Onderdelen merken
1 1

10 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Bij aflevering van mijn 2e hands Picanto vorig jaar zat een beurt inbegrepen ,onder die beurt vallen onder andere de oliefilter en interieur filter.

na een paar dagen genoten te hebben van mijn nieuwe aanwinst begon het muf te ruiken binnenin de auto,ik heb toen het interieur filter bekeken en die bleek niet vervangen te zijn en hij zat vol met bladeren

In plaats van de dealer hier op  aanspreken heb ik bij brezan een nieuwe gehaald.tot mijn verbazing was de geur van natte hond toen meteen verdwenen.

Mijn vraag aan jullie is nu :moet ik bepaalde onderdelen merken omdat ik het idee heb dat ze die niet gaan vervangen terwijl ik er wel voor betaal ?

Zoals :interieurfilter

Oliefilter

Luchtfilter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interieur- en luchtfilter kun je met stift op het filter zelf wat schrijven.
Het oliefilter kun je merken met een kraspen of bijv. een centerpunt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik zou ook zeker de dealer hierop aanspreken.
Het kan ook gewoon een foutje zijn geweest. Maar slordig is het op zn minst.

Markeren van onderdelen kun je natuurlijk altijd doen, zeker als je het niet vertrouwd.
Heb het in het verleden ook gedaan bij mijn Seat nadat ik een keer toch duidelijk het gevoel had, dat ze niet alles hadden vervangen wat op de rekening stond.
Heb ze toch de keer daarna toch nog de voordeel van de twijfel gegeven. Maar dit keer uiteraard wel de meeste zaken gemarkeerd. Koste wel even wat tijd omdat ik alles op een onopvallende manier wilde markeren. Helaas hadden ze toen mijn bougies en luchtfilter niet vervangen maar wel op de rekening staan. Ben de dag erna wel verhaal gaan halen en heb natuurlijk een deel van de rekening gecrediteerd gekregen. Hun verklaring was, dat een onervaren monteur het per ongeluk vergeten was. Slecht excuus natuurlijk helemaal als je met checklists werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Axisissi_NL:

Mijn vraag aan jullie is nu :moet ik bepaalde onderdelen merken omdat ik het idee heb dat ze die niet gaan vervangen terwijl ik er wel voor betaal ?

Zoals :interieurfilter

Oliefilter

Luchtfilter

Het zou te gek voor woorden zijn dat je onderdelen moet gaan merken om te controleren of ze ook daadwerkelijk worden vervangen.
Dan zou ik ook mijn auto daar niet aan toevertrouwen voor onderhoud. 
Ik zou wel met het interieurfilter naar de dealer terug gaan met de vermelding van zo trof ik het filter zo aan.
Het tweede punt zou ik meteen neerleggen van wat ben je nog meer vergeten met de afleverbeurt.
En wat vergeten is als nog laten uitvoeren. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou het dan niet gecrediteerd willen, maar alsnog gedaan!

Normaalgesproken wel.
Maar ik had absoluut geen vertrouwen meer in die garage.
Ik heb toen een kleinbeetje geinvesteerd in wat extra gereedschap en deed vanaf dat moment mijn onderhoud zelf.
Moet zeggen dat ik daarmee een hoop heb bespaard.
De SP3 gaat wel netjes naar de dealer maar af en toe jeukt het wel (zeker als ik de rekening krijg)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb idd ook wel eens een artikel hierover gelezen. Volgens mij vorig jaar zomer. Masr weet niet zeker of dat van de anwb was of een van de bekende autotijdschriften.
Was volgens mij met een VW Golf welke eerst een uitgebreide check kreeg bij ANWB en daarna naar een garage ging voor onderhoud.

Maar gelukkig zijn t niet allemaal van die oplichters.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
1 1