Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kunststof schoonmaken en opfrissen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb pas een zwarte Rio Super Pack gekocht uit 2011. Daar zitten helaas de nodige gebruikssporen op, met name rond de deurgrepen en de tankdop. Gelukkig zijn het maar oppervlakkige krassen en zijn er geen deuken. Ik ga daarom binnenkort mijn Rio wegbrengen om de lak in zijn geheel te laten polijsten en in de was laten zetten bij een professioneel auto reinigingsbedrijf. 

Nou vroeg ik me af of ik zelf ook iets kan doen aan de kunststof delen. Deze zijn wel wat verweerd en ik zou ze graag weer mooi donker zwart willen krijgen. Iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?

File_002.thumb.jpeg.df769402a38b03868a3bc9cd894342d9.jpeg

File_003.thumb.jpeg.dfdc0139535382ef7abd18480e7a4818.jpeg

Op voorhand bedankt voor het advies. ;)

Geplaatst

Kunststof delen weer zwart maken 
Hier is een korte handleiding: 
1) Stomen (gebruik een stoomeend (-reiniger). (te koop bij Marskramer) 
2) Uitpoetsen met een poetsdoek van Meguiar's (1 stuks of 3 stuks in een verpakking) of CSF (CSF is 
prijstechnisch aantrekkelijker). Je zal dan zien dat het wit al verdwijnt, maar de kleur zal niet echt 
verbeteren. 
3) Interieur spray erover en een paar tellen laten intrekken. Je kan hiervoor denken aan interieurspray 
van Meguiar's of Surf City Garage (grote fles of kleine fles). De werking van de 2 merken zijn hetzelfde 
alleen prijstechnisch is Surf City Garage aantrekkelijker. Op deze manier maak je het plastic echt 
schoon en gaan de porieen open staan. De kleur zal nog niet verbeteren. 
4) Uitpoetsen met een poetsdoek van Meguiar's (1 stuks of 3 stuks in een verpakking) of CSF (CSF is 
prijstechnisch aantrekkelijker). 
5) Met een Meguiar'spad Meguiar's Ultimate Protectant insmeren 
6) Uitpoetsen met een poetsdoek van Meguiar's (1 stuks of 3 stuks in een verpakking) of CSF (CSF is 
prijstechnisch aantrekkelijker). Dan is de kleur verbeterd en is het plastic goed beschermd. 
Een volgende keer zal je niet dit gehele plan hoeven te volgen. Vaak is na het wassen stap 5 en 6 al voldoende. succes

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...