bram Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 ik heb een KIA Sorento van bouwjaar 2005 en heb veel ellende met de voorwiellagers. Binnen 1 jaar tijd zijn beide voorwiellagers in totaal 3x kapot gegaan. dit kan/mag toch niet gebeuren??? Is dit een bekend probleem of ben ik de enige in Nederland met dit probleem??? Quote
Tazteam Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 Ik ben bang dat de monteur niet goed zijn werk doet. Ik had deze problemen ook met mijn oude (weliswaar geen Kia) auto. Daar had ik ook telkens defecte wiellagers, en wat bleek: of het lager stond te strak en daardoor warm liep, dus defect, of te los stond, hierdoor extra speling, dus weer defect. Werd elke keer wel opgelost, maar de ellende die je hebt. Ik denk dat hier ergens de oorzaak gezocht moet worden. Philip Quote
Restyle07 Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 Ik mag toch aannemen dat die Sorento geperstte lagers heeft. Volgens mij kunnen die niet slap of strak staan toch? Ik denk dat Kia gewoon but lagers heeft of je rijd als een rally rijder. Ps. als ik het fout heb "no offense" Groet Restyle Quote
16_v Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 dit kan een monteur ze foet zijn er verkeerd in geperst heeft anders zit in te denken aan een tussenbak van je 4x4 aandrijving want die zijn gevoelig van de sorento. Quote
bram Geplaatst 14 Maart, 2009 Topic Starter Geplaatst 14 Maart, 2009 allemaal bedankt voor het meedenken, maar het opvallendste is dat alle keren dat het mis ging, was op de snelweg. Een ding ben ik wel achter gekomen, eerste keer en de laatste keer dat ik een KIA rijd........, je voelt je toch niet echt veilig zeg in zo'n auto. Quote