Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo

ik lees in verschillende topics over het aansluiten van een achteruitrijcamera , aansluiten op de bedrading van je achteruitrijverlichting , maar hoe weet ik welke kabels van de achteruitrijverlichting zijn ?

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Geplaatst

Meten!
Maar kijk een bij je verlichting. Meesstal kun je het wel zien

Geplaatst

Had de camera aangesloten maar trillerig beeld , boel uitgezet en weer losgehaald maar de Pioneer blijft hangen op camerabeeld , met de waarschuwing voorzichtig beeld kan omgedraaid zijn , accu pool al losgehaald maar er veranderd niets , Pioneer handleiding al doorgelezen maar ook niets , weet iemand van jullie wat ik verkeerd gedaan heb?

Geplaatst

Alles opgelost , Pioneer doet het weer , ik had de camera op de achteruitrijverlichting aangesloten maar de auto is Canbus , waardeloos , nu anders wat bedenken om aan te sluiten , heb overal gemeten en gekeken maar nergens een stabiele aansluiting te vinden , wie kan mij helpen?

Geplaatst

misschien als je je profiel even aanvult (zo als het hoort)weten we ook om wat voor auto het gaat 

en het lijkt mij stug dat als je een camera (goed)aansluit dat je systeem daar van aan de rel gaat ??

het verbruikt niets en heeft ook geen grote weerstand 

Geplaatst

Dat is dus wel het geval met Canbus , er is niets aan de hand met het beeld en de kleuren , totdat je de auto start dan is het trillen in het beeld en de kleurren zijn weg , omdat de Canbus dan pulseerd .Ik heb contact gehad met mijn KIA dealer , en die zegt ook dat je dat niet maar zo aan kan sluiten , 1 mogelijkheid is om een kabel rechtstreeks vanaf de accu naar achteren te trekken.

Geplaatst

Misschien een relais aansluiten op de achteruitrijverlichting en dat relais dan een spanning laten schakelen vanaf de accu naar de camera en de schakelingang van de radio?

• Like 1
Geplaatst

ja daar zit niets anders op an het dan op die manier te doen 

is ook niet het einde van de wereld om te doen 

misschien heb je wel een 12volts aansluiting achterin waar je stoom van af kan halen 

en dan een relay om de boel te schakelen

• Like 2
Geplaatst

De achteruitrijverlichting is Canbus , zou dat dan wel werken ? Er werd mij verteld dat door de dealer er iets "aangezet" moet worden anders "ziet" de auto de achteruitrijcamera niet?

Geplaatst

de auto hoeft die camera ook niet te zien ??

maar waarschijnlijk kunnen ze dat pulseren en de canus stroompje (die er altijd opstaat) uitzetten 

• Like 1
Geplaatst

Vandaag is de achteruitrijcamera geïnstalleerd , toch maar laten doen , werkt perfect.

Geplaatst
1 uur geleden zei Wero:

Prachtig beeld , zeer tevreden.

IMG_1611.PNG

Ziet er ook netjes uit!

• Like 1
Geplaatst

ziet er heel goed uit.

Heb je ook gelijk gevraagd hoe ze het hebben opgelost? Kan handig zijn voor mede forumleden ;)

Geplaatst

Nieuwe kabel getrokken vanaf de zekeringkast naar achteren .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...