Jump to content

Navigatieupdate Venga (Kia)

Recommended Posts

Ik moet eerlijk zeggen dat ik enorme spijt heb van de Kia Navigatie in mijn Rio. Het updaten van de kaarten is onduidelijk wanneer en moet je maar afwachten. Kia informeert haar klanten niet wanneer er een nieuwe kaart uitkomt. Daarnaast moet de update door een dealer worden gedaan (= ronduit belachelijk) en ze doen dat dan "gratis" tijdens de onderhoudsbeurt. Maar dat kan wel een jaar later zijn.... Ik heb 5 "gratis" updates erbij gekocht (bovenop de Euri 1500,- voor de optie) en heb nu 2 "updates" gehad. Maar als je de update eenmaal dan loopt hij bij uitkomst al jaren achter. Zo komt het regelmatig voor dat ik (volgens de navigatie) in een weiland rijd terwijl de bebouwing (en de weg) toch echt niet van de laatste tijd is. Neem de nieuwe wegen rondom Schiphol/Aalsmeer. Zijn er al jaren en ik weet gelukkig de weg, maar volgens de Kia Navigatie nog steeds weiland..., 

Ik wacht nu op update 3 en heb met Kia Nederland hierover contact opgenomen. Dei weten het niet en ik moet het maar aan de dealer vragen. Dat had ik natuurlijk al gedaan maar ook de dealers worden door Kia in de hoek gezet. Die moeten het maar oplossen (=de klant met een kluitje in het roet sturen). De "Helpdesk" van Kia werkt al net zo als de meesten. Studenten die worden ingehuurd om de klanten af te schepen. Ik kreeg tenminste nog wel een mens aan de lijn; vaak is het een computer die antwoord.....).

Goede raad, koop een Tomtom. Veel goedkoper en up to date. Heb nu een 6100 op mijn Kia navigatie geplakt en is via GPRS online met Tomtom zodat file informatie en zelfs tijdelijke wegafsluitingen meteen worden doorgegeven naar je Tomtom. Een verademing!