Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik heb deze http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/12827d-clarion-srg1723s-16-5cm-2-weg-45-watt-rms-componenten-speaker-systeem/ Tweeter wordt trouwens geleverd met aparte houder zodat je kan kiezen of je die op- of inbouwt. Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik heb deze http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/12827d-clarion-srg1723s-16-5cm-2-weg-45-watt-rms-componenten-speaker-systeem/ Tweeter wordt trouwens geleverd met aparte houder zodat je kan kiezen of je die op- of inbouwt. Zien er goed uit en zeker betaalbaar! Zou het qua lage tonen veel schelen in de merken? Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Jazeker. Die van mij geven de lage tonen minder weer. Ze zijn wel erg goed in mid en hoog. Daarom heb ik een underseat woofer om het geheel compleet te maken. Je moet even naar het frequentiebereik van alle speakers kijken en vergelijken. Ik meen dat de JBL sterker zijn in het laag bereik. Ga anders eens langs een audioshop en luister een paar speakers. Vaak hebben ze van die zuilen staan met verschillende merken speakers. Kun je zelf even goed luisteren en beslissen. Wel bij de betere audioshop want Sony en dergelijke kun je beter laten liggen. Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Let wel op de diepte van de speakers. Anders krijg je problemen met je raam tijdens inbouw. Daar helpen de adapterringen dan niet bij. Hoe zwaarder de basweergave hoe dieper ze meestal zijn. Dus er zijn grenzen. Vandaar ook de extra subwoofer. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 maar voor dat je nou bakken geld uit geeft aan speakers vergeet niet dat de originele radios nou niet je van het zijn al is de originele navi systeem wel een stuk beter maar niet zo goed als een fatsoenlijke aftermarket systeem en de originele speaker draden zijn ook lekker dun dus daar kan je niet oneindig maar op aansluiten en er wat van verwachten Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Als je in de buurt woont zou ik zeggen kom eens langs om te luisteren. Nu heb ik de Rio nog Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Thanks zal ik mee nemen. Weten jullie ook de max diepte toevallig. Of ga ik nu echt veel vragen Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Thanks zal ik mee nemen. Weten jullie ook de max diepte toevallig. Of ga ik nu echt veel vragen Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Sorry maar diepte weet ik echt niet meer. Daar kan ik je geen bevestigend antwoord op geven. Mijn speakers zijn 52,5 mm diep. Ik zou daar niet ver boven gaan zitten. Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Als je in de buurt woont zou ik zeggen kom eens langs om te luisteren. Nu heb ik de Rio nog Kom zelf uit Rotterdam. Misschien als ik tijd heb! Zeker even het horen waard. Ga je hem verkopen? Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Rotterdam ligt niet echt in de buurt van Wijchen. Maar je bent altijd welkom, mocht je in de buurt zijn. Ja de Rio gaat eruit. Ik heb hem nu 4 jaar en ondertussen 210.000 km op de teller. Het wordt tijd voor iets nieuws. Ik heb nog geen nieuwe wagen gekocht maar heb er wel 1 op het oog. De nieuwe Sportage vind ik wel gaaf. Die is zeker een optie. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Het plaatsen van de Witson leverde bij mij al gelijk een hele verbetering op. Ik zal misschien ooit nog wel eens nieuwe speakers plaatsen maar dat is nu niet meer Prio 1. Quote
