Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste forumleden,

Sinds alweer bijna 5 jaar zijn wij in het bezit van een Picanto 1.0 van 2005, gekocht met 51.000km, inmiddels bijna 142.000km op de teller. Ruim 90.000km gereden naar volle tevredenheid. Althans, bijna...

Al sinds we de auto hebben stottert de auto bij zwaardere belasting (bijvoorbeeld invoegen op de snelweg). Stotteren in de zin van net niet vloeiend door de toeren heen lopen, en af en toe echt een hik. Ik ben meer thuis op het gebied van Volvo. Met m'n eigen auto (een '98 V70) ook problemen gehad (inhouden bij belasting) en daar bood het vervangen van de bougiekabels de oplossing. Die hebben we dus ook al een keer vervangen op de Picanto, maar dat mocht niet baten helaas. Ongeveer 2000km geleden is de auto bij de dealer geweest voor een nieuwe distributieriem en het stellen van de kleppen. Sindsdien lijkt het hikken erger te zijn geworden. Bij koude motor bijvoorbeeld van 2 naar 3 schakelen kan soms uit het niets een flinke hik opleveren.

Overigens, ter informatie... Het motorlampje brandt weer, storing van de nokkenassensor. Die is een paar maanden geleden ook al vervangen en veroorzaakt nu weer een storing. Staan die dingen erop bekend dat er slechte exemplaren tussen zitten of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Ik hoop dat iemand de oplossing kan bieden, al dat gehik wordt nou toch wel vervelend.

Alvast bedankt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...