Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Rij impressies

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een grote auto had zo ie zo meer verbruikt. Ik zelf rij in de Sorento 3.5 V6. Ik zal maar niet noemen wat ik verbruik, maar ik heb er wel voor gekozen.

Misschien na het inrijden gaat de Picanto wat zuiniger rijden. Ik zou het maar bij houden. Misschien ook een keer leuk om al die gegevens te vermelden op het forum.

Geplaatst

Ik snap niet dat de mijne nu al 1:17 heeft gereden.. nu was dat wel een lange afstand, dus ben benieuwd naar de volgende keer.. Zal van de week weer moeten tanken waarschijnlijk, dus ik hou jullie op de hoogte!

Enne, ben benieuwd naar de foto's!

Geplaatst

Wij zijn het doorsnee model automobilisten: stadsverkeer, wat buitenwegen en af en toe een keer de grote weg.

In de zomermaanden zal de grote weg regelmatiger bezocht gaan worden, want dan begint ons seizoen met evenementen, en daar moeten we echt wel present zijn.

Ook houden we ons aan de snelheid maar wil niet zeggen dat we als "slakkie" door het verkeer gaan.

De Picanto is fel en zal ook zo gebruikt worden.

We hebben nog niet zoveel gereden, maar 800 km, dus veel kunnen we er nog niet over zeggen.

Maar binnen een niet al te lange tijd komt hier een lijstje met het verbruik van de Picanto.

Geplaatst
Wij zijn het doorsnee model automobilisten: stadsverkeer, wat buitenwegen en af en toe een keer de grote weg.

In de zomermaanden zal de grote weg regelmatiger bezocht gaan worden.

Precies en zo rijden wij ook maar geloof me het maakt echt geen verschil of je nou op de snelweg rijd of op buitenwegen of stadsverkeer hij verbruikt bijna hetzelfde aantal km.

Zit altijd zo rond de 400-450.

Maar mocht dit zo blijven ook nadat hij is na gekeken bij een andere dealer ga ik een stukkie schrijven naar autobladen.

Ze kunnen wel mooie praatjes verkopen maar dat kan ik ook.

Maar binnen een niet al te lange tijd komt hier een lijstje met het verbruik van de Picanto.

Goed zo want ik vind het niet kunnen we hebben tenslotte VEEL GELD betaald.

Als je een tv koopt met dolby surround en je komt er achter dat de dobly surround niet goed werkt ga je toch ook terug, :?

Als iemand het niet eens is hoor ik dat graag.

Groeten,

Stefan

Geplaatst

In de zomermaanden zal de grote weg regelmatiger bezocht gaan worden.

Precies en zo rijden wij ook maar geloof me het maakt echt geen verschil of je nou op de snelweg rijd of op buitenwegen of stadsverkeer hij verbruikt bijna hetzelfde aantal km.

Zit altijd zo rond de 400-450.

Maar mocht dit zo blijven ook nadat hij is na gekeken bij een andere dealer ga ik een stukkie schrijven naar autobladen.

Ze kunnen wel mooie praatjes verkopen maar dat kan ik ook.

Goed zo want ik vind het niet kunnen we hebben tenslotte VEEL GELD betaald.

Als je een tv koopt met dolby surround en je komt er achter dat de dobly surround niet goed werkt ga je toch ook terug, :?

Als iemand het niet eens is hoor ik dat graag.

Groeten,

Stefan

Je hebt gelijk hoor. De eerste keer heeft mijn Picanto 477 km gereden. En toch scheelt het wel als je veel in de stad rijdt en bijna niet op de snelweg. Wat denk je van steeds optrekken, en als je vaak kleine stukjes rijdt, betekent dat vaak je auto starten. Toch gaat daar ook best wel wat benzine mee weg hoor... We zullen zien hoe hij nu rijdt, ik rijdt nu toch ook lekker door, omdat ik straks wel een fel autootje wil. Maare, we houden mekaar zo goed op de hoogte! En als je terug zou gaan naar de dealer, wel ff vertellen wat ie heeft gezegd he? :wink:

Geplaatst

Wij rijden sinds 03 january met een grijze Picanto 1.0 EX Airco. Ik kan alle positieve berichten van medegebruikers en auteurs beamen, zoals o.a. comfort ( beter dan je zou verwachten van een A-klasse), wegligging en rijgedrag.

Echter, ook wij zijn teleurgesteld in het benzine verbruik. Dit lijkt me een regelrechte zeperd van Kia. O.k. bijna alle merken overdrijven met het verbruik, maar dit vinden wij ook van de gekke. Na vol tanken tot er werkelijk geen drup meer in gaat, staat de km. tripteller op ca. 275 km als de meter halfvol aangeeft. Ik ga er dan vanuit dat ik meer dan de tankinhoud volgens opgave 35 ltr. in de tank heb. Meer nauwkeurig metingen over langere afstand blijken mijn vermoeden te bevestigen dat we lang niet op de opgegeven 1:20 uit komen maar 1:13,5. Er wordt behoedzaam mee gereden en ik moet er bij vermelden dat de auto nog niet echt ingereden is. Binnenkort gaan we met de Picanto i.p.v. van mijn Sorento 2.5 CRDi naar de Ardennen en zullen we het verbruik nogmaals goed bijhouden en er later verslag over doen. Als we dan niet minimaal op 1:16 uitkomen, dan mag de liefhebber een bod doen, want ik ben niet van plan om de staat via de accijnzen nog meer te spekken dan ik nu al doe. Het is echter in dat geval wel jammer voor mijn vrouw, want die is er gek mee en vind het echt top om er mee te rijden, maar je kan het ook overdrijven.