kia_21 Geplaatst 22 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2016 Rotterdam ligt niet echt in de buurt van Wijchen. Maar je bent altijd welkom, mocht je in de buurt zijn. Ja de Rio gaat eruit. Ik heb hem nu 4 jaar en ondertussen 210.000 km op de teller. Het wordt tijd voor iets nieuws. Ik heb nog geen nieuwe wagen gekocht maar heb er wel 1 op het oog. De nieuwe Sportage vind ik wel gaaf. Die is zeker een optie. Thanks. Ik zal het laten weten. De nieuwe Sportage rijdt erg goed. Pas in gereden. Zeker een aanraden! Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Thanks. Ik zal het laten weten. De nieuwe Sportage rijdt erg goed. Pas in gereden. Zeker een aanraden! Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Ik weet dat de nieuwe Sportage erg goed rijdt. We hebben die uitgebreid getest. Zie hier het verslag van Mika en mij. http://www.kiaclub.nl/topic/18926-testdrive-kia-sportage-iv-breukelen/page-1 Quote
kia_21 Geplaatst 26 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 26 Februari, 2016 Voor zitten de speakers goed. Nomaals thanks voor de hulp guys. De Rockfords klinken al een stuk beter. Alleen nog 1 vraag aan jullie. Ik wil vanavond ook de achterkant vervangen, alleen ik heb geen elektrische ramen achter. Moet hiervoor nog iets anders worden gedemonteerd? Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 26 Februari, 2016 Geplaatst 26 Februari, 2016 Mooi dat het gelukt is. Andere speakers geeft al gelijk een veel beter geluid. Nu de sub nog Achter kan ik je helaas niet helpen. Ik heb achter namelijk de originele speakers nog zitten. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar ook beter de opvulringen kan gebruiken. Wellicht dat iemand anders hierop kan reageren. Iemand die wel z'n achterspeakers heeft vervangen. Quote
kia_21 Geplaatst 27 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 27 Februari, 2016 Mooi dat het gelukt is. Andere speakers geeft al gelijk een veel beter geluid. Nu de sub nog Achter kan ik je helaas niet helpen. Ik heb achter namelijk de originele speakers nog zitten. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar ook beter de opvulringen kan gebruiken. Wellicht dat iemand anders hierop kan reageren. Iemand die wel z'n achterspeakers heeft vervangen. Het is gelukt! Moest eveb bij de hendel een omegaring eruit halen. Even pielen maar het is gelukt. Thanks voor alle hulp!Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
mcbeef Geplaatst 28 Oktober, 2016 Geplaatst 28 Oktober, 2016 Ik heb nog een complete set jbl gto638 liggen voor de voor en achterdeuren. (Of tweemaal voordeuren) inclusief adapter ringen, bitumen en installatie handleiding (kleurcodes bedrading) alles nieuw en dus ongebruikt. Heb destijds één paar ingebouwd in de voorportieren bij mij en m'n zwager. De set zoals beschreven is identiek en was bedoeld voor de achterportieren van beide wagens. Omdat ik geen kia meer rijdt kom ik nog zelden op dit forum. Bij interesse kun je een PB sturen Wil ook wel helpen met de inbouw. Quote
Mclaren2016 Geplaatst 28 Oktober, 2016 Geplaatst 28 Oktober, 2016 Hoeveel moet die set gaan kosten? Quote
mcbeef Geplaatst 28 Oktober, 2016 Geplaatst 28 Oktober, 2016 Hoeveel moet die set gaan kosten? Ik stuur je een pb Quote
mcbeef Geplaatst 29 Oktober, 2016 Geplaatst 29 Oktober, 2016 Er is nog één paar speakers inclusief toebehoren voor montage beschikbaar. Ik wil eventueel helpen inbouwen. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Oktober, 2016 Geplaatst 29 Oktober, 2016 ik zou het aan nemen en die JBL heb ik ook gehad die zijn perfect Quote
mcbeef Geplaatst 4 November, 2016 Geplaatst 4 November, 2016 Mijn beide speakerset zijn verkocht! Heren laat even horen of alles gelukt is. Quote
Mclaren2016 Geplaatst 4 November, 2016 Geplaatst 4 November, 2016 Het is gelukt hoor, alleen de radio nog een beetje fijn tunen maar der zit goed geluid in. Bedankt Quote
mcbeef Geplaatst 4 November, 2016 Geplaatst 4 November, 2016 Fijn om te horen! Bedankt voor je bericht! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.