Wimis on Posted March 20, 2017 Posted March 20, 2017 (edited) Hoi Kialogen, vraagje: van een kennis met een Picanto Rio uit 2005 zit een afwijkende sigaretten aansteker. Hier past dus met geen mogelijkheid de oplaadplug van de TomTom in! De aansluiting die in deze Picanto Rio zit is kleiner. Iets kleiner! Weet iemand hoe dit kan? Is dat standaard die dingen? Ik verneem graag van jullie! Edited March 20, 2017 by Wimis on Moet Rio zijn! Quote
Murcielaygo Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 Is het echt IETS kleiner, of scheelt het iets van 5mm?Dan zou het kunnen dat er een "boordspanningsbus" is ingebouwd, populair in caravans en dergelijke.Of bedoel je de diepte? Dat laatste is een bekend probleem met 12V-aansluitingen waar specifiek geen aansteker in kan.Mijn Picanto TA heeft een aansteker EN een 12V aansluiting en sommige pluggen passen maar in 1 van de twee gaten. 1 Quote
xtra40 Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 een aansteker is ook net even anders als een 12volt stekker doos als je hier toch een adapter insteekt is de kans heel groot op kortsluiting daarom is dit gedaan dat het niet past Quote
Murcielaygo Posted March 21, 2017 Posted March 21, 2017 Als dat het probleem is zou je kunnen werken met een verleng/verloop/splitter met een plug met versmalde "neus" zoals dezedie kan er meestal wel in.Gebruik iig NOOIT zo'n universele stekker met rode ring die er af kan voor in een caravan, want die doen vaak meer kwaad dan goed...Of als je TomTom met een USB-kabel werkt een adapter zoeken die wel past. Mijn nieuwe TomTom past enkel in de 12V, niet in de aansteker, de oude had een ronde "neus" en deed het in beide.... 1 Quote
Recommended Posts