Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

rij impressie van de nieuwe rio

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst

Sinds maandag een proefrit gehad in de 100PK versie. Ik vind hem erg tegenvallen qua prestatie helaas, ook de turbo komt voor mijn gevoel erg laat op gang. Rijdt lekker, alleen om te zeggen of dat die veel verbetering heeft? Ik betwijfel het. Ik vind het, het geld niet waard. Ik ben verlopig nog tevreden met mij Rio Facelift!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Geplaatst

Afgelopen week is de nieuwe Rio gearriveerd bij mijn plaatselijke dealer, dus ik kon niet wachten op de dag vandaag (dat ik hem kon komen bewonderen)! :-)

M'n vriendin en ik zijn erg positief over.
Ondanks de beetje 'afgekeken' looks, vind ik hem stiekem mooier dan een Audi A3..
Want eerlijk is eerlijk, hij heeft best wel wat weg van Audi/BMW/VW! :-)

Ik heb gereden in de First Edition en vond het echt heerlijk, zeker ten opzichte van mijn Rio 3 uit 2011.
Het stuur is wel wat kleiner, maar is voelt lekker soepel en direct.

Het optrekken vanuit stilstand is ook sterk verbeterd, niks geen bokkende/gierende motor meer.
De turbo reageerde ook goed: diep intrappen van het pedaal en je gaat! :-)

Ik heb een offerte laten opstellen en ga er eens goed over nadenken.

• Like 2
Geplaatst

Ik heb er ééntje besteld, ongeveer een maand geleden. Zonder ermee te rijden (wel gezien van binnen en buiten). :-) Een 1.0 T-GDI Fusion met navi pack. Nu rijd ik met een Rio 3 2012 1.2 lounge, dus een upgrade is het alleszins op alle vlakken. Ik was op zoek naar een gelijkaardige wagen als mijn huidige Rio en vermits de inruilwaarde zéér interessant was bij Kia heb ik niet lang getwijfeld. Voorlopig zou de wachttijd wel 15 weken zijn, levering ergens eind april dus.

Het design is inderdaad meer Europees maar de nieuwe motor, goede prijs (incl. overname), ruim interieur, up-to-date connectiviteit en zeven jaar garantie gaven toch wel de doorslag voor mij. De kleine minpuntjes (sommige materiaalkeuzes bvb) neem ik er graag bij. En ik rijd tenminste niet met een wagen waar iedereen mee rijdt.

• Like 1
Geplaatst

Afgelopen week de nieuwe Kia Rio 4 bestelt. De first edition 100 pk versie in de kleur clear White. Kreeg een prima offerte met inruil Rio 3 uit april '12  Volgens de verkoper kan ik er half Maart in rijden. We zullen zien. Het is een mooie en complete uitvoering en rijdt fantastisch goed. Tzt verschijnt hier wel wat foto's 

• 3 weken later...
Geplaatst

Zaterdagochtend mag ik mijn nieuwe Rio 4 ophalen, dus het echte aftellen is begonnen! :-D

Het is de First Edition 100 pk, in de kleur Platinum Graphite..
Vanuit de dealer heb ik al het kenteken doorgekregen (voor de verzekering uiteraard), dus ik loop al warm.

Ook mijn foto's volgen! :-)

Geplaatst

Toppie...gefeliciteerd.. ik hoop hem ook Zaterdag te krijgen. Trekhaak moet er nog onder :wink:

Misschien ook iets voor jou....via Kia is er ook een autoverzekering te verkrijgen. All risk in 2 varianten. Met o.a. 3 of 5 jaar nieuwwaarde vergoeding. Ik heb de laatste optie genomen. (5 jaar) Ik betaal voor de nieuwe kia 1 euro p/mnd meer dan de verzekering die ik nu heb voor de "oude" kia. In ieder geval succes met aftellen...we zien de foto's tzt wel :wink:

Geplaatst

Bedankt voor de tip, dynamic33..
Ik maak ook gebruik van de nieuwwaarde-regeling, al hoop ik er nooit aanspraak op hoeven te doen.

Gisteren was het moment, dat ik mijn nieuwe Rio mocht ophalen.
Hij stond niet in de showroom (logisch ook), maar in de werkplaats.

Na al het papierwerk in orde te hebben gemaakt liepen we daarheen (waar ik al een beetje had geprobeerd te spieken :wink: ).
Maar wat bleek.. Hij liep alle roldeuren voorbij, tot de allerlaatste.

Daar stond hij dan, waar ik zelf het doek eraf mocht halen, een super leuke ervaring! :-)

17342862_1257542201008858_27277797544934

En uiteraard erg trots! :-D

17309253_1257542251008853_79935913056753

17343054_1257542261008852_54270523661375

17361717_1257542301008848_47410580373964

• Like 3
Geplaatst

Ik krijg mijn foto's niet geplaatst hier :-) Maar na 5 dagen zeg ik....whauw...deze Rio rijdt zoveel fijner dan mijn vorige. Hij is meer volwassen geworden en de kwaliteits beleving is hoger. Daar is dan ook aan gewerkt en miss wat minder aan het model....hoewel je de verschillen wel degelijk ziet.  

Geplaatst

@ernieken: Ik heb de Platinum Graphite / First Edition (100pk).. Het rijdt echt super! Wanneer krijg jij 'm?

@dynamic33: Ik vind het ook een grote verbetering ten opzichte van de Rio 3, het is duidelijk merkbaar dat de vorige 'minpuntjes' zijn verbeterd.
Mijn foto's heb ik geplaatst via Facebook (geupload via Facebook) en de linkjes van de foto's zelf hierin gekopieerd.

@Jan1979: Heb je 'm inmiddels? Ben benieuwd! :-)

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ik rij nu bijna 3 weken in de nieuwe Rio, en heb er bijna 1000 km mee gereden,auto bevalt super!De vorige Rio was ook geen slechte auto,maar de nieuwe Rio is echt wel een verbetering,vooral op motorengebied,ook heb ik het idee dat het uitzicht naar voren en van opzij beter is dan bij de vorige.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...