Corjan Geplaatst 1 Januari, 2017 Geplaatst 1 Januari, 2017 Beste leden, mijn naam is Corjan ik heb een Rio 1.4 crdi plus pack uit 2013. Er staat nu 160.000km op de teller sinds enige tijd hebben ik tijdens het optrekken af en toe een zwaar brommend geluid op het moment dat de turbo inkomt. Het gebeurd niet altijd en het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Heeft iemand enige ervaring hiermee? Mvg Corjan Quote
Corjan Geplaatst 3 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2017 Zal ik eens proberen. Helaas is het probleem niet altijd aanwezig. Groet Corjan Quote
Freaky Geplaatst 6 Januari, 2017 Geplaatst 6 Januari, 2017 Waneer komt de brom? Rond de 2000 toeren in de 5 en 6. Dan kom het van de koppeling plaat. Deze vervangen dan is de brom weer weg. Maar komt ook weer terug dus waardoor de koppelingsplaat dit krijgt is niet bekend. Quote
Corjan Geplaatst 7 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2017 @Freaky Het is echt onderin het toerengebied als de turbo net inkomt. Rond de 2000 toeren is het eigenlijk alweer weg. En het is in iedere versnelling. Maar dus niet altijd aanwezig. Heb helaas nog geen geluidsopname kunnen maken. Ik zit zelf te denken aan een scheurtje ofzo in de turboslang. Maar dan zou je het altijd moeten horen denk ik. Of een probleem met de wastegate??? Is hier misschien iets over bekend of heeft iemand nog andere ideeën? Alvast bedankt, gtoet Corjan Quote
xtra40 Geplaatst 7 Januari, 2017 Geplaatst 7 Januari, 2017 als je last van en slang of wast gate hebt dan heb je het alleen als je motor goed moet werken en zal het geluid/gevoel bij traag op trekken niet aanwezig zijn Quote
Visser Geplaatst 10 Januari, 2017 Geplaatst 10 Januari, 2017 Klinkt mij heel bekend wat je omschrijft maar ik had het met een seat leon 1.9 tdi. Ik had het idee alsof de koppeling slipte maar ben er helaas nooit achtergekomen. Ik weet wel dat het na chiptuning begon. Bij mij was het ook alleen bij lage toeren en dan willen optrekken.Misschien is het heel wat anders maar moest er wel aan denken Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.