Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Druk sensor bij de bevestiging van de motorklep

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag even de klep open gehad. Nu kom ik daar 2 dingen tegen. Een ongebruikte aansluiting en een soort van druksensor.

De druk sensor zit op het slotmeganisme van de motorklep alleen kan ik niet zien of die ergens tegen aan komt.

Waar dient dat voor? Alarm? Of voor het indicatie systeem dat bijv je motorklep nog open staat?

Ik kan de foto's niet uploaden via me tell zijn te groot dus zal dat morgen moeten doen.

Gr

Geplaatst

Heel dubieus allemaal !
Zou de vorige eigenaar wat aan het knutselen geweest zijn?

Eerste indruk/gedachte is het Alarm
........maar wacht wel even de foto's af!

Geplaatst

Ongebruikte aansluiting kan voor een optie zijn die jij niet hebt.

En er zit idd een schakelaar bij de motorkap voor het alarm. Volgens mij staat het alarm zelfs beschreven in het boekje van je auto...

Geplaatst

Murcielaygo ja ik zat ook al te denken aan een alarm. Maar het zit dus wel vooraf gemonteerd. Dat zou dus betekenen dat het wel te monteren moet zijn lijkt mij?

Ik post morgen nog even de foto's dan kun je beide items even bekijken. Zal ook het boekwerk er even op na slaan.

Geplaatst

Of je alarm hebt weet je zo;

Auto op slot zetten met de remote.

Even wachten tot de rode LED onder de voorruit knippert (kleine minuut).

Nu de auto MET DE SLEUTEL ontgrendelen en de deur open doen.

Heb je alarm dan gaat de claxon pulsend af.

Auto ontgrendelen met remote of op contact zetten laat het toeteren stoppen.

• Like 1
Geplaatst

Xtra40 heeft daar wat op verzonnen; een losse interieursensor die je aansluit bij de binnenverlichting.

Als die afgaat denkt het alarm dat de deur opengaat en gaat het af.

En door een draad naar het contact gaat de binnenverlichting niet telkens aan als je in de auto zit...

Geplaatst

Ik heb hier even de foto's

Druksensor bij de motorklep aansluiting.

en de onbekende stekker aan de rechterkant in de motorruimte, naast de rechter koplamp, vlak voor de voorbumper.

Helaas het klepje er even niet vanaf gekregen, maar kan me herinneren dat het een multipins aansluiting is.

post-17334-0-36586300-1476043845_thumb.jpg

post-17334-0-31680600-1476043951_thumb.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...