Jump to content

Geluid Comfortine Navigator

Emiel77

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week mijn nieuwe Picanto Comfortline Navigator besteld.

Ik heb alleen een vraag met betrekking tot het geluid.

Volgens de verkoper zou dit geluid standaard niet zo best zijn.

Toen ik bij hem wilde afdingen voor een upgrade gaf hij mij de tip om direct contact op te nemen met het bedrijf waar zij hun opdrachten aan geven.

Nu heb ik dit bedrijf gemaild en zij kwamen met een prijs van 549,- Euro. Nu zie ik op de Kia site dat een upgrade voor de comfortline standaard via de kia site 339.- Euro is??

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand van jullie zo'n upgrade via de dealer gedaan heeft en zo ja zijn jullie tevreden?

En wat vinden jullie van de prijs van 549.- Euro? Is dat het waard of is het geluid standaard al voldoende?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Emiel

Sorrykan je niks vertellen over de standaard upgrade.

Wat de 549,- betreft... wat gaan ze voor dat geld doen? Ik ben in mijn auto bijvoorbeeld al meer dan dat kwijt aan mijn speakers. Hier zit mijn versterker en bekabeling dan nog niet eens bij, dus laat staan eventuele uurloon.

Met de info die je geeft is hier dus niks zinnigs over te zeggen. Een audio upgrade kun je zo duur maken als je wilt.

wij hebben ook de nieuwe Picanto Comfortline Navigator

en het geluid is opzich al best wel goed alleen achter is heel erg geknepen

en dat ga je niet weg krijgen met het setje van de dealer maar ik vraag me ook af of dat met dat andere bedrijf wel weg gaat

of zetten die er ook een andere radio er in ?

Dat klopt maar dat lost niet het probleem op dat de achter speakers geknepen blijven

Wij hebben ook een actieve subwoofer er in zitten je heb er 2 voor in zitten plus 2 tweeters en 2 achter speakers en die hebben wij al vervangen maar geluid achter is nog steeds ...

Maakt het verder wel een mooi verschil met zo'n subwoofer?

Wat was je kwijt voor de upgrade als ik vragen mag?

Subwoofer had ik nog maar voor 120 euro heb je er al 1 die erg goed is en al in heel wat kia auto,s zitten hier op het forum

En voor de voor en achter speakers van JBL was ik 150 kwijt

Nee dat gaat niet

Je standaard radio stuurt een ander signaal naar de achterspeakers dan naar de voorste.

In het achterste signaal zit een soort van galm die het surround effect moet weergeven.

Die kun je met de fader helaas niet aanpassen.

De enige mogelijkheid is om de speakers voor en achter op de voor-uitgang aan te sluiten, maar dan ben je je fader-functie kwijt en een deel van het totale vermogen. (En belangrijk dat de weerstand in Ohm toereikend is).

Net van de dealer gehoord dat een speaker upgrade 340 euro kost en een active subwoofer ook iets van rond de 350,-

Direct bij de speaker shop kost dit 549.- Euro tezamen..

Zal zodra ik mijn auto heb een afspraak maken, enige nadeel is wel dat ik straks 3 uur in Nootdorp op mijn auto moet wachten....