keetje Geplaatst 1 Maart, 2017 Geplaatst 1 Maart, 2017 Ik wil nieuwe banden op mijn Phantom velgen laten zetten,zitten nu Kumho op maar daar niet zo tevreden over. Wat kunnen jullie mij aanraden om welke banden keuze te maken. 205/45/17. Zijn goedkope banden een keuze, zag Wanli banden staan, iemand daar ervaring mee. Alvast bedankt . Dennis Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 1 Maart, 2017 Geplaatst 1 Maart, 2017 Ik zou niet gelijk voor wanli oid kiezen. Er zijn zat betaalbare banden te vinden die beter presteren. Ikzelf heb 33k gereden met Hankook ventus EVO V12 onder mijn Rio. En ja ook deze hebben uiteindelijk ook last gekregen van cuppen. Maar verder was ik zeer te spreken over de Hankook. Quote
Nieles Geplaatst 2 Maart, 2017 Geplaatst 2 Maart, 2017 Als je de zoekfunctie gebruikt zijn er genoeg topics over geweest Quote
PatrickPR Geplaatst 2 Maart, 2017 Geplaatst 2 Maart, 2017 Een keuze voor een specifieke band is erg persoonlijk. Een band heeft een aantal factoren waarop het presteert namelijk: gedrag op droog, gedrag op nat, geluidsproductie, slijtvastheid, verbruik en prijs. Zonder meer input van jou over hoe belangrijk jij bepaalde factoren vind, kunnen we enkel onze eigen voorkeur geven. Ik neem aan dat je een zomerband wil, een goed startpunt vind ik altijd de ANWB zomerbandentest die ieder jaar wordt georganiseerd. Een band is nooit op alle factoren uitstekend, een goed weggedrag op droog houdt meestal in dat de slijtvastheid lager is en het verbruik hoger. En een band met een hoge slijtvastheid heeft vaak minder goede rijeigenschappen met een laag verbruik. Mijn nieuwe Cee'd heeft een set Hankook Ventus Prime 2 eronder zitten (Kia is overgestapt van Kuhmo naar Hankook) en deze zijn qua geluid stukken beter dan de Kuhmo's. Qua weggedrag vind ik ze iets minder (minder grip bij droog), de Kuhmo's waren qua grip echt best goede banden maar waren zacht en gevoelig voor cupping. Mijn vader heeft een set Continental ContiSportContact 5 onder zijn Altea XL laten zetten, deze banden zijn wel aan de prijs, maar bieden heel goede grip met toch best lage geluidsproductie. Quote
Derrek Geplaatst 3 Maart, 2017 Geplaatst 3 Maart, 2017 Ik heb de Michelin CrossClimate 225/45 R17 91W onder mijn Rio laten zetten. De wegligging is merkbaar stabieler en het rijgeluid minder dan met de Continental SportsContact die er hiervoor onder zaten. Bovendien nooit meer zomer/winterbanden wisselen wat geld uitspaart. Ik heb de CrossClimate gekozen omdat die bij vrijwel alle testen (ANWB, ADAC, Autoweek, etc.) als beste (veiligste) uit de bus komen. Je kunt de banden immers moeilijk zelf allemaal testen. En de Michelins hebben me niet teleurgesteld. De banden zijn breder en de omtrek is iets groter (±2%) dan de originele 15” maat van de Rio maar dat geeft geen probleem (de 205/45 R17 zijn ±1% kleiner..) en ben daar heel tevreden over. Quote
motorfanatic Geplaatst 5 Maart, 2017 Geplaatst 5 Maart, 2017 Ik heb goede ervaringen, met Michelin's De Energy savers+ 185/65 ,waren in de aanbieding bij Profile, en voor 330 euro inc.balanceren en ventielen+stikstof was ik klaar! Enorm verschil in vooral het geluid-binnen vergeleken met de oude Hankooks! En ,goede grip bij regen+droge omstandigheden! Ik heb een Rio 3 uit 2012. Quote
Nieles Geplaatst 5 Maart, 2017 Geplaatst 5 Maart, 2017 1 uur geleden zei motorfanatic: Ik heb goede ervaringen, met Michelin's De Energy savers+ 185/65 ,waren in de aanbieding bij Profile, en voor 330 euro inc.balanceren en ventielen+stikstof was ik klaar! Enorm verschil in vooral het geluid-binnen vergeleken met de oude Hankooks! En ,goede grip bij regen+droge omstandigheden! Ik heb een Rio 3 uit 2012. Wel fijn dat je even de eerst post hebt gelezen over de bandenmaaat Quote
motorfanatic Geplaatst 5 Maart, 2017 Geplaatst 5 Maart, 2017 Klopt! Even niet opgelet! Maar de originele bandenmaat heeft ook voordelen, zoals een lagere prijs, een goede grip, minder benzine gebruik, en de looks? tja! Het scheelt een beetje! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.