Marco01 Geplaatst 13 September, 2016 Geplaatst 13 September, 2016 Hallo ik ben Marco 45 en kom uit Zutphen , En ga zaterdag a.s.een kia sorento 2.4 uit 2006 ophalen. Zodra deze in mijn bezit is zal ik foto,s posten. Hobby,s ik ben een hobby detailler dus een beetje poetsen en polijsten aan auto,s is mij niet vreemd. Verder fc Barcelona en auto tunning. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 13 September, 2016 Geplaatst 13 September, 2016 Hallo Marco, welkom op het forum, Dat is een behoorlijke klus om een Sorento goed te detaillen. Ikzelf rij in een Rio en hou absoluut niet van vieze auto's. Dus ik sta bijna wekelijks mijn Rio op de hand te wassen/poetsen. Daarnaast heb ik standaard een fles quick detaller en een stapel microvezeldoekjes in mijn auto liggen. Maar gelukkig ben ik niet de enige hier op het forum met deze tik Quote
Vfrood Geplaatst 13 September, 2016 Geplaatst 13 September, 2016 Welkom hier! Lourens, je hebt je hier wel heel erg uitgeleefd. Alle verf eraf gepoetst en de witte grond laten zitten.... (@ topic opener: het is voorStellen , voorTellen is natuurlijk ook altijd leuk ) Quote
Marco01 Geplaatst 13 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2016 Meestal als ik een auto full detaill dan heb ik 2dagen nodig. Wassen ,foamen,clayen,polijsten,waxen en binnenkant reinigen. En dan wekelijks bijhouden. En detailerspray en microvezel doekjes liggen er ook standaard in. 1 Quote
bigwade Geplaatst 13 September, 2016 Geplaatst 13 September, 2016 Sorento is wat groter dan een Venga Smart.. Koffie tussendoor neemt ook nogal tijd. Goed bezig Marco ! Zelf ben ik meer van de Anac en KlokC5 (vroeger Dreft) Quote
Marco01 Geplaatst 14 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2016 Ja het kan zelfs in een halve dag doen ze bij de poetsbedrijven ook. Maar als je daarna je auto een paar keer wast komen de meeste krassen weer terug. Ze smeren hem daar in met waxoyl en silleconen . Polijsten gaat het meeste werk inzitten het zijn vaak 2 of 3 behandelingen afhankelijk van de lak,je moet namelijk afbouwen. Ik doe altijd de eerste keer de hele auto polijsten en daarna 1x per jaar controleren en dan alleende swirls en hologrammen weghalen en dat gaat veel sneller dat kan in 1 dag. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.