sanook Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Mij Kia Rio is onlangs bij de dealer geweest voor een 60.000 km beurt. Wat me eigenlijk opviel na deze beurt is dat de verlichting, als hij in de auto stand staat, iets eerder lijkt aan te springen als ik bv een tunnel inrijd. Dit lijkt mij een software wijziging en op zich niets bijzonders, maar ik vroeg mij af of er meer info over dergelijke software updates te vinden is zodat je een beetje weet wat er aangepast is. Gewoon uit nieuwsgiergheid.... Quote
ludoke Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Hoelang duurde het bij jou dat de lichten aangingen bij het inrijden van een tunnel ? Bij mijn Cee'd 2016 gaan ze pas aan als ik ongeveer 100 meter in de tunnel ben,leek me al lang. Quote
dynamic33 Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Deze ervaring heb ik ook... Kia rio 1.2 super pack. Maar eens melden bij de volgende beurt dan maar Quote
Nieles Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Mij Kia Rio is onlangs bij de dealer geweest voor een 60.000 km beurt. Wat me eigenlijk opviel na deze beurt is dat de verlichting, als hij in de auto stand staat, iets eerder lijkt aan te springen als ik bv een tunnel inrijd. Dit lijkt mij een software wijziging en op zich niets bijzonders, maar ik vroeg mij af of er meer info over dergelijke software updates te vinden is zodat je een beetje weet wat er aangepast is. Gewoon uit nieuwsgiergheid.... Dit kan de dealer zelf verstellen en aanpassen Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Mijn Picanto heeft ook een lichtsensor en wat ik heb kunnen vinden is die niet aan te passen. Bij de Picanto is de vertraging zo'n 5 seconden, zowel bij in- als uitschakelen. Die vertraging is er om te voorkomen dat je lichten continu aan het in- en uitschakelen zijn bij schemer of bewolking. Quote
ludoke Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Mijn Picanto heeft ook een lichtsensor en wat ik heb kunnen vinden is die niet aan te passen. Bij de Picanto is de vertraging zo'n 5 seconden, zowel bij in- als uitschakelen. Die vertraging is er om te voorkomen dat je lichten continu aan het in- en uitschakelen zijn bij schemer of bewolking. Heeft dan niet veel zin, in een tunnel van 200 meter ben ik halfweg voor ze aangaan.Allemaal mooi dat automatisch gedoe maar het moet goed werken,ik zie genoeg wagens waarbij de lichten aangaan meteen nadat ze de tunnel inrijden. Ik neem dagelijks de Kennedy tunnel in Antwerpen en merk het telkens op,dus het kan Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Sommige bredere viaducten zijn al genoeg om de lichten in te schakelen... Quote
Ron Penguin Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Sommige bredere viaducten zijn al genoeg om de lichten in te schakelen... Die ervaring heb ik bij de Niro ook. Zag bij een dicht beboste omgeving dat de lichten van een Opel Zafira wel aangingen, toen bleven ze bij de Niro uit. Zal ook met de gevoeligheid van de lichtsensor zelf te maken hebben. Quote
Wimis on Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Ik had juist het idee dat ze niet meer uitgingen na de vele tunnels van Italy of moet ik roepen in een ander topic 1 Quote
Wimis on Geplaatst 19 September, 2016 Geplaatst 19 September, 2016 Dit kan de dealer zelf verstellen en aanpassen Ik neem aan dat ze dat dan wel melden als dit gebeurt bij de dealer? Quote
Nieles Geplaatst 21 September, 2016 Geplaatst 21 September, 2016 Ik heb er zelf even naar gevraagd en kreeg als antwoord na het garagebezoekje van mij Rio dat ze het hebben afgesteld. Hier trek ik mijn conclusie dat zij dit kunnen doen. Maar dit stond bij mij dus ook op de Garantie (bon). Dus ja ik neem wel aan dat ze dit melden. Helaas kennen we allemaal de 2 spreekwoorden: Assumption is the mother of all fuckups & Je mag nooit iets aannemen behalve van een mooie vrouw in de bar Lekker samenhangend verhaal heb ik weer #confused Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.