Jump to content

SPOOR VERBREDER`S/UITLAAT

Recommended Posts

Guest rob nicolai
Posted

HALLO,

IK HEB EEN SET SPOORVERBREDER`S BESTELD VAN 60 MM PER AS.

MIJN VRAAG IS OF HIER AL IEMAND ERVARING MEE HEEFT.

TEVENS HEB IK EEN R.V.S. UITLAAT BIJ SUV BESTELD.

HEEFT HIER OOK SOMS AL ERVARING MEE ?

IK VIND NAMELIJK DAT DE UITLAAT BIJ DE AFBEELDING VRIJ VER NAAR

ACHTEREN ZIT(MISCHIEN WAT INKORTEN MISCHIEN).

VR.GR.

ROB NICOLAI.

Posted

Rob,

Veel duitsers rijden met spoorverbreders. Voor zover ik weet geen klachten. In ieder geval een veel betere wegligging.

Plaats eens de foto van de uitlaat op het forum. Kunnen we zien waar je het prezies over hebt.

Posted

Hallo Rob,

Er zijn geen klachten over de spoorverbreders en de dubbele uitlaat. Ik ken genoeg Sorento-bezitters die dit hebben, en heb tot op heden nog niets negatiefs gehoord.

Het enige dat ik weet ist dat de assen extra slijtage ondervinden indien spoorverbreders gebruikt worden, gezien de assen hier niet op berekend zijn. Nu niet in paniek raken ! De slijtage is minimaal, en zal een 1e bezitter niet treffen. Wellicht als de Sorento verkocht wordt, kan een 2e bezitter eerder onderhoudwerkzaamheden aan de assen verwachten dan normaal. Voor de rest ziet spoorverbreding er gaaf uit. Ik vind 6 cm. wel heel erg veel. Let op dat je banden niet buiten de wielkasten mogen steken ! En met 6 cm. wordt dit wel erg kritiek.

De dubbele uitlaat ziet er echt gaaf uit, echter dit heeft slechts ??n nadeel. Terreinrijden zal wat moeilijker worden. Bij de standaard uitlaat bij de Sorento is de uitlaat onder de bumper. Met een dubbele uitlaat steken beide pijpen onder de achterbumper door. Met andere woorden, je mist dan hoogte bij de achterbumper. Dus mocht je toch nog eens in het terrein willen rijden, dan extra voorzichtig zijn bij het nemen van heuveltjes, je uitlaat is een zwak punt geworden...

Posted

Och ja, vergeten te schrijven...

Rob, indien je foto's wil hebben van een dubbele uitlaat, laat het dan even weten, dan zal ik je foto's sturen.

De uitlaten steken zo'n 6-7 cm uit de bumper. Lijkt erg veel, maar houdt er rekening mee dat de onderzijde van de bumper naar binnen loopt. Ik denk dat de uitlaten gelijk zijn met het middenstuk van de bumper, dus steken ze niet buiten de auto.

• 3 months later...
Guest Two Plugs
Posted

De uitlaten steken zo'n 6-7 cm uit de bumper. Lijkt erg veel, maar houdt er rekening mee dat de onderzijde van de bumper naar binnen loopt. Ik denk dat de uitlaten gelijk zijn met het middenstuk van de bumper, dus steken ze niet buiten de auto.

Klopt, voor zover het om uitlaten van Maximo gaat:

sorentoheckfuerweb.jpg

Let wel: de auto van de foto is een V6. Bij de CRDi hangen de uitlaten net ff iets verder onder de uitlaat. En... Bij de CRDi moet je goed opletten bij het bevestigen van de rechter einduitlaat. Als je het niet optijd in de gaten hebt, hangt de rechter kant net iets lager als de linker zijde.