OptimaForma Geplaatst 10 Januari, 2016 Geplaatst 10 Januari, 2016 Hallo allemaal. Mijn naam is Marco en ben sinds een paar dagen lid van de Kia club aangezien ik sinds 5 Januari de trotse bezitter ben van een witte Optima Hybrid Super Pack uit 2014. Eerst even in het kort mijn achtergrond: Ik rij eigenlijk al jaren Mazda 626. Is altijd erg goed bevallen, zijn zeer betrouwbaar en gingen allemaal weer weg met meer dan 500.000 op de klok. Om eerlijk te zijn had ik zo'n 10 a 15 jaar geleden nooit gedacht dat ik ooit een Kia zou kopen. Maar sinds de (nieuwe) Optima in 2011 verscheen heb ik me verdiept in alle ontwikkelingen en recencies over Kia. Ik was namelijk meteen al helemaal weg van de Optima, en alle nieuwere modellen zijn prachtig. Of je nou de Rio, de Ceed,Sportage of welk model ook bekijkt, je voelt gewoon aan dat ze bij Kia de zaken goed op de rit hebben. Natuurlijk ga je niet over 1 nacht ijs en een collega van me probeerde me te overtuigen van de kwaliteiten van zijn nieuwe Toyota Auris TS Hybrid. Ik moet zeggen dat ik die auto ook prachtig vindt, een mooie verschijning, zeer betrouwbaar en je rijdt er zeker niet mee voor schut. Ik heb het overwogen, echter hou ik van een beetje exclusiviteit en daar is bij de Toyota Auris geen sprake meer van. Je ziet ze zo'n beetje op iedere straathoek en is daarmee ook een beetje een opvallende "grijze muis" verschijning. Dat kun je van de Kia Optima niet zeggen. En toen ik via Kia.nl een aanbieding op het spoor kwam van een zeer mooie gebruikte Optima uit Maart 2014 hoefde ik daar niet lang over na te denken en heb de knoop doorgehakt. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat het een wereld van verschil is om over te stappen van een basic 626 uit 2002 naar een Optima Hybrid Super Pack uit 2014 Wat een auto! Hij bevalt prima en ik krijg er alleen maar positieve reakties op in mijn omgeving, zelfs van doorgewinterde BMW en Audi rijders. Ze kunnen niet anders dan toegeven dat de Optima alles heeft wat een autorijder zou wensen. De exclusiviteit van de auto maakt hem nog mooier/aparter om in te rijden, zeker in het wit. Hij lijkt in het wit groter en langer en alle lijnen komen er prachtig in uit (in mijn optiek maar natuurlijk kwestie van smaak) en het glazen dak geeft hem een mooie tint. Echt een hele mooie verschijning en duidelijk "Other then the others" Uiteraard heb ik me meteen aangesloten bij deze Kia club en ik zie er erg naar uit om contact met jullie als leden te houden om het rijden van een mooie en inventieve auto tot een leuke hobby te maken. Zie uit naar alle leuke reakties, contacten, topics, bijeenkomsten, etc. Tot gauw, Vr gr Marco Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 10 Januari, 2016 Geplaatst 10 Januari, 2016 Hallo Marco, Welkom op het forum, veel pelzier en veilige km met deze prachtige Optima. P.s. mooie kleuren combinatie, Maar daar gaat het anti wit front nog wel iets over zeggen Quote
bigwade Geplaatst 10 Januari, 2016 Geplaatst 10 Januari, 2016 Hoi Marco, WELKOM... In 2012 mochten we met zo'n riante sjees een testdrive doen; http://www.kiaclub.nl/topic/9091-testdrive-kia-optima/ Geweldig ! Dat witte is een beetje jammer, maar het dak maakt het weer helemaal goed Veel plezier met je prachtige auto ! 1 Quote
Gast Stief Geplaatst 10 Januari, 2016 Geplaatst 10 Januari, 2016 Welkom Marco, Zeer mooie bolide... alleen jammer van de kleur Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 11 Januari, 2016 Geplaatst 11 Januari, 2016 Hallo Marco, Fraaie auto, gefeliciteerd! Ik vind het de mooiste van het hele Kia-gamma. Quote
skoebidoe Geplaatst 11 Januari, 2016 Geplaatst 11 Januari, 2016 Welkom Marco, Veel succes met je bolide,knappe bak,zou ook niet mistaan op mijn oprit En wit,wat hebben ze hier tegen wit....ze hebben geen smaak 2 Quote
OptimaForma Geplaatst 16 Januari, 2016 Topic Starter Geplaatst 16 Januari, 2016 Welkom Marco, Veel succes met je bolide,knappe bak,zou ook niet mistaan op mijn oprit En wit,wat hebben ze hier tegen wit....ze hebben geen smaak Hoi Skoebidoe Ja idd. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Feit is dat in wit het zwarte glazen dak en de achterlichtpartij veel mooier uitkomen en dat de auto nog groter lijkt dan hij al is. Maar uiteraard respecteer ik alle andere meningen. Wat jij hebt is trouwens ook niet mis, een mooie Sportage in het wit. Mooi ding hoor. Jij uiteraard ook heel veel rijplezier gewenst met je bolide en als je nog eens in de buurt van Den Bosch bent ben je altijd welkom om ff bakkie te komen doen. Gr van een blije mede Kia rijder. Quote
Toshi Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 ik heb ook een witte. en het is niet 'wit wit' maar pearle white. en dat maakt toch het verschil. en vreemd genoeg past het bij de auto. ik heb zilver bekeken, grijs en de witte vind IK toch het mooiste. op de foto lijkt het gewoon wit..... maar je moet het eens in het echt zien. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.