Jump to content

Navigatie

Guest Gerard Ven

Recommended Posts

Guest Gerard Ven

Hallo Allemaal

Ik heb een maand geleden eigenaar van een Kia Venga

Ik ben al op 1000 km en moet zeggen rijd prima , ik ben er tevreden mee

Waar ik niet tevreden mee ben is de navigatie , ik heb de nieuwste kaart volgens de garage .

Ik kom veel dingen tegen die niet kloppen Bv de snelheid op bepaalde wegen , rotondes die niet bestaan , nee dat is niet lekker navigeren zo

Ben aan het zoeken geweest op internet hoe dat nu allemaal kan  en kwam onderstaande link tegen

ttps://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=96132

Daar schrok ik toch wel een beetje van

Hier was ik toch wel een beetje droef van geworden en neem sindsdien mijn oud Tom Tommetje  maar weer mee, die snapt alles

Groetjes Gerard

Guest Gerard Ven
3 uur geleden zei BdB:

Navi update.jpg

Als je deze kaartversie hebt, ben je met de Venga up to date volgens KIA Nederland. Veel merken met navigatie standaard geleverd hebben dit probleem is niet alleen bij KIA

bij mij is het   kaartversie EUR.08.47.50.001.001 D.B1

Gerard

• 2 weeks later...

Ik heb net twee weken een Kia Picanto Comfortline Plus Navigator en dus ook deze kaart versie.

De bestanden op het SD kaartje zijn van juli/september 2015 dat zegt dus genoeg. Ik kom uit Friesland en daar zijn veel wegen aangepast in 2016 en ik heb dus niets aan de navigatie. Ik heb dan ook een klacht gestuurd maar dan krijg ik te horen dat dit de kaarten zijn die zijn vrijgegeven in april 2016. Ik had hiervoor ook een fijne tomtom en ik heb er nu heel erg veel spijt van dat ik deze naviatie heb gekozen. Ergens in april dit jaar komen nieuwe kaarten uit was de mededeling maar die zijn dan natuurlijk ook alweer een jaar oud.

Als Kia Nederland hier niets aan kan doen terwijl Tomtom wel de nieuwste kaarten heeft moet Kia Nederland misschien bij zichzelf afvragen wat hier fout gaat.

Guest Gerard Ven
3 uur geleden zei pmsmiers:

Ik heb net twee weken een Kia Picanto Comfortline Plus Navigator en dus ook deze kaart versie.

De bestanden op het SD kaartje zijn van juli/september 2015 dat zegt dus genoeg. Ik kom uit Friesland en daar zijn veel wegen aangepast in 2016 en ik heb dus niets aan de navigatie. Ik heb dan ook een klacht gestuurd maar dan krijg ik te horen dat dit de kaarten zijn die zijn vrijgegeven in april 2016. Ik had hiervoor ook een fijne tomtom en ik heb er nu heel erg veel spijt van dat ik deze naviatie heb gekozen. Ergens in april dit jaar komen nieuwe kaarten uit was de mededeling maar die zijn dan natuurlijk ook alweer een jaar oud.

Als Kia Nederland hier niets aan kan doen terwijl Tomtom wel de nieuwste kaarten heeft moet Kia Nederland misschien bij zichzelf afvragen wat hier fout gaat.

Ik ben het helemaal met je eens , en heb ook spijt van dat ik de Kia  navigatie er in heb laten zetten

Ik vind ook dat Kia toch iets verkeerds doet , als je op je telefoon een simpele gratis navigatie er op zet bv Sigic dan heb je het nieuwste van het nieuwste en die weet de A4 wel te vinden

Een miskleun van mij, en zal bij vrienden en bekenden waarschuwen hoe de navigatie in elkaar zit , dus niet positief.

Gelukkig heb ik ook nog een tomtom achter de hand

Gerard (kom ook uit Friesland)

Is dat niet bij meerder merken zo dat er maar een update per jaar is ? Wil hier niet mee aangeven dat het wenselijk is. Zou ook liever een actuelere kaart en frequenter een update hebben. Heb voor de Niro een Hyundai en daarvoor een Mazda gehad met dezelfde constructie. 1x per jaar update en de kaart die je dan krijgt loopt maanden achter.

