Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste leden,

Ik lees op het forum dat chip-tuning het rijgenot van een Rio 3 (niet-facelift) kan verbeteren..
Omdat ik hierover verschillende verhalen heb gelezen, ben ik benieuwd wie dit werkelijk heeft toegepast?

Wat zijn de ervaringen met wegrijden vanuit stilstand, na deze 'upgrade'?
Mijn koppeling is reeds vervangen, maar heb officieel geen 7 jaar garantie meer (dus wat dat betreft niets te verliezen).

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

• Like 2
Posted

Ik had het toen in mijn picanto laten doen. Ik merkte zeker wel verschil. Voor mijn gevoel ging alles net wat soepeler. De auto wordt natuurlijk niet gelijk een Porsche, maar de auto krijgt gewoon even net die boost die je nodig hebt. Niet te vergeten, het verbruik was ook zeker verminderd. Is het de moeite waard? Ik zeg, ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Posted

Ik heb twee jaar terug mijn Rio laten Chip-tunen (met Kia-club korting). In de lage toeren heb ik beduidend meer koppel en over het geheel meer PK (max 92). Ik ben erg blij dat ik het een week na aankoop direct heb gedaan.

Posted

Bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp dat Kiaclub een 'deal' had met een Chip-tuner (vanwege de korting)?
Welke Chip-tuner was dat en welke 'upgrade' kan ik het best toepassen?
( Ik lees namelijk verschillende soorten, zoals Piggyback, Powerbox, enz. )

• Like 1
Posted
Ik heb twee jaar terug mijn Rio laten Chip-tunen (met Kia-club korting). In de lage toeren heb ik beduidend meer koppel en over het geheel meer PK (max 92). Ik ben erg blij dat ik het een week na aankoop direct heb gedaan.

Hoe zit dat met mogelijke dealer updates ik heb mij wijs laten maken dar wanneer je een tuning hebt gedaan en de dealer doet een update waarschijnlijk je tuning weer verdwijnt..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Posted
1 uur geleden zei Andries:

Denk dat je deze zoekt: https://www.kiaclub.nl/forum/67-chiptuning-unlimited-tuning/

Posted
1 uur geleden zei Andries:

Piggyback en powerbox zijn toevoegingen maar is beslist geen chip-tuning. Twee jaar terug had kiaclub (misschien nu nog??) een deal met een chip tuning bedrijf. ( https://www.kiaclub.nl/topic/20364-chip-tuning/ )

Posted
39 minuten geleden zei moneywim:

Hoe zit dat met mogelijke dealer updates ik heb mij wijs laten maken dar wanneer je een tuning hebt gedaan en de dealer doet een update waarschijnlijk je tuning weer verdwijnt..

Bij chip tuning wordt een schakeling anders gemaakt op de printplaat, imo maakt het dan niet uit of Kia een of andere update doet van wat dan ook.

Posted

Zouden er alleen maar voordelen aanzitten ? Wie zou even een indicatie willen geven wat zoiets zou gaan kosten..

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Posted
Bij chip tuning wordt een schakeling anders gemaakt op de printplaat, imo maakt het dan niet uit of Kia een of andere update doet van wat dan ook.

Ik begrijp eerlijk gezegd iets anders het lijkt alsof de ecu word hergeprogrameerd om zo 'beter' bij de motor te passen zodat hij soepeler rijd.
Of is dit weer een andere manier van tunen?

Posted

Dat is obd tuning en dan passen ze alleen de software aan. Voordeel er is niets van te zien. Bij chiptuning maken ze een progamma op maat, obd is meestal een standaard progamma voor een bepaald type motor. Alleen geef wel door aan je garage dat ze geen updates moeten doen, want dan ben jij je software weer kwijt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk