kia_21 Geplaatst 20 Februari, 2016 Geplaatst 20 Februari, 2016 Beste leden, Ik zou zelf graag mijn audio willen upraden van mij Kia Rio 2015. Het geluid wat er nu in zit is opzich al prima, maar ik wil toch maar meer zuiverheid en lagere tonen hebben. De Rio heeft vanuit fabriek tweeters. Wat is jullie ervaring? Welke speaker sets raden jullie aan? Heeft het al nut om de oem speakers te vervangen? Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 20 Februari, 2016 Geplaatst 20 Februari, 2016 Ik heb de Rio van 2012, dus een zonder facelift. Ik ga ervan uit dat de speakergaten gelijk zijn. In die van mij zaten geen tweeters en de standaard speakers waren niet best. Ik heb mijn speakers vervangen door een Clarion composet en daarbij heb ik de tweeters in het deurpaneel geplaatst. In combinatie met de standaard radio was dit al een enorme verbetering. En dat zonder versterker. Dus het vervangen van alleen de speakers levert al een flinke verbetering op. Maar er zijn ook Rio rijders die JBL speakers hebben geplaatst met een prima resultaat. Is denk ik een kwestie van persoonlijk smaak. Misschien ook een optie om een underseat subwoofer te plaatsen. Deze geeft net dat beetje extra diepte. Ik heb de Xcalibur active woofer en ik ben dik tevreden. Deze woofer heeft ook veel instel- en aansluitmogelijkheden. 1 Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik heb de Rio van 2012, dus een zonder facelift. Ik ga ervan uit dat de speakergaten gelijk zijn. In die van mij zaten geen tweeters en de standaard speakers waren niet best. Ik heb mijn speakers vervangen door een Clarion composet en daarbij heb ik de tweeters in het deurpaneel geplaatst. In combinatie met de standaard radio was dit al een enorme verbetering. En dat zonder versterker. Dus het vervangen van alleen de speakers levert al een flinke verbetering op. Maar er zijn ook Rio rijders die JBL speakers hebben geplaatst met een prima resultaat. Is denk ik een kwestie van persoonlijk smaak. Misschien ook een optie om een underseat subwoofer te plaatsen. Deze geeft net dat beetje extra diepte. Ik heb de Xcalibur active woofer en ik ben dik tevreden. Deze woofer heeft ook veel instel- en aansluitmogelijkheden. Ja precies. Had ook een Sub van Pioneer toen onder mijn stoel. Erg tevreden mee. Alleen dat wil ik zeg maar doen als laatste oplossing. JBL daar zat ik ook even naar te kijken. Vind de systemen van Bose ook mooi, maar die kan je niet zo gauw los kopen. Heb jij nog gebruikt vemaakt van adaptors tijdens instaleren? Zijn er nog byzonderheden waar ik op moet letten? Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 bij de rio heb je zeker adapter ringen nodig anders krijg je je raam niet meer naar beneden er zijn kant en klare ringen te koop die perfect op de originele bout gaten passen 1 Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 De adapterringen van de Opel Corsa/Astra passen perfect. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-h-corsa-d-signum-vectra-c-acv-271230-07-16-5cm-speaker-adapter/ Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Bose los kopen is moeilijk. Die zijn meestal speciaal voor een bepaald type auto gemaakt. Je zou eens op de sloop kunnen kijken. Die Bose sets worden meestal uit Audi gehaald. Tegenwoordig wordt Harman Kardon gebruikt. Ook erg goed. Weet alleen niet welke maatvoering die speakers hebben. Maar je kan het altijd checken. Als je speakers maar 16cm doorsnede hebben. 1 Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Thanks voor de info heren! Ze waren voor en achter 16cm he? Heb een 5 deurs Rio, weet niet of dit uitmaakt. En dan nog iets. Ik heb uit de fabriek speakers mee gekregen. Kan ik de 4 normale speakers zonder problemen vervangen? i.v.m. met hoge en lage tonen en/of aansturing. Misschien voorin een Mid-woofer kopen? Op dat gebied ben ik echt een leek! Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 16.5 cm om exact te zijn voor en achter als je een 5 deur hebt en met de bedrading zul je het moeten doen deze is niet even simpel vervangen er zitten stekkers aan de deur waar je slecht langs kunt Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 16.5 cm om exact te zijn voor en achter als je een 5 deur hebt en met de bedrading zul je het moeten doen deze is niet even simpel vervangen er zitten stekkers aan de deur waar je slecht langs kunt In mijn Picanto had ik ze wel zo omgezet. Kan dat bij deze niet denk je? En komt dat door de tweeters of iets anders? Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 in de pikanto zit het raam niet in de weg daarom moet je van die adaptors of hele dikke uitvul ringen hebben anders zitten ze tegen de buiten kant van de deur aan of je raam gaat niet meer helemaal naar beneden Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 in de pikanto zit het raam niet in de weg daarom moet je van die adaptors of hele dikke uitvul ringen hebben anders zitten ze tegen de buiten kant van de deur aan of je raam gaat niet meer helemaal naar beneden O ja dat was het probleem niet! Opvulringen die zijn niet zo duur, dat komt goed. 2x het setjes van 2x via de link van Jordan. Ging mij meer om het feit of ik de speakers zo kont vervangen zonder problemen met de aansturing van de tweeters. Zag ook dat je Mid-woofers had online. Misschien weet jij daar wat meer van af? Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Normaal zit de aansluiting naar de tweeters bij de speaker zelf. Tenminste bij mijn Clarion Compo set wel. Volgens mij zijn er nog altijd geen verloopstekkers voor de Rio Speakers dus zal je daar iets op moeten vinden. Ik heb de stekkers afgeknipt en daar van die kabelschoentjes op bevestigd. Die sluit je aan op je nieuwe speakers en van daaruit door naar de tweeters. Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik heb trouwens alleen de voorspeakers vervangen. Achterspeakers heb ik standaard gelaten. Dit heb ik gedaan omdat ik de originele radio heb behouden en die geeft een vervormder signaal naar de achterspeakers dus vervanging zal niet veel verbetering brengen. Maar als het goed is zijn de achterspeakers ook 16,5cm Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 en nog een kleine tip als je van die dure speakers gaat monteren aan de deur bekleding zit een soort tunneltje naar de speaker toe die wil nog wel eens tegen de speaker zitten en dus je speaker stuk drukken dus snij die er meteen van af 2 Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik heb trouwens alleen de voorspeakers vervangen. Achterspeakers heb ik standaard gelaten. Dit heb ik gedaan omdat ik de originele radio heb behouden en die geeft een vervormder signaal naar de achterspeakers dus vervanging zal niet veel verbetering brengen. Maar als het goed is zijn de achterspeakers ook 16,5cm Thanks voor je info. Ik ga inderdaad ook eerst beginnen met voor. Had je een radio of Navi? Want het verschil is aanzienlijk vind ik. Ik had een testrit gemaakt met de 2015 met Radio en daar was het geluid dramatisch. Nu heb ik de Navi versie en ik merk echt duidelijk verschil. Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 en nog een kleine tip als je van die dure speakers gaat monteren aan de deur bekleding zit een soort tunneltje naar de speaker toe die wil nog wel eens tegen de speaker zitten en dus je speaker stuk drukken dus snij die er meteen van af Heb je toevallig een plaatje met een voorbeeld? Wat voor speakers raad jij aan? Hoeft niet al te duur hoor, kwaliteit gaat voor. Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Je hebt trouwens ook compo setjes met externe filter. Je hebt ruimte genoeg om die in de deur kwijt te kunnen. Dan sluit je de speakerdraad aan op de filter en van daaruit kun je naar de speaker en de tweeter verbinden. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Heb je toevallig een plaatje met een voorbeeld? Wat voor speakers raad jij aan? Hoeft niet al te duur hoor, kwaliteit gaat voor. neus even rond tussen de foto albums op mijn Facebook daar zullen vast alle fotos staan die je zoekt https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/photos_albums Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Thanks voor je info. Ik ga inderdaad ook eerst beginnen met voor. Had je een radio of Navi? Want het verschil is aanzienlijk vind ik. Ik had een testrit gemaakt met de 2015 met Radio en daar was het geluid dramatisch. Nu heb ik de Navi versie en ik merk echt duidelijk verschil. Ik heb de standaard radio dus geen navi. Het geluid van die radio is best wel oke. Alleen de standaard speakers die erop aangesloten waren zijn ruk. Daarom heb ik de speakers vervangen en dat is al een wereld van verschil. Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Je hebt trouwens ook compo setjes met externe filter. Je hebt ruimte genoeg om die in de deur kwijt te kunnen. Dan sluit je de speakerdraad aan op de filter en van daaruit kun je naar de speaker en de tweeter verbinden. Alleen het probleem is dat ik al standaard uit de fabriek tweeters heb. Deze zitten halverwege mijn voorruit. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 ik heb ze gezien die hebben het dus zo gek gemaakt die die tweeters hebben weg gehaald en daar dus de tweeters van die set hebben geplaatst en aangesloten tis ff knippen en plakken maar dan heb je wel wat Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 neus even rond tussen de foto albums op mijn Facebook daar zullen vast alle fotos staan die je zoekt https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/photos_albums Zie inderdaad leuke foto's. Alleen niet die de desbetreffende foto over de buis Quote
kia_21 Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 ik heb ze gezien die hebben het dus zo gek gemaakt die die tweeters hebben weg gehaald en daar dus de tweeters van die set hebben geplaatst en aangesloten tis ff knippen en plakken maar dan heb je wel wat Hahaha. Ik ga binnenkort even rondneuzen in mijn auto. Nog een aanrader qua merk? Waar ik op moet letten? Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 ik heb ze gezien die hebben het dus zo gek gemaakt die die tweeters hebben weg gehaald en daar dus de tweeters van die set hebben geplaatst en aangesloten tis ff knippen en plakken maar dan heb je wel wat Daar dacht ik ook aan Xtra. Die standaard tweeters moeten wel te vervangen zijn voor betere lijkt me. Ook al zal het iets meer werk zijn. Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Merk is echt persoonlijk. Er zijn Riorijders die JBL hebben. Ik heb Clarion. Maar er zijn d'r ook die Rockford Fosgate hebben. Dus merk ik echt persoonlijk en wat je budget toelaat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.