Zelf vind ik het dan ook spijtiger dat KIA apple car play beloofd eind 2016 en het er nog steeds niet is. Dan zal ik daar namelijk gebruik van maken en heb altijd de actuele kaarten om te navigeren.

Guest Gerard Ven
54 minuten geleden zei niro:

Is dat niet bij meerder merken zo dat er maar een update per jaar is ? Wil hier niet mee aangeven dat het wenselijk is. Zou ook liever een actuelere kaart en frequenter een update hebben. Heb voor de Niro een Hyundai en daarvoor een Mazda gehad met dezelfde constructie. 1x per jaar update en de kaart die je dan krijgt loopt maanden achter.

Zelf vind ik het dan ook spijtiger dat KIA apple car play beloofd eind 2016 en het er nog steeds niet is. Dan zal ik daar namelijk gebruik van maken en heb altijd de actuele kaarten om te navigeren.

Goede morgen

Weer wat geleerd Car play , werkt het op de volgende manier , als je bv Tomtom op je telefoon hebt staan , wordt die dan via USb naar het grote scherm wordt gestuurd ?

Moet het zo werken ?

Als dat zo is wil ik het ook graag . lijkt me wel wat

Bedankt voor de tip

CarPlay werkt enkel met daarvoor geschikte, door Apple goedgekeurde apps.
TomTom laten ze niet toe, omdat dit een concurrent voor hun eigen Apple Maps is. Die laatste werkt dus wel, maar kost data via 3G/4G, omdat de kaarten niet op je telefoon opgeslagen zijn.
Sowieso gebeurt met CarPlay alle rekenwerk in je telefoon en fungeert het scherm enkel als interface, meer niet.

Guest Vitara 2

Ik heb het hier al vaker gemeld....Voor mij geen af-fabrieks navigatie meer. Bij mijn 2e Kia heb ik de fout begaan om dit wel te doen.  Kaart update's moesten toen ook nog gewoon betaald worden, ze waren duur en hopeloos verouderd. Ik ben nu zeer te spreken over de kaartupdate van mijn huidige Witson iGo navigatie. Daar heb ik nu kaarten van Here q3-2016 op draaien. Daarnaast heb ik op mijn Telefoon tomtom Go draaien met gratis kaartupdate, file en flitsmeldingen.

Guest Gerard Ven
57 minuten geleden zei _(ツ)_ Lourens:

Ik heb het hier al vaker gemeld....Voor mij geen af-fabrieks navigatie meer. Bij mijn 2e Kia heb ik de fout begaan om dit wel te doen.  Kaart update's moesten toen ook nog gewoon betaald worden, ze waren duur en hopeloos verouderd. Ik ben nu zeer te spreken over de kaartupdate van mijn huidige Witson iGo navigatie. Daar heb ik nu kaarten van Here q3-2016 op draaien. Daarnaast heb ik op mijn Telefoon tomtom Go draaien met gratis kaartupdate, file en flitsmeldingen.

Guest Gerard Ven
5 minuten geleden zei Gerard Ven:

Wat een gedoe toch met Navigatie  en dat allemaal in 2017

De conclusie is eigenlijk .  ziet er leuk uit maar ik noem het geen navigatie .

Ik ga sparen voor weer een Tomtom

Vraagje  zouden de opperhoofden van Kia wel eens lezen hoe  wij er over  denken , je zou je toch rot schamen  met dit spul waar wij mee zitten te tobben????

Gerard

5 uur geleden zei Murcielaygo:

CarPlay werkt enkel met daarvoor geschikte, door Apple goedgekeurde apps.
TomTom laten ze niet toe, omdat dit een concurrent voor hun eigen Apple Maps is. Die laatste werkt dus wel, maar kost data via 3G/4G, omdat de kaarten niet op je telefoon opgeslagen zijn.
Sowieso gebeurt met CarPlay alle rekenwerk in je telefoon en fungeert het scherm enkel als interface, meer niet.

Het gaat toch over het kaart materiaal.... en apple maps maakt ook gebruik van tomtom kaartinfo :)

IMG_0725.PNG

Data is vind ik in de huidige tijd geen probleem meer met de GB die er beschikbaar staan. Is het toch een struikelblok dan zijn er nog optie's om de data te beperken

iOS offline kaartmateriaal