Jump to content
Sign in to follow this  
Wero

Remschijven en remblokken

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een Sorento XM , 2.4 I automaat , is het normaal dat de remblokken voor bij een km stand van 75000  dan al versleten zijn , en de remblokken en remschijven achter ook? Heb de auto bijna 2 jaar en ongeveer 35000 km mee gereden , toen ik de auto kreeg was de km stand 40000 , ben wel benieuwd hoe lang jullie met de remmen doen?

Lijkt mij niet normaal maar kan zomaar aan de rijstijl liggen of aanlopende remmen, zelf heb ik XM  van 2010 gereden en bij 105000 km remblokken voor en achter vernieuwd.

Bij 195000 km de auto ingeruild en ik reed nog met de blokken van die beurt, op 185000 km. de laatste beurt gehad en er was toen geen reden om de blokken en/of schijven te vervangen. Enige verschil met jouw auto ik had een 2.2 diesel en 6 versnellingen handbak.

• Like 1

Hoi,

Rij zelf ook een xm 2010 automaat. Gebruik je de automaat wel om terug te schakelen? Je kan uitstekend daarmee de snelheid er uit halen, net zoals je dat met een handgeschakelde wagen doet "afremmen over de motor".

Daarnaast ook bij verkeerslichten etc. de N stand kiezen, ook bij file rijden schakelen tussen D en N.  Ik heb er inmiddels 25000 mee gereden. Q1 2018 is het moment dat ze aandacht van de deaker krijgt. Zal dan kijken naar de dikte van de remschijven en naar de remblokken.

Ruim 30.000 gereden en nog geen reden voor het vervangen van remschijven of remblokken. Zeker bij de automaat versie opletten als je file rijd. De automaat "duwt" door en dan is er de neiging om de rem in te trappen. Pookje in de N plaatsen. Althans, dat is wat ik doe. In principe is de dikte van de schijven en blokken goed genoeg om nog een driekwart jaar te rijden (10000-15000)