bram Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 ik heb een KIA Sorento van bouwjaar 2005 en heb veel ellende met de voorwiellagers. Binnen 1 jaar tijd zijn beide voorwiellagers in totaal 3x kapot gegaan. dit kan/mag toch niet gebeuren??? Is dit een bekend probleem of ben ik de enige in Nederland met dit probleem??? Quote
Tazteam Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 Ik ben bang dat de monteur niet goed zijn werk doet. Ik had deze problemen ook met mijn oude (weliswaar geen Kia) auto. Daar had ik ook telkens defecte wiellagers, en wat bleek: of het lager stond te strak en daardoor warm liep, dus defect, of te los stond, hierdoor extra speling, dus weer defect. Werd elke keer wel opgelost, maar de ellende die je hebt. Ik denk dat hier ergens de oorzaak gezocht moet worden. Philip Quote
Restyle07 Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 Ik mag toch aannemen dat die Sorento geperstte lagers heeft. Volgens mij kunnen die niet slap of strak staan toch? Ik denk dat Kia gewoon but lagers heeft of je rijd als een rally rijder. Ps. als ik het fout heb "no offense" Groet Restyle Quote
16_v Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 dit kan een monteur ze foet zijn er verkeerd in geperst heeft anders zit in te denken aan een tussenbak van je 4x4 aandrijving want die zijn gevoelig van de sorento. Quote
bram Geplaatst 14 Maart, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Maart, 2009 allemaal bedankt voor het meedenken, maar het opvallendste is dat alle keren dat het mis ging, was op de snelweg. Een ding ben ik wel achter gekomen, eerste keer en de laatste keer dat ik een KIA rijd........, je voelt je toch niet echt veilig zeg in zo'n auto. Quote
Alex VB Geplaatst 15 Maart, 2009 Geplaatst 15 Maart, 2009 allemaal bedankt voor het meedenken, maar het opvallendste is dat alle keren dat het mis ging, was op de snelweg. Een ding ben ik wel achter gekomen, eerste keer en de laatste keer dat ik een KIA rijd........, je voelt je toch niet echt veilig zeg in zo'n auto. Het is heel spijtig allemaal dat juist jou dit 3keer moest gebeuren. Maar wat deed je als het niet een KIA Sorento betrof maar een BMW, X5 of een Mercedes ML, of een VOLVO XC90, of een dure Range Rover? Of welk andere merk dan KIA? Je kunt HET merk wel de schuldgeven, maar het is duidelijk de monteur. Wat me meestal opvalt is dat als dit gebeurd bij de duurdere merken die al een paar jaar bekend zijn gebeurt dat er gewezen wordt naar de garage want die doen het fout. Gebeurt het bij een merk als KIA - die door een paar autobladen en pechverhelpingsdiensten in Europa tot het betrouwbaarste merk is verkozen - ligt het aan het MERK en niet aan de garage. Maar voor de rest is het natuurlijke kl**e dat het jou moet gebeuren. Ondanks dat wens ik je toch nog veel rijplezier met je Sorento. Quote
Tazteam Geplaatst 15 Maart, 2009 Geplaatst 15 Maart, 2009 Je kan wel een nieuw wiellager erin zetten, maar als die niet voorzien wordt van smering........................issie alsnog defect. Lijkt mij een geval van warmlopen, omdat het op de grote weg gebeurd, of er wordt een vervangingslager gebruikt wat misschien niet tegen deze krachten/snelheden kan. Het kan uiterlijk wel een zelfde lager zijn als origineel, maar de eigenschappen kunnen dan toch totaal verschillend zijn. Ik zou het toch even specifiek navragen bij de garage. Succes Philip Quote
willem1 Geplaatst 15 Maart, 2009 Geplaatst 15 Maart, 2009 Navragen.....zou ik ook maar eens doen! Ik heb er al weer 60K opzitten en nog nooit problemen gehad met wiellagers Enne....spaar de Sorento echt niet mocht je daaraan willen twijfelen zeker niet wanneer ik lange trajecten rij in Duitsland waar geen max. snelheid is (lust dan wel een slokje) 4x4 een paar keer gedaan, altijd fun, onvoorstelbaar wat een Sorento kan, maar dan is de gemiddelde snelheid 15 of zo en daar gaan wiellagers echt niet van kapot- Daarom: navragen! Succes! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.