oude Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 Heren, Mijn zoon heeft een rio. Het bandenspanningslampje ging branden. Banden oppompen op voorgeschreven spanning, lampje gaat niet uit. Hij heeft 0,2 meer erin gedaan en zei meer durf ik niet te doen.Zelf deed ik bij de picanto altijd 0,3 meer omdat de band warm is en als hij dan koud is, is hij mooi op de ggoede spanning. Maar nu vraag ik mij af hoeveel mag je meer pompen? Er is natuurlijk een grens.Maar ik neem eigenlijk aan dat een autoband toch wel is getest op b.v. 3bar. Weet iemand van jullie hoe dat zit? pomp bij benzinepomp kan plotseling wel een halve bar teveel geven. groet oude Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 Een band kan wel meer dan 3.0 bar aan, zonder noemenswaardige problemen dan stuiteren, maar dan is de slijtage in het midden van de band wel groter. Welke bandenmaat ligt er onder de Rio? Normaal gesproken kan een 16/17 inch band in spanning variëren van 2.2 tot 2.6. Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2016 Geplaatst 9 Oktober, 2016 Ik schat dat er een bandenmaat van 215 of 225/45/R17 onder ligt. Dan is een bandenspanning van 2.4 tot 2.6 geen probleem. Het is dan persoonlijk wat je prettig vindt rijden. Quote
oude Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 Ik dacht van wel, weet het niet precies. Maar heb je advies aan hem doorgegeven. groet Oude. 1 Quote
oude Geplaatst 9 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2016 laat nog wel even weten wat het was of is, ik hoor het nog. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Ik weet niet watvoor TPMS de Rio heeft, maar als dat een passief systeem is, zonder sensoren IN de wielen gaat het lampje volgens mij pas uit tijdens het rijden. En van sommige auto's (geen Kia) weet ik dat je zelf moet resetten (in het dashboardkastje). Dus dat kan ook het probleem zijn... 1 Quote
oude Geplaatst 10 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 10 Oktober, 2016 Heb geen idee wat hij voor systeem hij heeft,maar ik geef dit soort antwoorden aan hem door, dus op deze manier komt hij er wel achter. Bedankt. Quote
Smart Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Dat zou ook nog weleens het probleem kunnen zijn heer Murcielaygo. Nou succes oude... met doorgeven 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 De Rio heeft ze in de velg zitten. Maar daar kan het ook enkele seconden duren voordat het lampje uit gaat. Quote
xtra40 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 banden maat is als het goed is 205/45r17 de maximale druk staat altijd op de zijwang van de band als je je banden oppompt moet je altijd even een stukje rijden voor dat het lampje uitgaat Quote
Smart Geplaatst 10 Oktober, 2016 Geplaatst 10 Oktober, 2016 Bij mij is het lampje dan allang uit... Quote
oude Geplaatst 11 Oktober, 2016 Topic Starter Geplaatst 11 Oktober, 2016 Hij is vanmorgen even bij de dealer langs geweest. De monteur meet als eerste de bandenspanning, te laag. Oppompen en lampje gaat uit. De luchtpomp bij het benzinestation wijkt dus gigantisch af. In ieder geval allen bedankt voor de reacties. groet Oude 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Oktober, 2016 Geplaatst 11 Oktober, 2016 Ik vertrouw die dingen ook niet, daarom heb ik een metertje in de auto, waarvan ik WEET wat de afwijking is. Bovendien heb ik dan altijd dezelfde referentie. Fijn dat het opgelost is! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.