KCG Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Onderstaand een officieel bericht van Kia Motors Nederland (KMNL) n.a.v. het gesprek dat wij als Kia Contact Groep (KCG) hadden met de directie van Kia Nederland op vrijdag 9-1-2015. Het betreft de definitieve beantwoording op door ons ingebrachte agendapunten. 1. Doorgevoerde minibeurt voor de groep Kiarijders die een lage jaarkilometrage rijden. Hoe zit het met de garantie en de KIW? antw KNML: Wat houdt een Kia Mini Beurt in? Tijdens de Kia Mini Beurt wordt de motorolie ververst en het oliefilter vervangen. Daarnaast worden ook de bandenspanning, toestand van de wisserbladen, verlichting exterieur en het peil van alle vloeistoffen geïnspecteerd Minder kilometers, minder kosten! Rijdt u weinig kilometers per jaar, maar is uw Kia wel toe aan de reguliere onderhoudsbeurt? Dan kunt u kiezen voor de Kia Mini Beurt. De Kia Mini Beurt is speciaal voor Kia-rijders die minder dan de helft van het voorgeschreven onderhoudsinterval rijden. Hiermee bespaart u kosten en weet u zeker dat uw Kia voldoet aan het minimale voorgeschreven onderhoud. Vraag uw Kia-dealer of Kia-reparateur naar meer informatie. Voorwaarden Kia Mini beurt: Wanneer u minder dan de helft van het jaarkilometrage van het voorgeschreven onderhoudsinterval rijdt dan kunt u kiezen voor een Kia Mini Beurt. U moet wel elk jaar volgens het onderhoudsschema uw Kia laten onderhouden. De Kia Mini Beurt is ter vervanging van de olie- of kleine beurt, maar nooit ter vervanging van de grote beurt. Let Op : Bij het laten uitvoeren van de Kia Mini Beurt wordt er geen gratis Kia Internationale Wegenhulpgarantie verstrekt. Opmerking: Er is de mogelijkheid om de KIW bij een minibeurt erbij te kopen voor een gering bedrag. Doe navraag bij je dealer. 2. Kaartupdates Navteq. Er zijn diverse klachten over de frequentie en daardoor actualisatie van hun kaarten. Deze blijven ver achter bij de concurrenten. Welke middelen kan Kia inzetten om dit te versnellen? Antw KMNL: Kia Navigatie update: Tijdens de testperiode van de nieuwe navigatie software zijn er meerdere fouten aangetroffen in de software. Hierdoor is de uitlevering van de software met enkele weken vertraagd. De originele planning was november 2014 en is nu eind januari 2015 geworden. 3. Achteruitrijcamera modellen Venga en Sportage. Opvallend, maar er zijn meerdere meldingen van Venga én Sportagerijders die aangeven dat hun achteruitrijcamera een wazig beeld geeft. Dit komt niet door vuil maar meer door blijvende condensvorming. Dealers gaan niet overal hetzelfde om met vervanging c.q. garantieaanspraak. Volgens berichten op het forum is hiervoor wel een nieuwsbulletin vanuit KMNL uitgegaan naar de dealers. Aan welke voorwaarden dient men te voldoen om in aanmerking te komen voor vervanging? Antw KMNL: Garantie voorwaarden Audio systemen: Op het originele gemonteerde Kia audio systeem zit vanaf de fabriek standaard 3 jaar of 100.000 KM garantie. Onder dit Kia audio systeem valt ook het achteruitrij camerasysteem. Mocht het echter voorkomen dat kort na het verstrijken van de fabrieksgarantie er problemen zijn met het systeem kan de officiële Kia-dealer of Kia-reparateur coulance aanvragen voor de reparatie van het systeem. De Kia-dealer of Kia-reparateur is op de hoogte van de procedure. opmerking: Inhoudelijk over het laatste punt heeft de KCG nog wat vragen open staan. Hier hopen wij snel een antwoord op te krijgen zodat er nog meer duidelijkheid is en niet voor verrassingen komen te staan als we de camera laten vervangen. Namens de KCG, Smart Specialmade Mika Kjelld Warmentuuter 1 Quote
bigwade Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 We hadden eerst een oliebeurt, die MOEST jaarlijks. We krijgen dus nu een mini beurt, die moet ook jaarlijks, nb; ik zie geen verschil met de voorheen oliebeurt Het lijkt er op dat KiaMNL HOEDANOOK elke Kia jaarlijks in de werkplaats wil hebben terwijl vanwege de topkwaliteit een interval van 2 jaar vanzelfsprekend zou kunnen zijn. EDIT: Dank mannen van de KCG ! Quote
Remko .me Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Maar.. zo'n Kia Mini beurt is toch gewoon de oliebeurt?Of wat is hier nou echt zoveel anders aan, behalve de prijs?Kortom: bij de oliebeurt betaal je dus rond de 50 euro voor de KIW. Bedankt heren voor jullie inzet!! 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Maar.. zo'n Kia Mini beurt is toch gewoon de oliebeurt? Niet ieder type kent de oliebeurt. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Het lijkt er op dat KiaMNL HOEDANOOK elke Kia jaarlijks in de werkplaats wil hebben terwijl vanwege de topkwaliteit een interval van 2 jaar vanzelfsprekend zou kunnen zijn. De kwaliteit van de auto in het algemeen zijn sterk verbeterd. De oliehandelaar zegt ook dat zijn olie jaren mee kan. Alleen hier denken de meeste of bijna alle auto importeurs toch heel anders over. Die willen je toch heel graag één keer bij de dealer zien voor een controlebeurt. En ik kan me er wat bij voorstellen want we willen toch ook een auto die iedere ochtend weer betrouwbaar zijn werk doet. Er zijn onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Quote
Smart Geplaatst 9 Maart, 2015 Geplaatst 9 Maart, 2015 Zijn er forummers die hun defecte (lees: wazige) achteruitrijcamera ter reparatie hebben aangeboden aan hun dealer? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met het onder coulance oplossen van het probleem? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.