Anja Posted September 11, 2004 Posted September 11, 2004 Ik heb het karretje net een uurtje of 3, staat nu zo'n 136 km op de teller. Het waaide net behoorlijk in de polder, maar nix geen last hoor. Ik vind de Picanto (in vergelijking met de Ford Ka die ik net inruilde) als een blok op de weg liggen, hij hobbelt/danst ook niet. Voor zo'n klein bakkie is de wegligging en het comfort echt super! Wat vind jij? Quote
AJ Mol Posted September 11, 2004 Posted September 11, 2004 Prettig te horen dat hij zo lekker rijdt. De beste tests komen toch van de mensen zelf af. In ieder geval veel rijplezier met de Picanto en blijf vooral je ervaringen op het forum schrijven. Quote
BrokenTable Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Vanmorgen was het zover: mijn zilveren Picanto EX Airco opgehaald. Ondertussen een kilometer of 120 ermee gereden onder verschillende omstandigheden. Wat me voornamelijk opviel is het 'volwassen' gevoel van de auto. Je hebt meer het idee in een b/c-segment auto te rijden dan in een a-segment. De auto voelt degelijk en de afwerking is netjes. Ook is de auto erg compleet, zelfs een regelbare interval op de ruitenwissers ontbreekt niet, iets wat me bij veel andere auto's stoort. De wegligging, zowel droog als met hevige slagregens voelde goed aan, en ook van een zijwaardse wind op een open vlakte was weinig te merken. Een stukje touren met een auto heeft me nooit getrokken, maar ik vond het vandaag gewoon jammer dat door het zeer slechte weer het niet leuk meer was om te rijden. Voor mij iig. een goed teken. Voor de mensen die wachten op een Picanto: het is wachten meer dan waard! -- Martin Quote
pippo Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 eyz, ik ben pippo een nieuw lid sinds nu...... momenteel rijd ik al een 2 weken rond met een blauwe picanto EX 1100cc en heb ik er al 950km opzitten toen ik hem net had +- 2uurtjes waren er al een paar zekeringen gesprongen dan was de uitlijning weer niet positief ,hij trok naar rechts als ik sneller dan 60km/u ging nu es het allemaal ok behalve dat er een storend geluidje es aan de rem precies hij blijft af en toe een beetje vastzitten het zijn toch leuke wagentjes om mee te rijden zacht en comfortabel, redelijk pittig ook grtz Quote
Karin Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Heb nu vier weken een picanto 1.0. Ongeveer 2500km gereden. Auto rijdt prima, maar schurend geluid bij de remmen heb ik ook, vooral bij koud wegrijden. Moest na 2000 km terug om de wielen te laten balanceren, trilt daarna veel minder in het stuur. Mijn verbruik schommelt gemiddeld tussen 1 op 14 en 1 op 17, lijkt volgens mij niet op het verbruik dat Kia opgeeft. Quote
Harrie Posted November 28, 2004 Posted November 28, 2004 Hoi allemaal, Ik heb ook net een blauwe Kia Picanto 1.0 EX airco besteld. Ik hoop dat hij snel geleverd kan worden. Ben benieuwd naar jullie ervaringen op deze site. Lekker door blijven schrijven. Zo hebben er meer mensen iets aan onze ervaringen. Alleen die naam he !? Groeten Margreet Gort Quote
Maartje-Sho Posted December 12, 2004 Posted December 12, 2004 Ben benieuwd als ik dit allemaal zo hoor!! Krijg hem in Januari en kan haast niet wachten! Quote
Tazteam Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Wij hebben vandaag onze Picanto 1.0 EX Airco opgehaald. Er zijn wat extra dingen aan toegevoegd aan de toch al ruime voorziening van accesoires zoals: Achterklepspoiler, trekhaak, rvs instap beschermers, speciale rubbermatten voor de winter, dakdragers, LM velgen met sloten, nieuwe antenne bijpassend in de kleur van de auto. Verder worden de ruiten binnenkort ook nog voorzien van een speciale folie, en de auto wordt ook nog voorzien van een mega soundsysteem. Over dit laatste binnenkort veeeeeeeeeeeeeeel meer. De eerste rijimpressie: De auto rijdt zalig, je denkt dat je in een grote auto rijdt, zoveel ruimte. De vering is lekker kort, en voelt niet "zweverig" aan zoals de meeste kleine auto's. Maar het is nog te vroeg om een juist oordeel te geven, we gaan binnenkort nog voldoende kilometers maken en dan gaan we pas echt een indruk krijgen van de auto. Wordt vervolgd. Voor diegene die willen weten hoe hij eruit ziet: Voila Quote
pippo Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Eindelijk es het zover een heleboel leuke opties , en een Mooi kleurtje proficiat van deze kant Quote
AJ Mol Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Van harte gefeliciteerd Tazteam met jullie nieuwe Picanto. Ga zo door met tunen. Het zal ??n van de opvallendste Picanto's gaan worden. We zien de auto graag een keer op een bijeenkomst of evenement. Groeten, Quote
Maartje-Sho Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Gave auto joh!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten!! enne, die velgen.... DIE WIL IK OOK!! Hij komt van de week binnen, ook met achterspoiler, lm velgen, sidescurts etc. Dus, ik moet nog ff wachten, maar TazTeam, van harte proficiat en geniet ervan!!! Ben benieuwd naar meer foto's en je vervolg verslagje! Quote
Harrie Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Wat een mooie Picanto. Van harte geluk gewenst en veel veilige kilometers. Ik ga hem woensdag ophalen. Ook de blauwe 1.0 EX. Wel met niet zo veel extra accesoires, maar dat komt nog wel. Dit ziet er in ieder geval heel goed uit en ik moet nu nog 2 nachtjes wachten. Groeten aan iedereen Margreet Quote
