Periquito Geplaatst 12 April, 2017 Geplaatst 12 April, 2017 Beste Rio rijders, Na een jaar Rio rijden heb ik eindelijk mijn eerste probleempje... Het Oranje lichtje van het Motor-management begon af-en-toe te knipperen en inmiddels brand deze costant. Gelijk de Kia Dealer gebeld en een afspraak gemaakt. Dit kon in Almere dus pas op 10 mei. Gezien de moter soms hapert bij het optrekken in zijn twee of drie ben ik toch even bij ze langs geweest. Het uitlezen gaf aan dat er iets is met de bougies of met de bobine. Reset... en ik werd verteld dat dit op 10 mei verholpen zal worden. Bij het wegrijden ging het lampje bij de eerst rotonde alweer aan. Ik rij er nog steeds mee rond, maar voel me er niet prettig bij. Mijn vraag... valt deze reparatie onder de 7 jaars garantie ? En kan ik gewoon hiermee naar een andere Kia garage waar men wel tijd voor mij heeft ? Ik moet eind deze mand enkele lange ritten maken en ben bang ergens stil te staan. Auto rijdt verder prima, start ook prima..... lichte hapering bij het optrekken of terugschaken in zijn twee of drie. Heeft iemand dit eerder meegemaakt ? en wat kan ik het beste doen ? Kia rio 2012 107000km. Vriendelijke groet, Jairo. Quote
xtra40 Geplaatst 12 April, 2017 Geplaatst 12 April, 2017 als het garantie is kan je bij elke dealer terecht altans zo hoort het wel te werken ik zou hier ook niet mee door rijden 1 Quote
bigwade Geplaatst 12 April, 2017 Geplaatst 12 April, 2017 @Jairo Dit is bijzonder raar gedrag van de dealer. Die lampjes branden niet voor niets. Om je dan door te laten rijden is absurd. Direct andere dealer zoeken en auto afgeven. Laat ze het uitzoeken. Hier zal KiaMNL ook niet blij mee zijn. Plaats het eens op de FB pagina van KiaMNL 1 Quote
Periquito Geplaatst 12 April, 2017 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2017 Thanx voor het advies. Ik zal inderdaad zo snel mogelijk een andere dealer bellen. Kijken of we dit zsm kunnen oplossen. Quote
Mikhael0 Geplaatst 13 April, 2017 Geplaatst 13 April, 2017 Ik heb persoonlijk slechte ervaring met deze dealer uit Almere, ik vond ze klantonvriendelijk en wilde maar al te graag "eventjes" een afspraak maken voor een erg prijzige reparatie zonder fatsoenlijke informatie over de reparatie te verschaffen. Mij lieten ze overigens ook gewoon doorrijden terwijl mijn koppeling (dachten ze toen) naar zijn grootje was, uiteindelijk mocht ik weggesleept worden de dag erna. Dus Kia Dijkstra Almere, nooit meer Uiteindelijk ben ik geswitched naar Vaneman in Amsterdam waar mijn problemen netjes zijn verholpen (zelfs onder garantie!). Dus mijn advies: Contact ze in Amsterdam eventjes. Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2017 Geplaatst 15 April, 2017 22 minuten geleden zei Hanz001: Wat is een moter? dat kunnen we hier wel uit leggen maar daar snap je toch niet veel van das veel te technisch 2 Quote
xtra40 Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 nu heb ik van de week zelf dus ook een brandend lampje gehad bij mij ging en het motor lampje branden en het start stop systeem lampje gingen aan gas geven was niet meer mogelijk en liep alleen nog stationaire maar liep wel heel erg te dansen in toeren na even de motor uit gezet te hebben en opnieuw starten branden alleen nog het motor lampje maar alles werkte weer normaal na een keer of 5 opnieuw gestart te hebben ging ook het motor lampje uit daar ik niet op de dealer wil wachten en nu net terug gekomen van vakantie de wagen even uitgelezen en waarschijnlijk is mijn gasklep huis stuk ?? binnen kort maar even de bedrading controleren en als de storing terug komt maar eens zien of hier nog garantie op zit Quote
Jeroennn Geplaatst 26 Juli, 2023 Geplaatst 26 Juli, 2023 Ik heb inmiddels mijn 2e kia. De eerste was perfect (1995 ). Daar heb ik 8 jaar zorgeloos mee gereden. Toen kocht ik een nieuwe Kia rio. Maar na deze ervaring, kan ik gerust zeggen dat ik nooit meer een kia koop. Garages waren bagger + gingen allemaal failliet binnen korte tijd ( oosterhout breda, tilburg. ) garantie aas nergens te vinden ( airco ). Gaven ze een lul verhaal van ja hij is niet stuk, maar leeg ( binnen een jaar ). Vervolgens ging ik een jaar later na een andere dealer, want de airco was daadwerkelijk stuk ( 1000 euro aan kosten ) Een Kia dealer was toen nergens te vinden in de buurt, en de vorige officiële dealer, waar ik hem voor 250 euro moest laten bijvullen ) ging failliet.. Nu brandt sinds vandaag het motorlampje, maar ik ga hem nu toch eerst zelf nakijken/vervangen ( bougies en motorolie ). Overigens is de auto van 2017, maar heb geen onderhoudsbeurten meer gedaan sinds ik de hoge rekeningen kreeg, en geen service. Je verwacht wel iets anders als je een automerk komt bij de kia garage.. Mocht ik er niet uit komen, dan ga ik naar een andere garage. Want Kia in Nederland, daar kun je niet op rekenen.. hoge rekeningen, 0 service.. Quote
xtra40 Geplaatst 26 Juli, 2023 Geplaatst 26 Juli, 2023 als je geen onderhoud laat doen bij een bovag garage elke keer op tijd dan vervalt uiteraard de garantie en als het wel garantie is kun je bij elke dealer terecht en moet jeje niet laten afpoeieren met van hij is leeg ja meestal als hij stuk is ?? maar als er bijvoorbeeld steenslag of iets van schade zit op je condensor dan zal dit ook geen garantie maar 1000 euro aan reparartie kosten aan een airco ?? moet wel een flinke reparatie zijn geweest 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.