Jeffreyz Geplaatst 23 Juli, 2015 Geplaatst 23 Juli, 2015 Goede dag, Mijn Kia Rio heeft een probleem met de binnenspiegel. Deze trilt als de auto warm is ( van de temperatuur buiten, dus niet van de motor ) dit is zo erg dat ik er nauwelijks doorheen kan kijken. Zijn er meerdere die hier last van hebben ? Of wat kan ik hieraan doen. Mvg, Jeffrey Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juli, 2015 Geplaatst 23 Juli, 2015 dit heb ik nog nooit van gehoord heb er dus ook geen last van nu heb ik wel mijn binnen spiegel vervangen voor een zelf dimmende spiegel maar ik heb er nog nooit van gehoord Quote
Jeffreyz Geplaatst 23 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 23 Juli, 2015 dit heb ik nog nooit van gehoord heb er dus ook geen last van nu heb ik wel mijn binnen spiegel vervangen voor een zelf dimmende spiegel maar ik heb er nog nooit van gehoord Ok de dealer vind het ook raar en heeft dit ook nog nooit gezien. Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juli, 2015 Geplaatst 23 Juli, 2015 als hij trilt en je houd je spiegel dan vast is het dan over ?? Quote
Jeffreyz Geplaatst 23 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 23 Juli, 2015 als hij trilt en je houd je spiegel dan vast is het dan over ?? Ja dan is de trilling weg. Quote
xtra40 Geplaatst 23 Juli, 2015 Geplaatst 23 Juli, 2015 Heel vreemd allemaal je zou haast zeggen dat je voor raam er onder spanning inzit anders zou ik niet kunnen verklaren waarom je spiegel trilt als zelfs de motor uit is Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk Quote
Jeffreyz Geplaatst 23 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 23 Juli, 2015 Heel vreemd allemaal je zou haast zeggen dat je voor raam er onder spanning inzit anders zou ik niet kunnen verklaren waarom je spiegel trilt als zelfs de motor uit is Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk Tja heel raar inderdaad. Ik zal dit eens aan de dealer voorleggen misschien een nieuwe ruit erin. De spiegel trilt alleen tijdens het rijden hoor niet tijdens stilstand Even wachten op andere reacties misschien is er wel iemand die dit ook heeft gehad. Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 Juli, 2015 Geplaatst 23 Juli, 2015 Bij mijn Picanto zit de spiegel op twee kogelgewrichten met een staafje ertussen. Als dat bij jou ook zo is, trilt de spiegel dan op het kogelgewricht aan de ruit of die aan de spiegel? Ik er vaar namelijk bij de mijne dat bij flinke hitte die aan de ruit iets losser lijkt te komen, waardoor de spiegel ietwat trilt, maar niet zo hinderlijk dat deze onbruikbaar is. Quote
Jeffreyz Geplaatst 24 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 24 Juli, 2015 Bij mijn Picanto zit de spiegel op twee kogelgewrichten met een staafje ertussen. Als dat bij jou ook zo is, trilt de spiegel dan op het kogelgewricht aan de ruit of die aan de spiegel? Ik er vaar namelijk bij de mijne dat bij flinke hitte die aan de ruit iets losser lijkt te komen, waardoor de spiegel ietwat trilt, maar niet zo hinderlijk dat deze onbruikbaar is. Ze hebben bij mij gisteren een spiegel van een Picanto erin gezet. Als ik zowel de spiegel of het stuk wat aan de ruit vast zit vast houd dan is de trilling wat minder. Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 Juli, 2015 Geplaatst 24 Juli, 2015 Dit klinkt misschien raar, maar probeer een een moer ofzo met een stuk tape aan dat middenstukje vast te zetten. Hiermee verandert de massa en daarmee de eigenfrequentie. Want met jouw uitleg begin ik te denken aan een resonantie door de voorruit heen... Quote
Jeffreyz Geplaatst 24 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 24 Juli, 2015 Dit klinkt misschien raar, maar probeer een een moer ofzo met een stuk tape aan dat middenstukje vast te zetten. Hiermee verandert de massa en daarmee de eigenfrequentie. Want met jouw uitleg begin ik te denken aan een resonantie door de voorruit heen... Ok bedankt. Ga ik dat proberen. Quote
Jordan Geplaatst 24 Juli, 2015 Geplaatst 24 Juli, 2015 Klinkt bekend Jeffreyz. Mijn binnenspiegel heeft dat ook. Als het interieur flink warm is trilt de binnenspiegel flink. Heb er alleen nooit aandacht aan geschonken. Even de airco aan en binnen 5 minuten is het "probleem" verholpen. Heb er ook nooit op gelet waar de trilling door veroorzaakt wordt. En heel eerlijk stoort het me niet omdat het vrij snel weer over is. Quote
Jeffreyz Geplaatst 25 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2015 Klinkt bekend Jeffreyz. Mijn binnenspiegel heeft dat ook. Als het interieur flink warm is trilt de binnenspiegel flink. Heb er alleen nooit aandacht aan geschonken. Even de airco aan en binnen 5 minuten is het "probleem" verholpen. Heb er ook nooit op gelet waar de trilling door veroorzaakt wordt. En heel eerlijk stoort het me niet omdat het vrij snel weer over is. Als ik de airco aanzet blijft de spiegel trillen word wel ietsje minder maar nog steeds een irritante trilling waar ik bijna niet doorheen kan kijken. Quote
Jordan Geplaatst 25 Juli, 2015 Geplaatst 25 Juli, 2015 Als het zo erg blijft moet je er idd iets aan laten doen. Het is alleen even zoeken waar de oorzaak ligt. Het moet 1 van de bewegende gewrichten zijn. Probleem is alleen dat de komende dagen het niet echt warm wordt.... Quote
johnmarlou Geplaatst 25 Juli, 2015 Geplaatst 25 Juli, 2015 hallo dit heb ik ook gehad met mijn venga,toen het heel warm was trilde de spiegel ook , hij zat los bij het raam ,de dealer heeft hem toen vast gezet hij zei dat ze de spiegel opnieuw moesten vast plakken tot nu toe geen klachten meer gr john Quote
Gast william88 Geplaatst 18 September, 2015 Geplaatst 18 September, 2015 Ik heb er ook last van. Ook wanneer het buiten koud is. Ik heb er voornamelijk last van wanneer ik in de bebouwde kom op een bestraatte weg rij, en op de snelweg bij hogere toerentallen. Het is echt hinderlijk. Quote
mien-moeke Geplaatst 26 September, 2015 Geplaatst 26 September, 2015 In mn Picanto (2013) zit de spiegel vast aan een "sticker" op het raam. Hier schuift de voet van de spiegel zelf over heen. Bij mij was die voet iets los gegaan waardoor ik ook een bijna onbruikbare binnenspiegel kreeg. Bij het verstellen merkte ik dat de spiegel wel erg los zat. De voet weer goed om de sticker geschoven, (naar beneden drukken) en het probleem was verholpen. Quote
Jeffreyz Geplaatst 17 November, 2015 Topic Starter Geplaatst 17 November, 2015 Ik heb er ook last van. Ook wanneer het buiten koud is. Ik heb er voornamelijk last van wanneer ik in de bebouwde kom op een bestraatte weg rij, en op de snelweg bij hogere toerentallen. Het is echt hinderlijk. Ik heb precies hetzelfde. Ook op de snelweg heb ik er last van. Bij mij is de ruit al vervangen en weer een nieuwe spiegel op gegaan. Klopt het dat je ook een spoiler hebt ? Heb ik ook. Zou het misschien daarmee te maken kunnen hebben dat misschien de achterruit trilt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.