Wero Geplaatst 27 Januari, 2017 Geplaatst 27 Januari, 2017 Hallo ik lees in verschillende topics over het aansluiten van een achteruitrijcamera , aansluiten op de bedrading van je achteruitrijverlichting , maar hoe weet ik welke kabels van de achteruitrijverlichting zijn ? alvast bedankt voor jullie antwoorden. Quote
Gast Stief Geplaatst 27 Januari, 2017 Geplaatst 27 Januari, 2017 Meten!Maar kijk een bij je verlichting. Meesstal kun je het wel zien Quote
Wero Geplaatst 27 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 27 Januari, 2017 Ga ik doen , bedankt Stief Quote
Wero Geplaatst 28 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2017 Had de camera aangesloten maar trillerig beeld , boel uitgezet en weer losgehaald maar de Pioneer blijft hangen op camerabeeld , met de waarschuwing voorzichtig beeld kan omgedraaid zijn , accu pool al losgehaald maar er veranderd niets , Pioneer handleiding al doorgelezen maar ook niets , weet iemand van jullie wat ik verkeerd gedaan heb? Quote
Wero Geplaatst 28 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2017 Alles opgelost , Pioneer doet het weer , ik had de camera op de achteruitrijverlichting aangesloten maar de auto is Canbus , waardeloos , nu anders wat bedenken om aan te sluiten , heb overal gemeten en gekeken maar nergens een stabiele aansluiting te vinden , wie kan mij helpen? Quote
xtra40 Geplaatst 28 Januari, 2017 Geplaatst 28 Januari, 2017 misschien als je je profiel even aanvult (zo als het hoort)weten we ook om wat voor auto het gaat en het lijkt mij stug dat als je een camera (goed)aansluit dat je systeem daar van aan de rel gaat ?? het verbruikt niets en heeft ook geen grote weerstand Quote
Wero Geplaatst 28 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2017 Dat is dus wel het geval met Canbus , er is niets aan de hand met het beeld en de kleuren , totdat je de auto start dan is het trillen in het beeld en de kleurren zijn weg , omdat de Canbus dan pulseerd .Ik heb contact gehad met mijn KIA dealer , en die zegt ook dat je dat niet maar zo aan kan sluiten , 1 mogelijkheid is om een kabel rechtstreeks vanaf de accu naar achteren te trekken. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Januari, 2017 Geplaatst 28 Januari, 2017 Misschien een relais aansluiten op de achteruitrijverlichting en dat relais dan een spanning laten schakelen vanaf de accu naar de camera en de schakelingang van de radio? 1 Quote
xtra40 Geplaatst 28 Januari, 2017 Geplaatst 28 Januari, 2017 ja daar zit niets anders op an het dan op die manier te doen is ook niet het einde van de wereld om te doen misschien heb je wel een 12volts aansluiting achterin waar je stoom van af kan halen en dan een relay om de boel te schakelen 2 Quote
Wero Geplaatst 28 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2017 De achteruitrijverlichting is Canbus , zou dat dan wel werken ? Er werd mij verteld dat door de dealer er iets "aangezet" moet worden anders "ziet" de auto de achteruitrijcamera niet? Quote
xtra40 Geplaatst 28 Januari, 2017 Geplaatst 28 Januari, 2017 de auto hoeft die camera ook niet te zien ?? maar waarschijnlijk kunnen ze dat pulseren en de canus stroompje (die er altijd opstaat) uitzetten 1 Quote
Wero Geplaatst 28 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2017 Ik denk dat ze dat bedoelen xtra40 Quote
Wero Geplaatst 4 Februari, 2017 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2017 Vandaag is de achteruitrijcamera geïnstalleerd , toch maar laten doen , werkt perfect. Quote
Wero Geplaatst 4 Februari, 2017 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2017 Prachtig beeld , zeer tevreden. 1 Quote
xtra40 Geplaatst 4 Februari, 2017 Geplaatst 4 Februari, 2017 kost een beetje maar dan heb je ook wel wat 1 Quote
Lique Geplaatst 4 Februari, 2017 Geplaatst 4 Februari, 2017 1 uur geleden zei Wero: Prachtig beeld , zeer tevreden. Ziet er ook netjes uit! 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 4 Februari, 2017 Geplaatst 4 Februari, 2017 ziet er heel goed uit.Heb je ook gelijk gevraagd hoe ze het hebben opgelost? Kan handig zijn voor mede forumleden Quote
Wero Geplaatst 5 Februari, 2017 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2017 Nieuwe kabel getrokken vanaf de zekeringkast naar achteren . Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.