picanto3 Geplaatst 23 Juni, 2015 Geplaatst 23 Juni, 2015 Hallo, Is het mogelijk om zelf een accu te vervangen van het nieuwe type Picanto? Of geeft het loskoppelen van de spanning/stroom, nadat de nieuwe accu is aangesloten, problemen met de elektronische installatie? Als ik zelf een accu aanschaf, kost het mij +/- € 70,-. Bij de Kia-dealer ben ik bijna het dubbele kwijt (€ 131,-). Bedankt voor jullie advies. Groet, Patrick Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juni, 2015 Geplaatst 23 Juni, 2015 Kan je gewoon zelf doen Alleen je boord komputer staat dan weer op 0 en je radio moet misschien opnieuw worden ingesteld maar dat is alles hou er wel even rekening mee dat als je start stop systeem hebt je wel een speciale AGM accu moet hebben maar ook deze kan je zelf gewoon vervangen Quote
Picawhite Geplaatst 23 Juni, 2015 Geplaatst 23 Juni, 2015 En die zal dan geen €70 kosten denk ik Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juni, 2015 Geplaatst 23 Juni, 2015 nee niet echt ik moest iets van 151 euro betalen pfffff maar kost iets van 260 euro bij de dealer Quote
John Kanon Geplaatst 23 Juni, 2015 Geplaatst 23 Juni, 2015 Kun je ook dat start-stop systeem uitschakelen en een gewone accu nemen,als ie aan vervanging toe is? Niet dat ik er aan toe ben,maar vroeg me dat al langer af en dat steeds afslaan heb ik ook wel een keer gezien,is voor mij niet lonend,zet hem normaal direkt uit na het wegrijden en schakel hem slechts een enkele keer weer in als ik lang verwacht stil te staan. Dat verschil in prijs verdien je (ik) nooit terug. Quote
Kiaad Geplaatst 4 September, 2015 Geplaatst 4 September, 2015 Kan je gewoon zelf doen Alleen je boord komputer staat dan weer op 0 en je radio moet misschien opnieuw worden ingesteld maar dat is alles hou er wel even rekening mee dat als je start stop systeem hebt je wel een speciale AGM accu moet hebben maar ook deze kan je zelf gewoon vervangen Waarom moet je met een start stop systeem een AGM accu hebben ? Als ik kijk op mijngrossier.nl dan is een accu van 40 AH prima voor deze auto maar dat kan je zelf daar ook zien hoor en ja kost 74 Euri ex, voor de garagehouder is dit dan 74 minus 30 procent plus 121 procent BTW Quote
xtra40 Geplaatst 4 September, 2015 Geplaatst 4 September, 2015 Dat heeft te maken met de laad stroom de agm accu word met 14.5 volt geladen veel hoger dan een normale accu heeft te maken met de dikke platen in de accu dus ga je nu een normale accu in dat systeem plaatsen dan heeft deze een hele korte levens duur Quote
John Kanon Geplaatst 6 September, 2015 Geplaatst 6 September, 2015 Misschien ook iemand die mijn bovenstaande vraag kan beantwoorden? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 7 September, 2015 Geplaatst 7 September, 2015 Misschien ook iemand die mijn bovenstaande vraag kan beantwoorden? Je kan niet het start/stop definitief uitschakelen. Zoals Xtra40 aangeeft de laadstroom hoger is omdat je een ander type dynamo hebt die sneller laad met een hogere spanning. Ook de computer moet worden aangepast. Kort gezegd is dat financieel niet haalbaar om dit om te bouwen als het zou kunnen. Maar een AGM accu heeft ook voordelen zoals beter starten in de winter, kan langer spanning leveren en een langere levensduur. uitleg ISG Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.