Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aangeslagen ramen

Gast willie wortel

Aanbevolen Berichten

Gast willie wortel
Geplaatst

In mijn Cee'd 2014 1600 GDI heb ik in deze periode veel last van aangeslagen ramen na een avondje stilstand, vooral aan de voorzijde. ( ook het meest storend )

Zelfs wanneer ik na het instappen de aanjager op de hoogste stand zet, en op de voorruit gericht, duurt het p/m 5 minuten voor het raam redelijk vrij van vocht is.

Wat is jullie ervaring ? en wat is de beste remedie ?

Willie

Geplaatst

Mijn ervaring is dat schone ruiten (aan de binnenzijde) nauwelijks beslaan of op z'n minst heel snel weer vrij zijn. Maak ze eens goed schoon, scheelt stukken!

• Like 1
Geplaatst

In mijn Cee'd 2014 1600 GDI heb ik in deze periode veel last van aangeslagen ramen na een avondje stilstand, vooral aan de voorzijde. ( ook het meest storend )

Zelfs wanneer ik na het instappen de aanjager op de hoogste stand zet, en op de voorruit gericht, duurt het p/m 5 minuten voor het raam redelijk vrij van vocht is.

Wat is jullie ervaring ? en wat is de beste remedie ?

Willie

Zet je raam een stukje open bij het wegrijden.

Dan kan het vocht sneller weg.

De airco doet met deze temperaturen helaas niet veel.

Geplaatst

Mijn Cee'd heeft er in de koude maanden bij vochtig weer ook af en toe last van. De ruiten zijn dan zo vochtig dat de airco het niet kan bolwerken. En dan weer gelukkig dagen probleemloos starten met geen tot praktisch onbeslagen ramen.

Ik richt tegenwoordig in de winter voor het uit stappen standaard de ventilator op stand voeten.

De "vochtige" restwarmte wordt dan bij stilstand niet direct langs het raam getransporteerd met kans op beslaan tegen het koude vooruit. De garage heeft ook al naar de oorzaak gezocht maar kan niets afwijkend vinden.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...