, Hopelijk kunnen de diverse forumleden je een beetje de goede informatie geven die je zoekt. Zelf vindt ik de sedan uitvoering van de Rio een echte hele mooie verschijning, tis net even anders dan de hatchback. Qua techniek zal de Rio niet onderdoen voor andere merken, en gezien de vele Rio's die ik op de weg zie rijden, lijkt het mij een betrouwbaar model. Wel een tip: kijk op de distributieriem is vervangen, die is volgens mij het enige echte minpuntje aan de auto. Succes met je zoektocht. Philip Quote
Restyle07 Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 Ik heb zelf nog geen sedan uitvoering gezien maar ik vind zelf de Hatchback mooier. En ik had al gezien dat elke 75.000 km de distributieriem vervangen moet worden. Wat ik zelf wel normaal vind want bij Alfa Romeo en dergelijken zie je dat ook wel. De auto die ik gezien heb op marktplaats staat er voor 4000 euro en heeft nu 77000 km gelopen en de distributie is gedaan op 72.000. Zelf ik bij volvo ook wel meegemaakt dat de achterveren is kapot gingen dus das allemaal niet zo'n ramp. Ik vraag me alleen af wat de kwaliteit is van de motor. Heeft Kia nog enige dochterbedrijven of iets dergelijks? Groetjes Quote
Alex VB Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Kia is onderdeel van de Hyundai groep wat weer Daimler als andeelhouder zou hebben. Daarbij is KIA overal mensen vandaan aan het halen die hun kennis al ruimschoots hebben opgedaan in de industrie. Zo is de nieuwe ontwerper de ontwerper van de Audi TT en nog een paar andere mooie modelen. Kia is goed aan de weg aan het timmeren wat zich vertaalt naar de autoverkopen de laatste jaren. Quote
bambix Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Ik meen tijdens een aflevering van 5th gear (testrit C'eed als paparazzi in achtervolging van Madonna) verstaan te heben dat KIA het hoofd van Kwaliteit bij VW weggekaapt had. Quote
Restyle07 Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 Nou ja ik ben zelf geen VW man maar dat kan misschien wel goed wezen. Maar de motoren en ophanging zijn dan hetzelfde als van de hyundai? Quote
El-Rio-Grande Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Hoi Tom, Voor foto's van de Sedan, kijk in mijn dagboek... ik rij zelf namelijk de Sedan uitvoering. Of nog beter, wat ook kan: Kom em een keertje bekijken... Ik heb die Rio die jij bedoeld eens bekeken (Marktplaats en die handelaar) en op zich ziet het er goed uit. Zou eventueel eens kunnen gaan kijken hoe die er in het echt bij staat?? Zo ver is het niet immers, de Kia Dealer zit er denk ik nog geen 10 minuten vandaan... Wat betreft de ophanging e.d. heb ik geen idee. Ben wel lerende maar z Quote
kia-man Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 ik heb gehoord van mijn dealer dat hij dacht dat de motor en de ophanging van een rio bij mazda vandaan kwamen ...??? zeker weten doe ik het niet. Misschien dat iemand dit kan bevestigen ? Quote
El-Rio-Grande Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Hhmm, mijn ervaring met Mazda zegt mij dat de motor niet bij Mazda vandaan zou komen... Waarom: Mazda heeft vrij pittige en zuinige motoren.. dan had de Rio wel zuiniger gereden denk ik, en feller... Maar goed.. wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ik denk niet dat de motor bij Mazda vandaan komt... Groeten, Peter Quote
scorpioshuma Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 ik heb gehoord van mijn dealer dat hij dacht dat de motor en de ophanging van een rio bij mazda vandaan kwamen ...??? zeker weten doe ik het niet. Misschien dat iemand dit kan bevestigen ? Dit klopt gedeeltelijk, de oude motoren kamen idd bij mazda vandaan. Als ik me niet vergis is dat oa de 1.8 uit de oude shuma en clarus, daarna zijn ze overgegaan naar hun eigen motoren. Dave Quote
HotKia Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Hoi Tom. Ik heb zelf 2 modellen Rio gereden: De Rio ICE uit 2004 met facelift. Beviel zeer goed... lekker veel bagageruimte. veel voor een redelijke prijs. Enige nadelen vond ik de torsie die in de auto aanwezig was. In 2006 heb ik het nieuwe model Rio gekocht. Meteen gek gedaan en de 1.6 X-Treme versie besteld. Omdat ik die ook nog in het rood wilde heb ik daar wel 7 maanden op moeten wachten. Maar dat was het meer dan waard. Er rijden maar een klein handje vol van deze uitvoering in Nederland. Nieuwe Rio is stiller dan de oude versie. Meer beenruimte achterin wat tenkoste is gegaan van de bagageruimte.... Wel meer auto geworden..... En sinds zaterdag ben ik de trotse bezitter van de Pro Cee'd...... Kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat dit toch wel een andere klasse is dan de Rio..... Quote
Restyle07 Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 De auto die ik gezien heb bij een autobedrijf genaamd Dayi. Heeft mijn oude Honda Civic ingekocht blijkbaar. Deze is trouwens total loss verklaart en staat nu voor 2000 eurie op de site. www.dayiautos.nl is volgens mij de site daar staat ook een Kia Rio een blauwe. Ik heb nu toch echt zoiets van: HIER IS HET NIET PLUIS. Dus dat word weer verder zoeken. Quote
El-Rio-Grande Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Hoi Tom, Geloof het of niet, maar ik ben vanmiddag bij die Kia gaan kijken. Mijn eerste indruk bij die Toko was 'Foute boel!' Als jij zelf al zegt dat die Honda total-loss was en daar nu weer voor 2000 euro te koop staat, vraag ik mij af of ze erbij gaan vertellen dat het ding total loss was... Terug komende op die Rio: Ook dat is volgens mij een apart geval... [*] Scheur in voorruit [*] Handgreep (buiten) bestuurdersportier is van ongelakt kunststof. [*] Achterruitenwisser mist afdekkapje over de bevestigingsmoer en staat dus lekker vocht te vangen. Ik heb de auto niet verder van binnen grondig bekeken en ook niet onder de kap gekeken. Iets in mij zegt me ook dat dat niet nodig is. De auto staat overigens ingebouwd tussen andere auto's en in de lengterichting op amper 10 cm van een betonnen muurtje... De handelaar is omgeven door autosloperijen... Ik denk dat je er goed aan doet om verder te zoeken, ga desnoods naar de Kia Dealer.. die hebben er ook nog staan en dan is het wel ietsjes betrouwbaarder... Groeten, Peter Quote
Recommended Posts