Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Infotainement systeem rio 4

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zie ik wat over het hoofd of kan het gewoon niet? Kan ik op het infotainement scherm vd rio 4 ook apps downloaden. Bv Spotify of YouTube? Ik heb Android auto er wel op staan maar is maar zeer beperkt. Ook de hotspot geïnstalleerd en te gebruiken met mijn telefoon. Ik kan natuurlijk Spotify wel gebruiken via Bluetooth telefoon maar is het niet mogelijk om er op het infotainement systeem  een appje voor te plaatsen? Zo nee dan is dat duidelijk...zo ja...hoe pak ik dat aan?        

Geplaatst

Ik heb het nog niet gebruikt, maar ben wel benieuwd.. Daarom ben ik meteen even gaan testen! :-)

Met mijn Galaxy S4 (Android 5.0.1) krijgt ik het niet werkend.
De telefoon ziet Android Auto wel, maar andersom niet.
( Er is toch geen aanvullende Android-app voor benodigd? )

Met de iPhone 6s van m'n vriendin krijg ik het meteen werkend, ook Spotify.

17554326_1269955569767521_34229920542194

983999_1269955753100836_8266758968516092

Geplaatst

Daarmee kan ik je wel helpen. De Android auto app is off nog niet uit in Nederland dus daarom nog niet in de playstore te downloaden...in dit artikel kun je lezen hoe je deze wel kunt downloaden via de apk Android auto. Ik heb dit wel werkend maar vind dit niet interessant nog. Navigatie via Google Maps? Leuk maar heb nu Tom Tom wat mooier is...oa rijbaanbegeleiding. En Spotify is beperkt...niet je gehele muziek is te beluisteren. Dat doe ik dan liever via Bluetooth telefoon. Enigste leuke is voor nu met Android auto is dat je stembegeleiding kunt gebruiken om iemand te bellen. In de toekomt meer mogelijkheden wanneer de app pff in de Playstore beschikbaar is. Op YouTube zie ik de infotainment scherm van de Kia Rio 4 inclusief bv de Spotify app?? Geen idee hoe je dat erop kunt zetten...is in een taal die ik niet versta :wink: Dus nog ff afwachten of er verder nog reacties komen of je ook je telefoon kunt linken met het systeem en hoe dat te doen dan. Succes met instaleren Android auto app. Hier de link vh artikel

https://www.google.nl/amp/s/androidworld.nl/amp/apps/android-auto-nu-ook-als-losse-app-op-elke-smartphone-te-gebruiken/

• 7 maanden later...
Geplaatst

In mijn Rio 4 met Android Auto en met een telefoon viaUSB kabeltje aangesloten en met Bluetooth gekoppeld werkt het prima met een Sony Xperia X.
Als je Spotify op je telefoon hebt staan werkt het vanaf het scherm in de auto ook.
Standaard zie je alleen maar het muziek-tekentje. Als je daar op klikt krijg je de muziek van je telefoon. Als je een 2e keer op het miziektelefoontje klikt krijg je een pop-up schermpje waar je ook Spotify kan kiezen.
Je kan daarna met stemherkenning elk willekeurig nummer/album/artiest opvragen:
Zeg b.v.: "Spotify - Deep Purple - Hush" en het scherm laat opties zien.
Tik op de gewenste optie en Spotify speelt het nummer (of het album waarin Hush voorkomt) af.

Bij mij werkt het feilloos; is even "spelen" met de commando's maar dat is juist leuk.
success!

Geplaatst

Werkt bij mij ook met Android Auto, je kan ipv google maps ook Waze gebruiken om te navigeren.

Hoe je een app op het systeem zelf krijgt weet ik ook niet.

Ik vind het enkel spijtig dat steeds een kabeltje nodig is. Je telefoon wordt dan telkenmale opgeladen wat de levensduur van de batterij niet ten goede zal komen.

Geplaatst

Met Waze gaat het precies zo als met Spotify.
Waze moet op je telefoon staan.
Als je (met alles aangesloten) Android Auto start dan krijg je standaard Google Maps als navigatie .
Als je een 2e keer op het navigatiesymbooltje tikt krijg je een pop-up met de keuze tussen Google Maps en Waze.
Als je voor Waze kiest dan start Waze op (op je telefoon op de achtergrond en dus op je scherm in de auto)
Je kan nu ook met stembesturing een bestemming opgeven: "Waze - Tielweg 35 - Gouda".
Je krijgt nu keuzes op je scherm waaruit je kan kiezen en Waze zal dit netjes doen.

Wat het opladen van je telefoon betreft, dit lijkt me geen problem met de huidige accu's in Smartfones.

Succes!

PS.
Het scherm in de auto is onder Android Auto een verlengstuk van je telefoon.
Start Android Auto maar eens op (op je telefoon) zonder deze op de auto aan te sluiten.

• 3 maanden later...
Geplaatst
Met Waze gaat het precies zo als met Spotify.
Waze moet op je telefoon staan.
Als je (met alles aangesloten) Android Auto start dan krijg je standaard Google Maps als navigatie .
Als je een 2e keer op het navigatiesymbooltje tikt krijg je een pop-up met de keuze tussen Google Maps en Waze.
Als je voor Waze kiest dan start Waze op (op je telefoon op de achtergrond en dus op je scherm in de auto)
Je kan nu ook met stembesturing een bestemming opgeven: "Waze - Tielweg 35 - Gouda".
Je krijgt nu keuzes op je scherm waaruit je kan kiezen en Waze zal dit netjes doen.
Wat het opladen van je telefoon betreft, dit lijkt me geen problem met de huidige accu's in Smartfones.
Succes!
PS.
Het scherm in de auto is onder Android Auto een verlengstuk van je telefoon.
Start Android Auto maar eens op (op je telefoon) zonder deze op de auto aan te sluiten.

Ik krijg Android auto niet werkend. Op de telefoon wel maar het Android auto icoontje op het scherm in de auto blijft grijs. Iemand enig idee?

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Geplaatst
Slechte kabel? Al eens met een andere kabel geprobeerd?
Ja, inderdaad. Goede kabel werkt wel. Verder vind ik Android auto op dit moment niet echt van toegevoegde waarde.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...