Tazteam Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Gave auto joh!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten!!enne, die velgen.... DIE WIL IK OOK!! Hij komt van de week binnen, ook met achterspoiler, lm velgen, sidescurts etc. Hallo Maartje Ik heb vandaag zo'n uitvoering gezien gelijk jouw uitvoering, Zwarte lak met Oranje bekleding, .........wauw dat is een gewaagde kleurcombinatie, maar wel stijlvol. Ik hoop dat je dezelfde velgen kan aanschaffen bij jouw dealer. Deze zijn afkomstig van een eigen aktie van de dealer. Het merk is DOTZ en hebben de afmeting 5j x 14. De originele banden zijn gemonteerd, 165/60x14. Misschien heb je er iets aan. Succes Philip Quote
Maartje-Sho Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Jaja, gaaf he!! Bedankt voor de tip, ik zal van de week eens kijken als tie binnen komt. Quote
stefan Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Hallo Allemaal, Ik heb een mooie oranje kia picanto 1.1 LX automaat. Wat mij het meest opvalt is dat ook zo'n 400 km op 1 tank rij maar het maakt niet uit of ik nou op de snelweg rij of in de stad. Dit ga ik nog na laten kijken want soms zit hij een verbruik van 1:12 - 13 vind ik erg veel en ik rij er gewoon normaal mee. Als jullie dit ook hebben laat dat ff weten ben ik welk benieuwd naar. Groeten van een picanto lief hebber!! Heb nu vier weken een picanto 1.0. Ongeveer 2500km gereden. Auto rijdt prima, maar schurend geluid bij de remmen heb ik ook, vooral bij koud wegrijden. Moest na 2000 km terug om de wielen te laten balanceren, trilt daarna veel minder in het stuur. Mijn verbruik schommelt gemiddeld tussen 1 op 14 en 1 op 17, lijkt volgens mij niet op het verbruik dat Kia opgeeft. Quote
Maartje-Sho Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Ik ben pas met mijn 1e tank bezig, maar ben zelf ook erg benieuwd.. ik hoop niet dat ik duurder kom te zitten met benzine. Hij moet 1:20 kunnen halen volgens de boekjes, dus 1:18 zou ik toch al wel fijn vinden.. maar ik zal het je vertellen als ik moet tanken Quote
Tazteam Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Hallo Stefan, Wij hebben sinds 3 weken een Picanto EX 1.0, en ons brandstof verbruik is nog niet wat wij ervan verwachten, wij komen op gemiddeld 1:12/13. Zelf hadden we de lat op gemiddeld 1:15 gelegd bij normaal gebruik, maar helaas. Ik denk dat het motortje nog een beetje moet "inlopen", en dat binnenkort het verbruik naar onze verwachting beter gaat uitkomen. Maar als het niet beter gaat worden, wordt er toch een bezoek gebracht aan de dealer. Quote
Harrie Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Een nieuwe auto duurt even voor dat hij ingereden is en dat je goed kan zeggen hoeveel hij gebruikt. Ik zit na bijna 1000km op ongeveer 1: 14. Vind ik toch wel netjes, want ik rij best pittig door met mijn knalblauw Picanto. Verder een prima autootje. Groeten Margreet Quote
Maartje-Sho Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Ben benieuwd met de mijne dan.. we houden elkaar op de hoogte! Quote
stefan Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Hoi allemaal, Nou inmiddels een nieuwe benzine meter omdat hij al 50 km voordat hij leeg was begon te branden. Dus ik dacht misschien ook wel een benzine verbruik maar helaas nog steeds 1-11 / 1-12 . Ik heb hem laten door meten maar niks, alles staat goed zeggen ze. Inmiddels al 8500 km gereden en nog steeds hetzelfde dus hij is nu toch wel in gereden lijkt mij Maar goed zal hem wederom nog is helemaal laten door meten maar dan bij een andere dealer. Groeten Stefan Quote
Maartje-Sho Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 Ik heb vandaag al getankt, al 500 km gereden en lekker doorgereden (voor mij dan, 120, 130, hard zat voor mij... ) en heb 1:17 gereden! Das toch wel goed vind ik... En ik heb hem net 2 dagen. Ben er toch tevreden mee. Hij moet nog verder ingereden worden... Dus ik hoop dat ie nog iets zuiniger gaat rijden. Quote
Maartje-Sho Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Wat is het weer rustig op het forum... Quote
Tazteam Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Iedereen is met dit mooie weer aan het cruisen met hun Kia Ik ben momenteel veel aan het verbouwen/bouwen van mijn geluidsinstall. Maar kijk de komende dagen nog maar eens goed rond hier, gaan weer foto's komen van onze Picanto. Om "ontopic" te blijven: Wat rijdt een Picanto heerlijk he, en wat issie pittig, is ook terug te zien in het verbruik. Ik weet nu niet of ik moet of Quote
AJ Mol Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Ik denk , want het benzinegebruik stijgt met het aantal kilo's wat jullie aan het inbouwen zijn. En volgens mij zal dat binnenkort steeds meer oplopen. Quote
Tazteam Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Nog meer verbruik , had ik net zo goed een grote auto kunnen kopen, had ik er nog meer install in kunnen bouwen. Had het iig geen gigantisch puzzel geworden om die kofferbak vol te krijgen Maar het is om te , Kia geeft 1:20, wij gingen uit van 1:15, maar komen uit op 1:12 Quote
Recommended Posts