Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo beste lezers,

ik stond op t punt om mijn zwarte S te laten voorzien van een WAXOIL behandeling bij een Sonax-center ter bescherming van de lak / verhoging glansgraad / filmlaag tegen vuil en vliegen.

Maar nu las ik dat het resultaat tegen lijkt te vallen en dat die mensen op een DIAMOND BRITE behandeling zijn overgegaan en daar wel heel tevreden over zijn. Prijsverschil (ca. 65 euro + polijsten 95 (WAXOIL) t.o. 275 euro (DIAMOND BRITE)) is wel behoorlijk.

Nu heb ik een aantal vragen jullie

1) hebben jullie goede of slechte ervaringen met Waxoil of Diamnd Brite? :idea:

2) Wie kan het prijsverschil verklaren? Kwaliteit? :?:

3) BLijft met Diamond Brite de glans echt langer zitten? :D

4) Hechten die rotvliegen minder snel op je motorkap? :evil:

5) Wat kost het?

6) Weet iemand een adres (in de buurt van) Leeuwarden?

Alvast bedankt!

Groeten, Benny Efde :D

Posted

Voordat je een dure behandeling laat geven zou je ook even naar alternatieven kunnen kijken.

Ik ben pas bij een Sorento bijeenkomst in het Ruhrgebied in Duitsland geweest. Daar hebben ze laten zien hoe je zelf je auto met de hand (dus zonder machines) kunt poetsen met als resultaat dat de auto er als nieuw uitziet. Ook is de lelijke sinasappelhuid zoals je bij bepaalde kleuren lak hebt (bijv. zwart) nagenoeg weggepoetst. Ook lichte krassen zijn weg.

Daarbij komt nog dat het poetsen van de auto in 3 lagen gaat. De laatste laag zorgt ervoor dat de auto helemaal glad wordt waardoor vuil totaal geen grip meer heeft. Moch de auto toch vuil zijn, hoef de je auto alleen nog maar met water (en evt. een natte lap) af te spoelen, en de 'nieuwe' auto is terug.

Een set met poetsmiddel (3 flessen, goed voor 6-7 auto's) komt op ? 50-60 meen ik.

Ik heb het gezien, waarbij amateurs hun eigen auto's schoon hebben gemaakt. Het resultaat is echt verbluffend.

Voor meer informatie verwijs ik jullie even naar de duitse Sorento forum

www.sorento-forum.de

Op de bijeenkomst van 5-8 mei in Duitsland zal degene die die poetsspullen levert ook weer aanwezig zijn.

Indien jullie belangstelling hebben kan je natuurlijk naar deze bijeenkomst komen in Geilenkirchen (bij Heerlen), of desgewenst neem ik voor jullie de spullen mee. Laat het dan eventje weten, als je belangstelling hebt.

Posted

Benny,

Als je op onze homepagina kijkt van onze website, zie in een blauw blok de bewegende letters ledenvoordeel staan. Als je hier op drukt, kom je bij Protec BV uit. Dit bedrijf verzorgt de daimond brite behandelingen en kan uitzoeken waar er bij jouw in de buurt een bedrijf zit, die dit werkje kan uitvoeren.

Als ook nog eens lid bent van Kia Club Nederland krijg je 10% korting.

Ik zelf rij ook in een zwarte Sorento. In het begin direct WAXOIL erop laten smeren. Zag er goed uit. Maar op de Second Dutch Kia Event heeft men bepaalde delen van de auto als proef ingesmeerd met DAIMOND BRITE. Zag er stukken beter uit. Is makkelijker met schoonhouden en komt er altijd weer mooi onder het vuil vandaan. Tot nu toe alleen maar goede berichten gehoord hierover.

Kosten 250 euro. Moet de 10% nog vanaf als je lid bent.

Posted

Bij ontvangst van mijn zwarte Sorento zat er al Waxoyl op. Ik kan dus geen eerlijke vergelijking geven.

Met of zonder Waxoyl...de muggen gaan naar mijn idee even belabberd van de auto af. Misschien dat de Diamond Brite meer waar voor zijn geld biedt? Ik moet zeggen, de Waxoyl heeft wel een bepaalde coating wat op het oog de zwarte kleur heel diep maakt. Heel erg mooi. Interessant van dat 3 lagen poetsproces, maar ik poets me bont en blauw aan de Sorento. Hij is zo groot... en dan nog drie keer...?

• 1 month later...
Posted

Over die muggen,

in het AD van afgelopen zaterdag kwam de halfords muggen verwijderaar echt ongelofelijk goed uit de test.

Proberen dan maar, en wat denk je deze werkt echt goed!

Timo

Posted

Geen ide maar lees is de beschrijving assie bij halfords bent, zou ik zo zeggen.