Jack de Witte

Geplaatst

Tja, das is gewoon heel erg balen, vooral als ze zeggen dat hij 1:20 haalt. Tot nu toe heeft de mijne dus 1:17 gereden, ik denk nu zo'n 1:16, moet vandaag weer tanken. Dat is nog te doen vind ik. Maar inderdaad, 1:11 of 1:12 is gewoon erg duur rijden, als je dat niet verwacht had. Ben benieuwd als jullie naar de Ardennen gaan, hou ons op de hoogte!

Geplaatst

:evil:Hellup :evil:

Wij hebben vandaag onze Picanto en sleutels bij de dealer ingeleverd.

We rijden nu een Cerato, met alles erop en eraan, is wel tijdelijk maar toch.

De reden:

Wij beginnen langzaamaan te balen van onze Picanto.

Eerst een lekkage in de koffer. :cry:

Toen de aandrijfassen. :cry:

Nu weer een gigantisch zwembad in de kofferbak. :cry:

En het verbruik van 1:12 :cry: , kortom: Het is ons een beetje teveel geworden.

Een nieuwe auto en een gigantische lading ellende, maar de dealer probeert het alsmaar goed op te lossen, maar wij hebben het idee dat wij een zg MAANDAGOCHTENDMONSTERhebben.

Al mijn inbouwwerk voor mijn installatie is voor niets geweest, al het mdf is doordrenkt van het water, dus volkomen nutteloos geworden, 14 dagen werk naar de knoppen :evil::evil:

Dus ons humeur is niet van wat het echt moet zijn en met het weekend voor de deur......................................... :cry:

Geplaatst

Jee wat klote!!! Ik hoop voor jullie dat er betere tijden aankomen met jullie Picanto!! Maar ik begrijp wel dat jullie het erg beu worden, zeker na zoveel werk... Wat doen jullie nu???

Succes!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Heb sinds afgelopen weekend een Picanto! Een EX met airco en de hele bende, zilvergrijs is ie. Heel fijn luxe auto'tje met opmerkelijk veel ruimte. Wat me echter wel opvalt is dat het benzinegebruik bij lange na niet de 1 op 20 haalt. Op dit forum heb ik die klacht meer gehoord. Als ik de auto in zijn 1 zet en zonder het gaspedaal aan te raken de koppeling loslaat, dan begint de Picanto te rijden, terwijl bij andere benzine-auto;s de moter dan gewoon afslaat. Zou de benzinetoevoer gewoon wat ruim zijn afgesteld? Hebben jullie hetzelfde bij jullie Picanto? Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Hey Picanto Rijders,

Ik zelf heb en Kia Carens 1.8i LS uit 2001.

Ik heb dit voorval ook! Ik weet niet of je het een probleem kan noemen. Mijn Carens doet dat ook in z'n 2 en 3. De auto rijdt gewoon verder.

Je voelt de auto gewoon optrekken.

Bij mijn vorige Kia(Pride GLXI HoneyBee), had ik dit voorval ook.

Hij doet het alleen bij het optrekken en niet bij het afnemen van de snelheid.

Het zou kunnen betekenen dat de koppelingsschijfen nog in zeer goede conditie zijn, of je koppelings pedaal is iets te strak afgesteld. Of juist niet.

Maar met mijn 30.000 KM op de teller moeten ze nog wel goed zijn. :lol:

Geplaatst

In principe vind ik dit overigens absoluut geen probleem, de auto slaat gewoon niet zo makkelijk af, en dat is alleen maar fijn. Maar ik ben bang dat de benzinetoevoer gewoon te ruim staat afgesteld en dat ie daarom niet zo zuinig is als beloofd. Hij is trouwens nagelnieuw, dus wellicht moet ik nog wat kilometers rijden voordat hij in optimale conditie is.

Wat me trouwens ook opviel was dat de ontvangst van mijn radio heel erg slecht is, nu kan dit aan de radio zelf liggen, maar het is een radio van een goed merk, dus ik ben benieuwd of het wellicht aan de antenne of de constructie van de auto ligt. Iemand hier ook last van?

Geplaatst

Ik vind het wel grappig, want de mijne rolt ook als ik mijn koppeling op laat komen en de gas nog NIET aanraak... Nou ja, gekke autootjes ook haha :D:wink: Maar ze rijden heerlijk! Heb hem straks lekker gewassen en hij blinkt nu weer geweldig mooi!

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag op de Rai geweest.

En natuurlijk de KIA stand bezocht.

