Mclaren2016 Geplaatst 21 November, 2016 Geplaatst 21 November, 2016 Hoe kan ik het beste rij geluid dempen, en al niet te duur wordt Quote
Wimis on Geplaatst 21 November, 2016 Geplaatst 21 November, 2016 Niet rijden (spot goedkoop)Koptelefoon opzetten en kei hard aanzetten Radio kanonhard aan........!Luidkeels zingen in de auto. Of .......... bedoel je dat niet 1 Quote
Mclaren2016 Geplaatst 21 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 November, 2016 Haha eigenlijk niet nee Quote
ArjanS Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Bij (oude) campers en bedrijfsbusjes bevestigen ze nog weleens project tapijt in de wielkasten omdat die meestal erbarmelijke geluidsisolatie hadden of hebben. Dat dempt enorm goed bandenlawaai en kan goed tegen water en rotzooi dat ertegenaan gespoten wordt door de banden. Als je het goed doet blijft het jaren zitten en je ziet er niets van. Maakt wel je auto een aantal kilo zwaarder. Voor motorlawaai hebben diezelfde voertuigen een motordeken en/of later aangebrachte isolatie voor de motorkap en schutbord. Moet ook wel want de meeste zijn koffiemolens die meer lawaai maken dan tegenwoordig mag van de arbo regels....Goedkoop en goed kun je isolatie van oudere luxe auto's van de sloop nemen, die is enorm veel beter dan lichte rommel van de bouwmarkt. Uiteraard kun je te rade bij de audio freaks die enkel hun geluidsinstallatie willen horen, die strippen hun hele interieur en brengen dan goede geluidisolatie aan. Maar dan ben je wel wat meer centjes kwijt. Quote
Nieles Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Volgens mij heeft Eelko ooit is een isolatieset op ebay gevonden. Deze was voor de deuren en de motorkap als ik het goed heb. Moet je even zoeken denk ik Quote
Mclaren2016 Geplaatst 22 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 22 November, 2016 Ik zat zelf te denken om noppen isolatie matten aan de binnenkant van de deurpanelen aan te brengen Quote
Nieles Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Maar ik rij al 3 jaar een rio en ik heb echt niet veel last van rij-geluid hoor... Quote
Mclaren2016 Geplaatst 22 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 22 November, 2016 Ik 2 jaar, maar het zou wel lekker zijn als het wat stiller was Quote
ludoke Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Ik 2 jaar, maar het zou wel lekker zijn als het wat stiller was Als je een dikke Mercedes of Bmw koopt word het zo stiller Quote
Mclaren2016 Geplaatst 22 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 22 November, 2016 Tja als het te betalen is Quote
ArjanS Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Noppen isolatie gaat niet helpen. Luxe auto's hebben heel dikke en zware ( oa dichte pakken katoen ) isolatoelagen. Geluid(strillingen) bestrijd je met vodoende massa en dikte. Nadeel is dat je auto zwaarder en duurder wordt. Daardoor past men dat niet of in heel beperkte mate toe in goedkopere modellen. En mede daarom zijn luxe auto's zwaar en duur. En stil... Quote
xtra40 Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 dit is de goedkoopste manier ;-) 1 Quote
Mclaren2016 Geplaatst 22 November, 2016 Topic Starter Geplaatst 22 November, 2016 Mm ik stel gewoon een normale vraag hoe ik het bedte kan doen en niet al te duur 1 Quote
xtra40 Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Mm ik stel gewoon een normale vraag hoe ik het bedte kan doen en niet al te duur niet zo aangebrand doen geintje moet kunnen en die dopjes werken prima (vraag maar aan mijn vrouw :-) ) maar mischien kan je hier wat ideeen op doen http://www.eldiape.com/geluidsreductie/geluidsreductie.htm hier doen ze het op de vw T4 niet te duur maar werkt prima kost alleen veel tijd Quote
handyman Geplaatst 23 November, 2016 Geplaatst 23 November, 2016 Noppen isolatie gaat niet helpen. Luxe auto's hebben heel dikke en zware ( oa dichte pakken katoen ) isolatoelagen. Geluid(strillingen) bestrijd je met vodoende massa en dikte. Nadeel is dat je auto zwaarder en duurder wordt. Daardoor past men dat niet of in heel beperkte mate toe in goedkopere modellen. En mede daarom zijn luxe auto's zwaar en duur. En stil... precies, en ook geen aanlopende remmen en koppelingsplaat problemen meer Quote
motorfanatic Geplaatst 18 December, 2016 Geplaatst 18 December, 2016 Wat bij mij enorm geholpen heeft om rijgeluiden te verminderen is heel simpel; Koop Michelin banden (energy) ;dat is een wereld van verschil! Verder goede grip bij regen en droog wegdek! Quote
Igor Geplaatst 7 Januari, 2017 Geplaatst 7 Januari, 2017 je kan je auto isoleren met dempingssets. Er zijn verschillende soorten sets verkrijgbaar van verschillende merken. onder andere http://www.dynamat.com/ heeft verschillende producten. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Januari, 2017 Geplaatst 7 Januari, 2017 39 minuten geleden zei Igor: je kan je auto isoleren met dempingssets. Er zijn verschillende soorten sets verkrijgbaar van verschillende merken. onder andere http://www.dynamat.com/ heeft verschillende producten. heb je wel eens goed gekeken wat dat spul kost ??? tis misschien wel goed maar zeker niet goedkoop Quote
Tuurke Geplaatst 9 Januari, 2017 Geplaatst 9 Januari, 2017 Dik vilten ondertapijt overal onder de vloerbedekking aanbrengen. Vooral bij de wielkasten. Dat spul kost niet veel bij de tapijthandel, het is een samengeperst allegaartje van afvalvezels. Hoe dikker/zwaarder hoe beter. De juiste autobanden onder je auto maakt natuurlijk ook veel uit... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.