Guest ton van der winden Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Hoi leden, binnenkort ga ik op vakantie naar Noorwegen met Sorento en sleurhut. Heeft iemand ervaring met het rijden met verschillende banden onder deze omstandigheden. Standaard voer ik de Kuhmo's maar ik bezit ook Goodrich All Terrain T/A banden. Ik vind de AT veel stijver en doorom misschien geschikter voor de combinatie. Tevens vraag ik me af onder welke bandenspanning je het best met een caravan kan rijden Quote
Guest Two Plugs Posted August 21, 2005 Posted August 21, 2005 Ik was absoluut ontevreden met het Koreaanse welvaartsrubber waarop de Sorento was afgeleverd. Deze banden doen de rij-kwaliteiten van de Sorento absoluut tekort; ze zijn te stijf en laten de auto veel te veel 'stoten'. Na 50.000 km. was ik het geglij van de Kuhmo's (het kunnen ook Hankooks geweest zijn) dusdanig zat, dat ik ze voor 650 Euro heb vervangen voor Michelin Syncrone's. Perfect. Meer rust in de kajuit (qua rolgeluid) en een v??l betere wegligging. De syncrone's hebben inmiddels hun eerste (sneeuw) winter achter de rug en mijn enthusiasme blijft gelijk! Quote
xurf4xs Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Het is net wat de insteek is als je voor banden gaat kiezen. Ik heb begrepen dat AT banden wel een diepere inkeping hebben om water en vuil af te voeren, maar het rubber dat wordt gebruikt is doorgaans zachter. Dit wil zeggen dat AT banden doorgaans sneller slijten dan normale straatbanden. Ik rij zelf (nog) steeds op de Hankook banden die standaard onder de Sorento waren gemonteerd. Ik heb nu 95.000 km gereden en ben verrast dat er nog steeds zo'n 5 mm profiel op zit. Qua weggedrag vindt ik dat de Hankook banden hun werk goed doen. Ik ben erg tevreden over deze banden, en zal dit type band wederom laten monteren indien de huidige versleten zijn. Quote
AJ Mol Posted August 22, 2005 Posted August 22, 2005 Ik vind dit leuk om te horen Ferry. Het is goede info m.b.t. de Hankook banden. Ik had ook niet verwacht dat ze zo lang mee zouden kunnen. Ooit BF Goodrich onder de Frontera gehad met dezelfde aantal kilometers, maar dit had ik niet verwacht. Quote
Guest Two Plugs Posted August 23, 2005 Posted August 23, 2005 Volgens de Kia dealer waar ik mijn 'first encounter' met de Sorento heb gehad, nu 3 jaar geleden, kun je met het standaard Koreaanse rubber gemakkelijk 100.000 km rijden. Dit waren zijn ervaringen onder de (oude) Sportage. De stand van 95.000 km. van Ferry bevestigd dit verhaal. De Syncrone's liggen nu dus bijna 60.000 km onder de Sorento. Heb over het algemeen goede ervaringen met de slijtvastheid van Michelins, nog ff afwachten dus of die de ton ook gaan halen. Quote
Recommended Posts