Zeer leuke contacten gehad en even de andere modellen bekeken.

Even uitgevraagd naar het brandstofverbruik van de Picanto.

Want ieder hier op het forum vindt het verbruik wat aan de hoge kant, en dus even de vraag gesteld of dit idd ook bij hen bekend was.

Het antwoord wat wij toen te horen kregen was zeer verbazend.

Je MOET om een gunstig brandstofverbruik te krijgen het toerental tussen 2500 en 3000 houden, dan is een verbruik van 1:17-18 gegarandeerd.

Dus ook bij het opschakelen dit toerental aanhouden, en wij hebben dit vanaf de RAI geprobeerd.

Resultaat: je vertrekt als een slak, je rijdt als een slak en de motor zal traag en sloom gaan worden.

Wij zitten dan bij 60 km/u al in de 4e versnelling en bij 70 in zijn 5, of dit dan het rijgedrag moet zijn om zo'n verbruik te krijgen vinden wij :cry:

Maar om dan een slogan in het leven te roepen: LEKKER FEL, gaat ons net te ver.

Wij hebben een brandstof verbruik van 1:15 kunnen realiseren, maar dan alleen maar op de autobaan en met een constante snelheid van 120 km/u.

Maar een gemiddelde rit ziet er anders uit dan alleen maar autobaan, dus ook het verbruik zal weer op gaan lopen.

Want ik rijdt immers ook niet elke dag een afstand van 350 km met een Picanto.

Maar ik wil wel iedereen even oproepen met een PICANTO om zijn verbruik te noteren over langere tijd, zodat een beetje een inzicht gekregen gaat worden over het gemiddelde verbruik van diverse auto's over een bepaalde tijd.

Ons verbruik gemiddeld over 1626,6 km, met 128,32 ltr= 1:12,676.

Dit zijn dus echte cijfers en geen statestieken uit een labo.

Dit verhaal gaat zeker vervolgd worden.

Philip

Geplaatst

De mijne rijdt nu iets zuiniger volgens mij. Ik rijd daarbij ook zuinig.. ik zit al vrij snel in z'n 4 (bij mijn vorige auto niet) maar hij gaat dan zo'n brom geluid maken van 'schakel over'. Dus met 60, 70 al in zijn 4. Ik zal het hier ook noteren!

Geplaatst

Hoi Allen,

Zoals beloofd bij deze even een terugkoppeling na onze rit met de Picanto naar de Ardennen.

Op zowel de heen- als terug reis, heb ik de auto tot de laatste druppel volgetankt. Dit vergt wat tijd, maar anders heb je geen ijkpunt. Let wel, als de brandstof in de vulopening blijft staan wil dat niet zeggen dat de tank 100% vol is. Even aan de bovenzijde tegen de carosserie schudden en er gaat weer wat brandstof bij.

Op de heenweg lekker door gereden om de motor een beetje "los" te rijden. Er staat inmiddels ca. 3000 km. op. Bij aankomst ging voor de deur het reserve lampje al branden bij 366 km.

Wederom afgetankt en op de terugweg niet harder dan 100 - 120 km op de teller gereden, met 2 personen en weinig of geen bagage.

Bij een tripteller stand van 488 km. wederom afgetankt en na 37 ltr. ging er geen drup meer in. Resultaat 1:13,1

Ik heb de andere dag de dealer gebeld en mijn bevindingen voor gelegd. Hij ging kontakt op nemen met de importeur. Een uurtje later werd ik terug gebeld en het zou volgens KIA aan een defecte sensor i.c.m. de thermostaat liggen. De bestelling is reeds de deur uit en binnen twee weken moet de Picanto na vervanging van dat onderdeel 1:18 gaan verbruiken.

Ik wacht dat nog even af en ik hou jullie op de hoogte. Als dat werkelijk de oplossing van het overmatige ver (mis ) bruik van de brandstof is, komt KIA nog goed weg, want ik pik het niet dat men in de folder rept over een gemiddeld verbruik van 1:20 en dat het daadwerkelijk verbruik ca. 30% hoger ligt.

Over mijn dealer alleen maar lof, die probeert er alles aan te doen om het op te lossen, maar als ik het antwoord van KIA aan Philip lees, zakt daar toch echt mijn broek van af. En het feit dat de brandstof meter een obsessie voor mijn vrouw en mijn portemonnaie aan het worden is, doet dat het rijplezier in deze hartstikke toffe auto tot het nul punt dalen.

Groet,

Jack de Witte.

Geplaatst

onze tuut reed toen er zo'n 8000 op de teller stond nog net geen 1 op 14. De dealer heeft de sensor bij termostaat vervangen, toen ging de tuut 2 tankbeurten lang 1 op 15,7 maar de laatste tankbeurt was het weer 1 op 14.......

wij geven de kia picanto nog 2 tankbeurten, dan gaan we weer even bij de dealer buurten....

we hebben de Ford Ka ingeruild voor de picanto omdat ie veel zuiniger (en dus beter voor het milieu) zou rijden, maar voorlopig reed onze Ka goedkoper als de Picanto.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...