Ga naar inhoud

7 Cars That Owners Regret Buying (en de Rio komt er het slechtste van af )


xtra40

Aanbevolen Berichten

Gast william88

tjah zelfs 136 pk is erg weinig voor de meeste Amerikanen. ik ben vrij tevreden over mijn rio, alleen de bouwkwaliteit zou nog beter mogen. ook de trekkracht van de motoren mag beter, maar verder rijdt hij heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik niet hoor :no:

Ik ben wel blij met mijn Rio  :-D

 

Natuurlijk wel prijs kwaliteit verhouding in acht nemende, Ik heb ook Primium merken gereden van Opel tot  Renault  en van Audi tot een H2.

En ja dan merk je wel verschil. maar ik heb net zo blij met mijn Rio en mijn Soul's. Zeker als het om garantie gaat. Dat is namelijk 1 van de redenen dat ik Kia ben gaan rijden.

Heb in het verleden behoorlijk slechte ervaringen opgedaan met andere merken als het op garantie aankomt.

 

@nieles

 

Hoezo "achteraf ook spijt voor een deel hoor" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast william88

Nou ik niet hoor :no:

Ik ben wel blij met mijn Rio  :-D

 

Natuurlijk wel prijs kwaliteit verhouding in acht nemende, Ik heb ook Primium merken gereden van Opel tot  Renault  en van Audi tot een H2.

En ja dan merk je wel verschil. maar ik heb net zo blij met mijn Rio en mijn Soul's. Zeker als het om garantie gaat. Dat is namelijk 1 van de redenen dat ik Kia ben gaan rijden.

Heb in het verleden behoorlijk slechte ervaringen opgedaan met andere merken als het op garantie aankomt.

 

@nieles

 

Hoezo "achteraf ook spijt voor een deel hoor" ?

ik ben nu al voor de 2e keer bezig met de garantie omdat het leer op mijn stuurwiel scheurtjes vertonen, en dat duurt eeuwen voordat er wat gebeurd. d dealer Dijkstra doet goed werk, maar ze hebben me al tenminst 7 keer beloofd dat ik gebeld wordt, maar ik mag altijd zelf bellen of er langs gaan, en ook dan is het van het kastje naar de muur. kia nederland probeerd alsnog steeds onder de garantie uit te komen, dus qua garantie afhandeling valt er nog heel veel te verbeteren bij kia.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had in de eerste week dat ik de Rio had ook een probleempje met het leer van het stuur. Er werden foto's van gemaakt en binnen een week zat er een nieuw stuur in.

Het is wel zo dat het ledere stuurwiel van de Rio van een mindere kwaliteit is. In mijn Soul had ik ook een leer stuur maar die voelde een stuk beter aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast william88

Ik had in de eerste week dat ik de Rio had ook een probleempje met het leer van het stuur. Er werden foto's van gemaakt en binnen een week zat er een nieuw stuur in.

Het is wel zo dat het ledere stuurwiel van de Rio van een mindere kwaliteit is. In mijn Soul had ik ook een leer stuur maar die voelde een stuk beter aan.

klopt, Dijkstra geeft toe dat veel mensen er klachten over hebben. bij mij was het 3 weken na montage van het 2e stuurwiel al weer raak. kia nederland heeft de 1e keer zelfs beweerd dat het opzettelijk veroorzaakt was, dus heb ik ze persoonlijk gebeld. daarnaast heb ik soms ook een zachte bonk links voor bij drempels, en rammelt het rechter deurpaneel af en toe, en vibreert de binnenspiegel bij warm weer. o ja, ook het bekende probleem met de phantom velgen begint bij mij nu ook. dat moet ik nog een keer aankaarten. maar verder ben ik wel tevreden hoor :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Rio_Brazil

Gelukkig mogen we het er niet mee eens zijn (het filmpje).  Ik heb onder andere gereden in een VW Passat Highline, Mazda 626 en Xedos 6 V6, Prius Gen 2 en 3, Renault's, Mitsubishi's... en nu in een Mercedes C350e.

En ik vind de Rio, zeker gezien z'n instapprijs een fijne auto. Goed; ik heb hem gepimpt met alle pakketten, lederen bekleding, 450W audio, maar de basis is gewoon een prima wagen voor de prijs.

En ik heb inmiddels al vaker met de Benz in de garage gestaan (half jaar oud) dan met de Rio (3,5 jaar en 80K km, alleen een nieuwe koppeling en ruitenwissermotor) 

 

Rammeltjes en kraakjes heb ik in ALLE auto's behalve de Xedos 6 gehad. Verder doet de Rio het gewoon altijd en bracht ons meerdere keren per jaar 1100km naar het Zuiden zonder rugpijn. 

 

Het is dat ik twee klasse's hoger kon gaan rijden want ik zou anders waarschijnlijk weer een Kia hebben gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast william88

Pfff het blijven Amerikanen. Ik heb er meer dan 50000 km opzitten zonder problemen. Wat ik wel zou willen is meer pk's. Kom gewoon 50 pk te kort om met het normale verkeer mee te komen.

idd, iets meer vermogen is meer dan welkom. miss tijd voor een mooie 4 cilinder turbo. de Amerikanen hebben de 1.6 met 138 pk, dat is vrij normaal in die klasse daar. maar een beetje autopersoon rijdt een v6 met ongeveer 300pk, of een v8. die lachen ons uit met onze standaard 4 cilinder, en als je ze verteld over de 3 cilinders, of de fiat 2 cilinder komen ze niet meer bij van het lachen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pfff het blijven Amerikanen. Ik heb er meer dan 50000 km opzitten zonder problemen. Wat ik wel zou willen is meer pk's. Kom gewoon 50 pk te kort om met het normale verkeer mee te komen.

weet je wel zeker dat je dan in Tilburg rijdt en niet op de Neurenburgring ? :-). :-)

grtz.

specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...