dj-johan Geplaatst 20 April, 2016 Geplaatst 20 April, 2016 ik had een vraagje over me tweeters inbouwen nou heb ik voor twee speakers en achter ook nou zit op me tweeters een input + - en een tweeter aansluiting nou he ik ook 2 nieuwe voorboxen nou de vraag hou sluit ik de tweeters nu aan ik heb nu gedaan voorboxen met de draad alle bij op input gedaan en tweeter op tweeter is dat goed of zijn er nog ook andere mogelijk heden ik heb geen idee hou dat inelkaar zit zit geen versterker tussen niks alleen 4 boxen en twee tweeter met de filter waar alleen input opstaat en tweeter Quote
x882001 Geplaatst 20 April, 2016 Geplaatst 20 April, 2016 Niet zo'n heel duidelijke omschtijving van wat je nu precies hoe hebt aangesloten maar toch een poging. Normaliter heeft het filter 1 input en twee outputs. Te weten 1 voor de tweeter en de andrere voor mid/bas. De speakerdraad vanaf je radio gaat naar de input van je filter en de output vervolgens naar de bijbehorende speaker. De meeste radio's hebben standaard aansluitingen voor 4 speakers. Twee voor en twee achter. De voorste sluit je op de vooraansluitingen aan en de achterste op de achteraansluitingen. Quote
dj-johan Geplaatst 21 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 April, 2016 Niet zo'n heel duidelijke omschtijving van wat je nu precies hoe hebt aangesloten maar toch een poging. Normaliter heeft het filter 1 input en twee outputs. Te weten 1 voor de tweeter en de andrere voor mid/bas. De speakerdraad vanaf je radio gaat naar de input van je filter en de output vervolgens naar de bijbehorende speaker. De meeste radio's hebben standaard aansluitingen voor 4 speakers. Twee voor en twee achter. De voorste sluit je op de vooraansluitingen aan en de achterste op de achteraansluitingen. hoi hoi nou ik heb twee nieuwe speakers voorin me outo heb er twee achterin in de deur en heb lossen tweeters gekocht met zoeen kastje erbij nou staat er op dat kastje maar 4 dingen 2 daarvan is input + - en twee daarvan is tweeter + - en meer zit er niet op dat kastje dus de 4 speakers zijn al aangesloten maar heb 2 losse tweeters nou de vraag hoe sluit ik ze aan op dat kastje zitten niet meer aansluitingen op Quote
Jordan Geplaatst 21 April, 2016 Geplaatst 21 April, 2016 Dat kastje bij je tweeters is de filter. De draden die aan je portierspeakers bevestigd zijn aftakken. Dus de draden voor een klein deel strippen en de draden die naar je filter lopen erop solderen en goed isoleren met een krimpkousen. De originele bedrading blijft dus gewoon aan je portierspeakers zitten. Die aftakking naar de input van je kastje (filter). Dan de tweeters op de output van je filter aansluiten. Quote
dj-johan Geplaatst 21 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 April, 2016 bedankt voor de info zal een foto erbij doen kijk Quote
Jordan Geplaatst 21 April, 2016 Geplaatst 21 April, 2016 Idd zoals ik al aangaf. Je portierspeakers aftakken, dus draad naar je speaker toe stukje strippen, niet doorknippen. Daarop een stuk speakerdraad solderen en goed isoleren. Die draad aan je filter input aansluiten en tweeter aansluiten op je filter output (omschreven als tweeter) Quote
dj-johan Geplaatst 21 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 April, 2016 Idd zoals ik al aangaf. Je portierspeakers aftakken, dus draad naar je speaker toe stukje strippen, niet doorknippen. Daarop een stuk speakerdraad solderen en goed isoleren. Die draad aan je filter input aansluiten en tweeter aansluiten op je filter output (omschreven als tweeter) bedankt ervoor top Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.