josua Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 Hoi , mij is opgevallen dat er onder de auto erg veel condenswater van de airco afkomt. Het druppelt behoorlijk, is dit nu normaal of is er een defect weet iemand dit. In ieder geval in de auto wordt het wel ijskoud met de stand op lo. gr. Jos Quote
El-Rio-Grande Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Dit is een heel normaal verschijnsel. De airco koelt de lucht af en hierbij ontstaat er condenswater, wat weg druppelt. Daarnaast is de airco meen ik ook een lucht ontvochtiger. Met andere woorden: de lucht word niet alleen gekoeld, maar ook word er vocht uit getrokken. Ook dat vocht zal weg moeten... De ene auto lekt meer als de andere, net afhankelijk van de installatie in je wagen. Wel verstandig om 5 minuten v Quote
josua Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 hallo, tevens merk ik dat er volgens mij, kleppen blijven hangen van de luchtverdeling. Er komt dan bij de luchtroosters in het dashboard zeer weing koude lucht uit, als ik dan een klap onder het dashbord kastje geef ( daar zit een zwart kastje dat dan helemaal onder het condenswater zit en zeerkoud aanvoelt) komt er voluit koude lucht uit de roosters. gr. Jos Quote
Rio-man Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Even de klep in het kastje na (laten) kijken.. Door de luchtstroom die er continu doorheen loopt kan het zijn dat de klep is vastgelopen. Even wat olie erop moet voldoende zijn om alles weer naar behoren te laten functioneren Quote
condor Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 hallo, ik heb last van lekkage in de auto, aan de bijrijders kant. Het lijkt langs het bovengenoemde zwart kastje te lopen, zou dit veroorzakt kunnen worden door het "klep" die vastzit. airco werkt verder zonder problemen, auto is pas bij garage geweest, geen bijzonderheden gemeld, condenswater loosde weer via afvoer buiten (plasje onder auto), gisteren druppelde het weer binnen en geen afvoer naar buiten toe. ben opzoek naar info...geen zin in dure onderkosten bij garage als het een eenvoudige 'klepje' is. Alle info welkom. groetjes Derek Quote
josua Posted July 6, 2009 Author Posted July 6, 2009 De airco werkte bij mij ook goed maar toen ik onder op het zwarte kastje sloeg ging de klep open en kwam er een grotere luchtstroom uit de roosters. Wat een verschil. toen die klep vast zat drupelde condens van het zwarte kastje op de grond, en buiten de auto leek het of een kraan open stond. gr. Jos Quote
djenga1973 Posted July 10, 2009 Posted July 10, 2009 vorige week reden wij een stuk met onze kia sorento, wij zetten hem bij de mac neer, toen we wegreden zag ik een grote plas water liggen..ik zeg nog: nou de airco afvoer werkt tenminste wel goed! nu een week later willen we bougies vervangen en zien ergens boven de radiateur vloeistof uit een slangetje komen. wij kijken valt het hele slangetje van de radiateur af (vrijdagmiddag om 17.15uur!!!), bleek het afvoergootje van de radiateur (die in het slangetje zit) te zijn afgebroken, dus nu ff op de valreep bij de garage laten slepen, leenauto geregelt (morgen moeten we ver rijden) en hij wordt maandag ochtend gelijk vervangen (die radiateur) ik wilde eigenlijk zeggen: kijk ook even naar dat slangetje bij een plas water onder de auto. ik had de mazzel dat ik thuis was toen het gebeurde en dat we het toevallig zagen, maar dit wil je niet mee maken als je 200 km van huis bent en op de snelweg rijdt! Quote
youridevaere Posted July 11, 2009 Posted July 11, 2009 Hallo Josua, Ik zou ook eens nakijken of de vriessensor niet defekt is. Deze bevindt zich in de verdamper onder het tableau, al meegmaakt als deze defekt is dat de auto blijft koelen en enorme plas water onder de auto. Quote
josua Posted July 11, 2009 Author Posted July 11, 2009 Zal a.s. maandag meteen de daeler bellen of hij de vriessensor kan checken. alvast bedankt. gr. Jos Quote
Musky Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Het afbreken van het plastic tuitje van de radiateur met het slangetje naar het koelwater expansievat komt regelmatig voor bij de sorento. Ik heb het vorige maand nog zelf meegemaakt op de autobahn er kwamen tijdens het rijden grote rookwolken onder de motorkap vandaan. Kia adviseerd om dan alles te vervangen (expansievat,slang en radiateur) dit volgens een service bullentin. Zelf vindt ik dit iets overbodig en heb allen de radiator vervangen. Ook BMW heeft hier last van. Quote
Recommended Posts