Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Rio Station BJ: 01-2004 Maakt een raar aanlopend brom geluid Rechts achter.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

beste Leden,

De Kia Rio van mijn Collega / Vriendin maakt een luidruchtig brom / trillend geluid achter. echt zoon geluid dat er een spatlap tegen het wiel aanloopt. dat is niet het geval. zij zelf dacht aan een lekke uitlaat. zodra ik het gas loslaat of koppeling intrap en door laat Rollen in zijn vrij blijf het geluid aanwezig. de motor loopt wel verder goed en mooi. PS: het is wel boven een bepaalde snelheid dat die dat geluid maakt. toen ik 60 a 70 KMh mee reed tijdens de proefrit. 

tevens trok de auto naar rechts terwijl het stuur iets naar links stond bij Rechtuit rijden. dat heb ik kunnen verhelpen door hem met de Spandraad uit te lijnen. De speling uit de k0ppeling heb ik ook kunnen verhelpen. alleen dat rammelende aanlopende geluid kan ik niet zo even uitsluiten waar dat inzit. de uitlaat zelf zit tegens gewoon goed vast een hoorde ik niks verdachts aan.

ik hoop dat jullie het probleem erkennen en weten wat de mogelijke oorzaken kan zijn. Ik zou Dinsdag even een Video opnamen kunnen maken waar het geluid duidelijk in hoorbaar is.

Geplaatst

Ik zou het zoeken bij een versleten wiellager of de remtrommel die aanloopt.

Geplaatst

wiellager 

bij stukkende wiellager zou het wiel toch ook los moeten zitten?. ik zet sowieso even de krik er Dinsdag onder zodat die van de weg af is en kijk of ik vinden kan. het is bij een bepaalde snelheid. densnoods haal ik het wiel er af en zet ik de boor machine er op full speed

Geplaatst

Ik zou het zoeken bij een versleten wiellager of de remtrommel die aanloopt.

ik zal even kijken Dinsdag. ik ben even Info rijker nu. ik zelf veel Renault. Kia is nieuw voor mij maar vaak kom ik er wel uit. heb nog nooit meegemaakt dat lawaai van achter wat aanloopt bij een bepaalde snelheid.

Geplaatst

Even op de krik en dan aan het wiel draaien dan hoor je vaak wel of het lager kapot is

Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk

Geplaatst

Bij een versleten wiellager hoeft het wiel niet per sé los te zitten.

Maar idd even opkrikken en aan het wiel draaien. Vaak hoor je dan wel of er iets mis is met het lager.

Mocht dat het niet zijn kun je beter even een stuk met de auto rijden. Dan gelijk de achterwielen checken. Zijn die heet, dan loopt waarschijnlijk de remtrommel/schoenen aan.

(Tenminste ik ga ervan uit dat dit type Rio remtrommels achter heeft ipv schijven)

Geplaatst

Bij een versleten wiellager hoeft het wiel niet per sé los te zitten.

Maar idd even opkrikken en aan het wiel draaien. Vaak hoor je dan wel of er iets mis is met het lager.

Mocht dat het niet zijn kun je beter even een stuk met de auto rijden. Dan gelijk de achterwielen checken. Zijn die heet, dan loopt waarschijnlijk de remtrommel/schoenen aan.

(Tenminste ik ga ervan uit dat dit type Rio remtrommels achter heeft ipv schijven)

klopt. voor schijven en achter trommel.

ik ga morgen er uitgebreid naar kijken. op de snelweg was het echt extreem hoorbaar had ze het over. ik vond het bij 60 Km al een lawaai achter. echt zoon geluid dat er een spatlap tegen het wiel aanloopt BV

Geplaatst

klopt. voor schijven en achter trommel.

ik ga morgen er uitgebreid naar kijken. op de snelweg was het echt extreem hoorbaar had ze het over. ik vond het bij 60 Km al een lawaai achter. echt zoon geluid dat er een spatlap tegen het wiel aanloopt BV

BINNEN WIELLAGER RECHTS ACHTER!!!. THANKS!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...